تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/07/01 - 15:47
کد خبر: 142978

همراه با دولت یازدهم در دومین سفر به نیویورک؛

دیدار و گفتگوی رییس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس بعد از سی و پنج سال، ملاقات های فراوان ظریف و اظهارات ولایتی درباره پیشنهاد آمریکا

دیدار و گفتگوی رییس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس بعد از سی و پنج سال، ملاقات های فراوان ظریف و اظهارات ولایتی درباره پیشنهاد آمریکا

رییس جمهور بامداد امروز به نیویورک رسید. این دومین سفر روحانی به ایالات متحده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل است. پیشتر نیز ظریف به نیویورک رفته بود تا هم مذاکرات هسته ای را ادامه دهد و هم در مصاحبه با رسانه های آمریکایی مواضع جمهوری اسلامی ایران را اعلام کند

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس جمهور بامداد امروز به نیویورک رسید. این دومین سفر روحانی به ایالات متحده برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل است. پیشتر نیز ظریف به نیویورک رفته بود تا هم مذاکرات هسته ای را ادامه دهد و هم در مصاحبه با رسانه های آمریکایی مواضع جمهوری اسلامی ایران را در رابطه مسائل مهم منطقه نظیر فلسطین، ائتلاف علیه داعش، عراق، سوریه، عربستان و یمن اعلام کند.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در گزارش زیر اهم خبرها در رابطه با سفر هیئت ایرانی به نیویورک را گردآوری کرده است:

رییس‌جمهور ساعت ۱۶.۴۵ به وقت محلی در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک، مورد استقبال ظریف وزیر امور خارجه، فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و سرپرست و اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد قرار گرفت.

حسن روحانی که پیش از ظهر دوشنبه تهران را به قصد شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ترک کرده بود، صبح امروز وارد فرودگاه جان اف.کندی نیویورک شد.

دکتر حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه جان اف.کندی نیویورک در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با درود و سلام به مردم ایران، اظهار امیدواری کرد تا بتوان از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در راستای رساندن صدای ملت و صدای نظام درباره مسائل مهم به گوش جهانیان، بهره برداری و استفاده کرد.

رییس جمهوری با اشاره به انجام ملاقات‌های دوجانبه با سران کشورها در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در سال گذشته مسئله خشونت و افراطی گری که جهان باید از آن عاری باشد، از سوی ایران مطرح شد. امروز می‌بینیم که افراط چه بیدادی در منطقه می کند و پیش بینی ما درست بوده است و امسال درباره راه حل های مقابله با تروریسم و خشونت بحث و بررسی خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به شرکت در اجلاس سران درباره تغییرات آب و هوا نیز ابراز امیدواری کرد با شرکت در این اجلاس درباره مسئله آب و هوا و محیط زیست به بحث پرداخته و از آن بهره برداری کنیم.

محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، دکتر روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رییس جمهور طی سفر به نیویورک علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ملاقات‌های جداگانه‌ای با سران و مقامات کشورهای مختلف، دبیرکل سازمان ملل متحد و مسئولان برخی نهادهای بین‌المللی خواهد داشت.

سخنرانی در اجلاس تغییرات آب و هوا در محل مقر سازمان ملل متحد و دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا از دیگر برنامه‌های رییس جمهوری در سفر به نیویورک است.

دیدار روحانی و کامرون

برای نخستین‌بار پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، بالاترین مقام‌های اجرایی ایران و انگلیس قرار است با یکدیگر دیدار کنند.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس روز صبح امروز اعلام کرد: دیوید کامرون با رییس‌جمهور ایران در نیویورک دیدار خواهد کرد.

دفتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد وی در حاشیه‌ی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دیوید کامرون قرار است در این دیدار از روحانی بخواهد تا به کمپین بین‌المللی مقابله با نیروهای داعش بپیوندد.

نخست‌وزیر انگلیس پس از آن که نیروهای این گروه تروریستی یک تبعه‌ی انگلیسی را در عراق سر بریدند اعلام کرد این گروه را نابود خواهد کرد اما تاکنون برای پیوستن به حملات هوایی آمریکا و فرانسه در عراق اعلام آمادگی نکرده و ارسال نیرو به عراق را غیر محتمل دانسته است.

بر اساس این گزارش این دیدار در حالی برگزار می‌شود که جان کری، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش یک‌شنبه شب در نیویورک در چارچوب مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار روحانی و اولاند

طی خبری که دفتر رییس‌جمهور فرانسه، پیش از ظهر امروز اعلام کرد:‌ فرانسوا اولاند قرار است در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه که به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است از این فرصت برای دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی‌اش استفاده خواهد کرد.

