تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/06/26 - 16:47
کد خبر: 142438

انتقادات صریح حمید روحانی در نشست دانشجویان؛

برخی به شیوه بنی‌امیه و بنی‌عباس به مقابله با خط امام و رهبری می‌پردازند

برخی به شیوه بنی‌امیه و بنی‌عباس به مقابله با خط امام و رهبری می‌پردازند

در خاتمه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی با ذکر نام موسوی، کروبی گفت : من شاهد بودم کروبی به امام(ره) عشق می ورزید، اما عدم مبارزه با نفس و تهذیب نفس باعث شد اینها به این سرنوشت دچار شوند اینها از اول منحرف نبودند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در نشست فرزندان روح الله(ره) در جمع دانشجویان به بررسی ابعاد شخصیتی و تببین اندیشه و خط امام راحل(ره) پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آنطور که روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی سخنان حمید روحانی را منتشر کرده است وی در این جلسه انتقادات صریحی نسبت به برخی اطرافیان دولت و هاشمی رفسنجانی مطرح کرده است.

وی با بیان این نکته که خط  امام راحل(ره) برگرفته از قرآن و بیانات ائمه(ع) بوده با انتقاد ازکسانی می گویند باید اندیشه های امام(ره) به موزه برود گفت : معنای حرف اینها به موزه فرستادن قرآن و آموزه های اسلام است.

وی برای نمونه به نقل چند نمونه از بیانات امام(ره) پرداخت و اظهار داشت: امام فرمودند« امروز مرگ بر شاه گفتن عبادت است » این کلام امام(ره) صریح  آیه کلام الله مجید است که می فرمایند «لا یحب اللّه الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان اللّه سمیعا علیما» خدا دوست نمى دارد که کسى با گفتار زشت به عیب خلق صدا بلند کند مگر آنکه ظلمى به او رسیده باشد که خدا شنوا و به اقوال و احوال بندگان دانا است (14 نساء)  امام(ره) توانست قرآنی را که محدود به مراسم عبادی و ختم شده بود را به سطح جامعه و زندگی روزمره مردم بیاورد.

بهترین وسیله برای شناخت خط امام(ره) آثار ایشان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی که امام(ره) وظیفه تدوین تاریخ انقلاب اسلامی را به ایشان سپرده بودند گفت : اگر میخواهیم امام و خط امام(ره) را بشناسیم آثار ایشان  بهترین وسیله برای رهنمون شدن به حقیقت اندیشه امام(ره) است.

وی در تبیین این نکته که امام(ره) چه ویژگی هایی داشتند که قادر به وجود آوردن انقلاب شدند گفت:اتکاء به ملت بعد از توکل به خداوند ، استفاده از انقلاب ناب محمدی نه اسلام التقاطی و متحجرانه، راضی نشدن به همکاری با ظالمان حتی برای یک لحظه ، تکلیف محوری به جای نتیجه محوری ، دوری گزینی از تفرقه و همچنین مقاومت و پایداری امام(ره) در برابر سختی ها و مشکلات، از جمله ویژگی های  بارز شخصیت بنیان گذار انقلاب  بود.

این ننگ نیست که با آمریکا سر سازش داشته باشیم؟!

حمید روحانی در ادامه با خرده گیری بر بعضی اقوال مسئولین کشور، آنها را مخالف و در تعارض خط امام(ره) خواند و گفت: چگونه امکان دارد ما خود را پیرو مکتبی بدانیم که ریختن یک قطره آب در مرکب ظالم را شریک شدن در ظلم  او میخواند و در عین حال ادعا کنیم که باید با آمریکا کنار آمده و سازش کنیم.

وی با انتقاد صریح از دکتر حسن روحانی که در ابتدای دوره ریاست جمهوری خود گفته بود «ما که نمی توانیم تا قیامت با آمریکا قهر باشیم »، گفت: آیا کسی که اسلام را شناخته چنین حرفی میزند؟! مگر سر ارث و میراث با آمریکا دعوا داشتیم که الان ایشان آمده ما را آشتی بدهد. این ننگ نیست که کسی سالها قال الصادق و قال الباقر (علیهم السلام) خوانده باشد و به خاطر نفسانیات قصد داشته باشد با ظالمی که دستش تا مرفق آلوده به خون ملتها آغشته است کنار بیاید؟!

