تاریخ انتشار: شنبه 1393/06/29 - 09:09
کد خبر: 142552

در آستانه مسابقه با روسیه برای کسب مقام پنجمی جهان؛

چرا باید از تیم ملی والیبال متشکر بود

چرا باید از تیم ملی والیبال متشکر بود

از همان باخت مقابل لهستان شروع شد؛ ساعت حدود 2 بامداد بود که کاملا ناامید از صعود تیم ملی والیبال به جمع شش تیم برتر جام جهانی شدیم، اما همه آن چیزی که باید، دست به دست هم داد تا تیم ملی والیبال نشان دهد مقام چهارمی لیگ جهانی والیبال تصادفی بدست نیامد.

خبرنامه دانشجویان ایران: از همان باخت مقابل لهستان شروع شد؛ ساعت حدود 2 بامداد بود که کاملا ناامید از صعود تیم ملی والیبال به جمع شش تیم برتر جام جهانی شدیم، اما همه آن چیزی که باید، دست به دست هم داد تا تیم ملی والیبال نشان دهد مقام چهارمی لیگ جهانی والیبال تصادفی بدست نیامد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر چند امروز باید به انتظار مبارزه ایران و روسیه برای کسب مقام پنجمی جهان بنشینیم اما به جرات می‌توان گفت افراد زیادی نیستند که از حضور و نحوه ظهور تیم ملی والیبال کشورمان در این مسابقات، ناراحت باشند.

از بر و بچه‌های تیم ملی والیبال با متشکر بود که بعد از سال‌ها دوباره نام ایران را به مقام‌های برتر جهان رساندند، این همان جایگاهی است که انتظار آن در سال‌های نچندان دور آینده، از امثال تیم ملی بسکتبال هم می‌رود.

از بر و بچه‌های تیم ملی والیبال باید متشکر بود که امروز علی رغم اینکه برای کسب مقام پنجمی قرار است به میدان بروند اما، نام‌شان در لیست برترین‌های جام‌جهانی است تا ثابت شود تیم ملی والیبال، برتر بود و پیروز شد، شانس، کمک زیادی نکرد.

"سید محمد موسوی با 52 امتیاز خالص دفاع و میانگین 1.18 کسب پوئن در هر ست، صدرنشین بهترین مدافعان مسابقات قهرمانی جهان تا پایان مرحله سوم نام گرفته است.

فرهاد ظریف نیز با 284 اقدام عالی در دریافت و توپگیری و میانگین 6.45 تاثیرگذاری در هر ست، بهترین لیبروی رقابت های جهانی لهستان تا آغاز مرحله نیمه نهایی معرفی شده است.

همچنین سعید معروف با یک اختلاف پنج صدمی (8.70 – 8.75) پس از لوکاس کامپای آلمانی دومین پاسور مسابقات است و فرهاد قائمی نیز با 50درصد تاثیرگذاری پس از موریلیو و داسیلوای برزیلی سومین دریافت کننده پیکارهای جهانی است."

صحبت از شناس که به میان بیاید، اصلا حرفی برای گفتن باقی نیست؛ چه در لیگ جهانی و چه در همین تورنومنت جام‌جهانی، اگر کسی خیلی هم از ولیبال سرش نمی‌شد اما می‌شد به راحتی تشخیص داد که سخت ترین گروه، گروهی است که ایران در آن حضور دارد، گروه مرگ؛ اما تیم ملی صعود کرد، قدرت‌ها را کنار زد و صعود کرد، در لیگ جهانی، لهستان و روسیه را کنار زد و به نیمه نهایی رسید؛ در جام‌جهانی اما آمریکا، قهرمان لیگ جهانی، ایتالیا، صربستان و ... را حذف کرد و به جمع شش تیم رسید.

پس با این تفاسیر باید به شایستگی تیم ملی والیبال اذعان داشت؛ این شایستگی از آن حیث مهم است که هم افتخار آفرین است و هم چالشی برای کشور به همراه ندارد؛ دیگر کسی حرف از قرارداد میلیاردی و افشاگری و بی اخلاقی و بی حرمتی و بی احترامی دربرنامه‌های زنده تلویزیونی نمی‌زند، چون این چیزها به ذات رشته ربط دارد و خوشبختانه والیبال از آن دسته نیست.

شاید اگر سه چهار سرویس امیر غفور در ست سوم بازی ایران و لهستان، در حالی که تیم ملی، فاصله چندانی را تا حذف از گردونه رقابت‌ها نمی‌دید نبود، ایران همان سه بر صفر از لهستان می‌باخت و حذف می‌شد، اما همان سه چهار سرویس از سوی گروزر آلمانی باعث شد تا ایران سه بر صفر از آلمان ببازد.

والیبال به علت شرایطی که دارد، عرصه نبرد قدرت‌های تیمی و مهارتهای فردی است و تلفیق این دو با هم کار اصلی سرمربی است، سبب نمایش تیم در مجامع جهانی می‌شود؛ پس حتی اگر تیم ملی مقابل روسیه نیز نتیجه مناسبی کسب نکند که البته بعید به نظر می‌رسد، باز هم باید به خاطر قرار گرفتن در جمع شش تیم برتر جهان که برای اولین بار رقم خورده، از تیم ملی والیبال متشکر بود.

* گزارش از امیرمحمد بهشت‌ آئین

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمدعلی
1393/06/29 - 14:57

در بازی با آلمان عمدا بازی نکردند مگر نه المان در حدی نبود که والیبال ایران را ببرد.
ناشناس
1393/06/29 - 19:11

پ ن پ متشکر فوتبال بود
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top