مقامات فرانسوی گفتند که به احتمال زیاد این دیدار روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و مسائلی شامل بحران کنونی عراق مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

هم‌چنین یک منبع آگاه در دفتر رییس‌جمهور فرانسه گفت که این دو مقام ارشد در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

مذاکرات ظریف و هاموند درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران

وزیران خارجه ایران و انگلیس روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای تبادل نظر کردند.

در دیدار محمدجواد ظریف و فیلیپ هاموند هم‌چنین موضوع بازگشایی سفارت دو کشور، اقدامات و مراحل اجرایی و روند پیشرفت در این‌باره مورد بررسی قرار گرفت.

یک مسوول وزارت خارجه آمریکا دیشب پس از دیدار کری و فیصل که در حاشیه شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت که دو طرف در باره تلاش های بین المللی در باره مبارزه با داعش و همچنین روابط عربستان و ایران گفت و گو کردند و کری از گفت و گوی مستقیم اخیر فیصل با ظریف استقبال کرد.

بنابراین گزارش، تحولات اوضاع در یمن، بحران سوریه و آخرین دستاوردهای منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای مذاکرات وزرای خارجه آمریکا و عربستان بود.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن هم در این باره به نقل از یک دیپلمات آمریکایی نوشت:

سعود الفیصل در دیدار با کری از تصمیم به ملاقات مجدد با ظریف در ریاض خبر داد، اما تاریخ آن را ذکر نکرد.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفت وگویی مطبوعاتی، نشست کری و فیصل را سازنده و صمیمی خواند و افزود: در عین حال، نشست فیصل و ظریف بر تلاش ها برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه و یا مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران تاثیر نخواهد گذاشت.

خوشحالی آمریکا از دیدار ظریف و فیصل!

یک مسوول وزارت خارجه آمریکا دیشب پس از دیدار کری و فیصل که در حاشیه شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، گفت که دو طرف درباره تلاش های بین المللی درباره مبارزه با داعش و همچنین روابط عربستان و ایران گفت و گو کردند و کری از گفت و گوی مستقیم اخیر فیصل با ظریف استقبال کرد.

بنابراین گزارش، تحولات اوضاع در یمن، بحران سوریه و آخرین دستاوردهای منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای مذاکرات وزرای خارجه آمریکا و عربستان بود.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن هم در این باره به نقل از یک دیپلمات آمریکایی نوشت:

سعود الفیصل در دیدار با کری از تصمیم به ملاقات مجدد با ظریف در ریاض خبر داد، اما تاریخ آن را ذکر نکرد.

ولایتی: حرفی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده است، حرف تازه‌ای نیست

ولایتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و درخواست ملاقات با وی می‌تواند فصل جدیدی در روابط ایران با سایر کشورها باشد، گفت: با توجه به موقعیت زمانی کنونی که حساس و مهم است، فرصتی برای کشورها به وجود آمده به‌مناسبت تشکیل اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کنند و علاوه بر اینکه دیدگاه‌های جهانی خود را برای رؤسا و نمایندگان سایر کشورها بیان می‌کنند، فرصتی است تا ملاقات‌های دوجانبه با رؤسای کشورها داشته باشند.

وی تأکید کرد: امیدواریم آقای روحانی دست پر از سفر نیویورک بازگردند و آنچه به دست می‌آورند در راستای مطالبات مقام معظم رهبری باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که در برخی منابع گفته شده که ایران باید 1500 سانتریفیوژ خود را فعال و مابقی را غیرفعال کند، گفت: ما هم مانند شما این اخبار را شنیده‌ایم، ولی مواضع جمهوری اسلامی ایران مواضعی است که بارها توسط مقام معظم رهبری اعلام شده است و این مواضع جز این است که آمریکایی‌ها به‌دنبال آن هستند.

ولایتی افزود: مواضع ایران این است که بتواند از انرژی هسته‌ای به‌صورت صلح‌آمیز و در جهت مقاصد صنعتی استفاده کند و بتواند از این نیروی بسیار مهم که کمترین آلودگی را در محیط ایجاد می‌کند، تولید انرژی کرده استفاده کند.

وی ادامه داد: این حق همه کشورهایی است که معاهده ان‌پی‌تی را امضا کرده‌اند و حرفی که از سوی آمریکایی‌ها مطرح شده است، حرف تازه‌ای نیست و مواضع جمهوری اسلامی کاملاً با آن متفاوت است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، روز گذشته (دوشنبه) در ادامه دیدار با مقامات سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای خارجی با دبیر کل سازمان‌ همکاری‌های اسلامی و وزیر خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد.

