تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/07/06 - 10:13
کد خبر: 143350

بخشنامه طه هاشمی درباره تدفین شهدای گمنام چه بود؟

وضعیت نامناسب مزار شهدای گمنام در یک واحد دانشگاه آزاد

وضعیت نامناسب مزار شهدای گمنام در یک واحد دانشگاه آزاد

در طول چهار سال گذشته دانشگاه آزاد شیراز سه رئیس به خود دیده است اما اکنون و در آستانه چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در پردیس دانشگاه، قبور مطهر این شهدای گمنام آدمی را بیش از هرچیز یاد غربت بقیع می اندازد!

خبرنامه دانشجویان ایران: آغاز سال تحصیلی 93-94 متفاوت از سالهای گذشته بود؛ از این جهت که در برخی از دانشگاه ها نظیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صدا و سیما، هویت دو شهید گمنام مدفون در آن مشخص شد و به نوعی دانشجویان با فضای جدیدی در این دانشگاه ها سال جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با این وجود در برخی از دانشگاه ها، مزار شهدای گمنام با اینکه چند سال از تشییع و تدفین آنها می گذرد، اوضاع مناسبی ندارد.

در برخی دانشگاه ها مسئولان در تدارک ساخت مزار شهدا هستند اما در برخی دیگر ظاهر مسئولین کوچکترین دغدغه ای نسبت به این موضوع ندارند.

دانشجویان دانشگاه آزاد شیراز تصاویری از مزار شهدای گمنام این دانشگاه ارسال کرده اند که حاکی از بی توجهی کامل به این موضوع است.

یک سایت محلی در این باره نوشته است: یازدهم مهرماه سال 93 نیز تا چند روز دیگر از راه می رسد. در طول چهار سال گذشته دانشگاه آزاد شیراز سه رئیس به خود دیده است که هر کدام کار خود را با شعار بسط و گسترش ارزشها و پاسداشت یاد و خاطره شهدا و احداث بنای یادمان شهدای گمنام آغاز کرده اند اما اکنون و در آستانه چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در پردیس دانشگاه، قبور مطهر این شهدای گمنام آدمی را بیش از هرچیز یاد غربت بقیع می اندازد!

این مسئله آنجایی تامل برانگیز می شود که چندی پیش دانشگاه آزاد در بخشنامه ای به واحدهایش، دستورالعمل خاصی را برای تدفین شهدای گمنام اعلام نمود.

این بخش نامه هرچند بر حفظ حرمت شهدا و مراسم باشکوه تدفین آنان در دانشگاه تاکید می کند اما در بندی از آن بروکراسی تدفین شهدای گمنام در دانشگاه را پیچیده تر می سازد.

بر اساس این بخشنامه، پیشنهادات رسیده باید در شورای فرهنگی واحد و شورای راهبردی، فرهنگی و اجتماعی استان بررسی و جهت تایید و تصویب نهایی به معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد ارسال گردد.

بندی که به نظر می رسد تنها مراحل انجام کار را دشوارتر می سازد.

البته این بخشنامه می افزاید: مکان مورد نظر باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر حفظ حرمت شهدا (به عنوان مثال نزدیک مسجد یا فضای فرهنگی مناسب) حتی الامکان با معماری اسلامی هماهنگی داشته و جایگاه رفیع شهدا به آیات قرآنی مناسب تدفین مزین گردد.

با وجود این دستور العمل اما در دانشگاه آزاد شیراز از چهار سال گذشته در وضعیت قبور مطهر شهدای گمنام و بنای یادبود آنها تنها یک تغییر به وجود آمده است؛ به علت وجود پاره ای از مشکلات، پارکینگ دانشگاه به فضای اطراف قبور مطهر شهدا انتقال یافته است! اما اعتراضات دانشجویان نسبت به این امر نتیجه خاصی را در بر ندارد!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علی
1393/09/10 - 11:07

لطفا از قبور شهدای گمنام دانشگاه آزاد شیراز که به مت دکتر ساروئی ساخته میشه هم گزارش تهیه نمایید تا خانواده معظم شهدا قلبشان ازاین توجه مسئولین خشنود شود.صلوات
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top