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با ذکر خیانت های رژیم سعودی به اسلام، نوک پیکان انتقادات خود را به سمت هاشمی رفسنجانی چرخاند و با اشاره به صحبت های عجیب هاشمی رفسنجانی در مورد عربستان گفت: آقای هاشمی رفسنجانی تمام تلاشش این است که به یک نحوی با این حکومت فاسد کنار بیاید. مگر همین رژیم نبود که بیش از 400نفر زائران ایرانی را بدون هیچ جرم و گناهی در حرم امن الهی قتل عام کرد؟! آنوقت اینها با آنها هم پیاله می شوند و می گویند: ایران و عربستان دو قدرت اسلامی هستند که اگر از هم جدا باشند ضایعه ای به اسلام وارد می شود؛ من نمی دانم اقای هاشمی اسلام را نشناخته است یا ...

وی این گفته ها را مصیبت امروز جامعه خواند و ادامه داد: این کسانیکه عنوان یار امام(ره)  را یدک می کشند و با همین عناوین، فتنه سال88 را رقم زدند ؛ اینها درست بر خلاف دستور قرآن که میفرماید: اشداء علی الکفار رحماء بینهم می بینیم مقابل تهمت ها و توهین ها و جنایت های آمریکا لبخند می زنند و هی کرنش و چاپلوسی میکنند اما وقتی مردم انتقاد میکنندیا باید بروند به جهنم یا اصلا بی سواد هستند و از دنیا چیزی نمی دانند؛ اینها نتیجه دوری گزینی از خط امام(ره) است.

حمید روحانی با اشاره به کتاب «ایران و جهانی شدن» نوشته دکترسریع القلم که با مقدمه دکتر حسن روحانی توسط موسسه مطالعات استراتژیک منتشر شده گفت : در این کتاب مسائلی وجود دارد که انسان از خواندن آن وحشت میکند ... در این کتاب به استقلال اشاره میشود و گفته میشود زمان استقلال، گذشته است و دوران ، دوران استقلال نیست. استقلال خواهی پوچ است الان دوران ارتباط است ... در این زمانه خودکفایی شعاری پوچ است و غیرت و مسئولیت پذیری شوخیست یک جوان فقط باید شاد باشد و نباید به هیچ چیز دیگری فکر کند نه به زندگی نه به زن نه بچه ...

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در ادامه تشریح مطالب این کتاب گفت: مطالب این کتاب به شدن وحشتناک است که انسان حیرت میکند آیا یک نفر با غیرت می تواند نویسنده این کتاب بوده باشد؟ اگر واقعا آقای حسن روحانی که بر این کتاب مقدمه نوشته، مطالب آن را قبول داشته باشد که فاجعه است.

جدایی ملت از حکومت بدعت این دولت است

در ادامه  با اشاره به گفته نویسنده این کتاب (سریع القلم) که گفته بود سیاست را باید از خیابان جمع کرد و به مراکز دیپلماسی برد گفت : دکتر حسن روحانی بدعتی گذاشت که در طول این 35 سال، بی سابقه بوده است. جدا کردن دولت از ملت بوده که با صراحت ملت را از مذاکرات 5+1 دور نگه داشتند این بدعت بود.

یکی از افتخارات و ویژگی های امام صداقت ایشان با مردم بود؛ امام(ره) با مردم یک رنگ بود دولت مردم را در شرایطی از توافق ژنو دور نگه داشتند که بعد از مذاکرات یکی از نمایندگان 5+1 به سرزمین های اشغالی می رود و جزئیات و کلیات مذاکرات را به انها تحویل می دهد.

وی با طرح این سوال که چرا باید صهیونیست ها از مذاکرات ما با 5+1 آگاه باشند اما ملت ما بی خبر باشد؟ گفت : اینها به شیوه بنی امیه و بنی عباس به مقابله با خط امام و رهبری می پردازند و با حرف های ریاکارانه به تمجید از رهبری می پردازند ولی با وجود اینکه رهبری بارها مذاکره با آمریکا را به ضرر ایران وبی فاینده خوانده است دست از مذاکره نمی کشند.

در خاتمه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی با ذکر نام موسوی، کروبی گفت: من شاهد بودم کروبی به امام(ره) عشق می ورزید، اما عدم مبارزه با نفس و تهذیب نفس باعث شد اینها به این سرنوشت دچار شوند اینها از اول منحرف نبودند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top