گروه های خبری
یادداشت
آرشیو
ف
کد خبر: 143193

تحلیل بادامچیان از تعبیر «نوشیدن جام زهر»

خبرنامه دانشجویان ایران: نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، تعبیر نوشیدن جام زهر امام راحل را نوعی هوشمندی و درایت ایشان برای مقابله با توطئه دشمن قلمداد کرد.

به گزارش فارس، اسدالله بادامچیان پنجشنبه شب در جمع مردم طاهرآباد این شهرستان، با اشاره به آغاز نهضت اسلامی ملت ایران در سال 41 اظهار داشت: پس از رحلت آیت‌الله بروجردی شاه و استکبار تصور کردند تمرکز در این کشور از بین رفته و در نتیجه در توطئه‌ای در صدد برآمدند از موجودیتی به نام اسلام راحت شوند.

وی با اشاره به قانون اصلاحات ارضی در قالب انقلاب سفید شاه و به رفراندوم قرار دادن آن در تاریخ ششم بهمن 1341 یادآور شد: هدف اصلی این اصلاحات، تبدیل کشور اسلامی به یک جامعه غیر دینی و لائیک و ترویج مذهب به عنوان رابطه شخصی با خداست.

این مبارز انقلابی، با یادآوری واکنش صریح امام (ره) نسبت به این اصلاحات و دعوت مراجع و علما به منزل آیت‌الله حائری بیان کرد: مراجع در مقابل این رویکردهای غیر اسلامی ایستادند تا جایی که پس از مخالفت با لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی ظرف دو ماه پیروز شدند اما امام راحل فرمودند جای جشن نیست و باید تشکیلات را استحکام بخشید.

بادامچیان، سپس به تلاش‌های شاه برای متقاعد کردن امام خمینی (ره) برای عدم اعتراض به قوانین و اصلاحات رژیم گفت: اما امام راحل همواره در برابر این رویکردهای ضد دینی می‌ایستادند.

وی همچنین به یک اتفاق عینی در این زمینه و ملاقات امام راحل با یکی از مأموران دربار و اصرار و دعوت وی برای راضی کردن بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به سکوت در برابر اقدامات شاه عنوان کرد: ایشان در این دیدار به مأمور می‌گوید «به اعلیحضرتتان بگویید می‌خواهید اسلام را در مملکت براندازید. تا خون در رگ‌های ماست نمی‌گذاریم چنین کاری را انجام دهید».

بادامچیان با بیان اینکه رویکرد امام راحل در تکامل انقلاب اسلامی در قالب سه مرحله بود گفت: اسلامی کردن ایران، ترویج اسلام حقیقی در کشورهای اسلامی و آشنایی جهان با اسلام ناب سه مرحله انقلاب اسلامی تعیین شده ما بود که هر روز در حال گسترش است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به حضور افکار و صف‌های مختلف در مبارزات قبل از سال 55 یادآور شد: پس از جداسازی صف مسلمانان خالص و متعهد به فقیه از صف آنهایی که به این اصول اعتقادی نداشتند دستاوردهای بزرگی در جریان مبارزه با طاغوت شکل گرفت.

بادامچیان در خصوص دسته‌بندی اعتقاد به ولایت فقیه عنوان کرد: در کشور کسانی وجود دارند که به ولایت فقیه و به عمق فقه و ایمان اعتقاد دارند و رهبر معظم انقلاب را نایب امام زمان (عج) می‌دانند.

وی افزود: در سویی دیگر نیز برخی ولایت فقیه را به دلیل آنکه در قانون اساسی به عنوان یک اصل آورده شده می‌پذیرند و از باب التزام به قانون اساسی آن را قبول دارند.

به گفته وی، افراد دیگری نیز وجود دارند که از روی منفعت، ولایت فقیه را قبول می‌کنند و در صدد رسیدن به موقعیت و جایگاهی هستند.

این مبارز انقلابی با اشاره به تشکیل کمیته استقبال 65 هزار نفری از امام راحل در بهمن ماه 57 عنوان کرد: حضور یکپارچه مردم برای استقبال از امام امت در حالی بود که دستگاه طاغوتی همچنان در مسند قدرت قرار داشت و ژنرال آمریکایی برای مصادره انقلاب ایران آماده بود و اجازه کشتار یک‌ میلیون نفر را نیز داشت.

بادامچیان سپس حوادث و ترورهای شخصیت‌های برجسته نظام در سال‌های آغازین انقلاب را متذکر شد و گفت: در هفتم تیر و هشتم شهریورماه، بهترین نیروهای ایران اسلامی به دست منافقان به شهادت رسیدند.

وی همچنین به مسئله دوران دفاع مقدس و دو نظریه در مورد دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دو دیدگاه در این دوران وجود داشت یک دیدگاه مانند بنی‌صدر که همواره از ناتوانی نظامی ایران در برابر آمریکا سخن می‌گفت و به قاعده «زمین بدهیم زمان بگیریم» قائل بود چنانکه به فرماندهان دستور داده شد گزارشاتی ارسال شود که نشان از ضعف نظامی جمهوری اسلامی در برابر استکبار باشد.

این شخصیت برجسته حزبی، سپس به دیدگاه دیگر در مورد دفاع مقدس پرداخت و افزود: در سویی دیگر امام راحل بودند که فرمودند: «تا زمانی که یک وجب از خاک میهن اسلامی در دست دشمن است و تا زمانی که یک نیروی بیگانه در کشور است آتش‌بس قابل قبول نیست.

بادامچیان تأکید کرد: امام راحل فراتر از قواعد کلاسیک نظامی عمل می‌کردند، چراکه محاسبات ایشان، دنیوی نبود و حاصل آن یک اطمینان و آرامش در مورد فعالیت‌ها بود.

وی با اشاره به جریانات پیش‌آمده برای پذیرش قطعنامه 598 گفت: این پذیرش در حالی صورت گرفت که دشمن همواره تهدید به حمله شیمیایی به پایتخت می‌کرد.

این مبارز انقلابی، با اشاره به پیشروی‌ها پیش از پذیرش قطعنامه گفت: پس از آنکه پیشروی تا شمال عراق و همچنین جنوب فاو ادامه پیدا کرد قطعنامه‌ای برای متوقف کردن رزمندگان ایران اسلامی تنظیم شد.

بادامچیان با اشاره به دو هدف از پیشنهاد قطعنامه به ایران متذکر شد: آنها می‌خواستند در صورت پذیرش قطعنامه، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و آحاد مردم را در مقابل امام راحل قرار دهند و اگر این قطعنامه‌ها را قبول نکردیم به کشورمان حمله شیمیایی کنند. اینجا بود که امام با درایت خاص با تعبیر «جام زهر» قطعنامه را پذیرفتند.

وی با تأکید بر ولایت‌پذیری رزمندگان و مردم در مورد پذیرش تصمیم امام راحل گفت: پس از صدور قطعنامه صدام ناگزیر به انجام اقداماتی نظیر بازگرداندن آزادگان به کشورمان شد.

این فعال سیاسی، تصریح کرد: در شرایطی که امروز کشورهایی مثل آمریکا ژست مقابله با تروریسم را می‌گیرند اما در زمان حمله شیمیایی صدام به حلبچه سخنی علیه رژیم بعثی مطرح نکردند.

بادامچیان در ادامه با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در مورد عدم خوشبینی به مذاکرات یادآور شد: مذاکره کنونی برای سه مقصد است. نخست معرفی طرف درغگو و حقه‌باز، ارائه سخن منطقی و عدم کارساز بودن مذاکره صرف، سه منظور مذاکره با طرف‌های غربی به شمار می‌رود.

مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.