ملاقات ظریف با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی

ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، وایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی،  ضمن تبادل نظردر مورد تحولات منطقه‌ای‌، فعالیت و جنایات تروریست‌ها در عراق و تهدیدات وخطرات ناشی از اقدامات تروریستی وافراطی‌گری را خطری جدی علیه وجهه و منافع جهان اسلام برشمردند. در این دیدارضرورت توجه جدی و اقدامات کشورهای اسلامی برای صیانت از اعتبار و وجهه اسلام و مسلمانان درسراسرجهان و همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی برای توقف جنایات تروری‌ستها مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

ظریف لزوم برخورد درست و جامع و توقف اقدامات اشتباه گذشته را ضروری خواند. ایشان با هشدار نسبت به خطر توسعه تروریسم و افراطی‌گری در منطقه گفت‌: جهان اسلام باید از فرقه‌گرایی جلوگیری کرده و فعالانه و ریشه‌ای با پدیده شوم تروریسم و افراط برخورد کند. دکتر ظریف در این ملاقات تصریح کرد:"رقابت‌ها در منطقه باید به منافع مشترک و دوستی تبدیل شود."

ملاقات ظریف با وزیر خارجه امارات متحده عربی

ظریف و وزیرخارجه امارات عربی متحده در این ملاقات ضمن مرور روند مناسبات دوجانبه تقویت همکاری و پیگیری و اجرای توافقات کمیسیون همکاری‌های اقتصادی را مورد تبکید قرار دادند. تحولات منطقه و جنایات تروریست‌ها در عراق و خطر و تهدید نسبت به گسترش آن به سایر کشورهای منطقه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدارتصریح کرد تهدید جاری علیه همه منطقه است و برخورد جدی با آن، مشورت و همکاری هرچه بیشتر کشورهای منطقه را می‌طلبد. ظریف نگاه به آینده و لزوم اتخاذ تدابیر همه جانبه برای جلوگیری از کشته شدن انسان‌های بیگناه و منحرف نشدن مسیر مبارزه و مقابله با فرقه‌گرایی، تروریسم و افراط را مورد تأکید قرار داد.

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایسلند صبح امروز در نیویورک با یکدیگر ملاقات و درباره زمینه هاى همکارى مشترک در حوزه دوجانبه و بین المللى گفتگو و تبادل نظر کردند.

مدیریت منابع آبى،انرژى و ماهیگیرى ازجمله زمینه هاى مورد تاکید طرفین براى افزایش همکاریهاى دوجانبه بود.

دیدار وزیران خارجه ایران و اوکراین

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و اکراین صبح امروز در نیویورک ملاقات و درباره اخرین وضعیت اوکراین، برقرارى اتش بس و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظرکردند.

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط خوب دو جانبه و اهمیت تقویت آن بر تسریع فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزارى کمیسیون مشترک همکاریهاى اقتصادى دوکشور تاکید کردند.

آقای ظریف د ر پایان ابراز امیدواری نمود تا وضعیت اوکراین با استفاده از راه حل های سیاسی استقرار پیدا کرده و ثبات لازم به آن کشور بازگردد.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان صبح امروز در نیویورک دیدار و ضمن مرور ابعاد مختلف روابط فیمابین ،امادگى خود را براى ارتقا مناسبات بویژه در زمینه هاى انرژى، حمل و نقل ریلى و جاده اى اعلام نمودند.

آقاى ظریف در این دیدارهمچنین با اشاره به زندانیان ایرانى در ترکمنستان خواستار رسیدگى به وضعیت آنان و یافتن راههاى مناسب جهت تسهیل آزادى آنان گردید. وزیرخارجه ترکمنستان نیز پیگیرى این مشکل را از مراجع ذیربط کشورش مورد تاکید قرار داد.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و پاکستان

همچنین وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صبح امروز با یکدیگر دیدار و پیرامون آخرین تحولات غرب آسیا، افغانستان، روند مذاکرات هسته اى،همکاریهاى مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ملاقات بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجارى، تقویت همکاریهاى وزارتخانه هاى ذیربط براى پیشبرد پروژه خط لوله گاز و همچنین افزایش امنیت مرزها بمنظور پیشگیرى از قاچاق موادمخدر، تردد غیرقانونى و اقدامات گروههاى تروریستى تاکید کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top