تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/07/08 - 11:54
کد خبر: 143588

یـادگـاری‌هـای نـیـویـورک

یـادگـاری‌هـای نـیـویـورک

گردهم آمده‌ایم. یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.

 خبرنامه دانشجویان ایران: «مجمع عمومی سازمان ملل» محلی برای گردهم آیی کشورهای عضو و اظهارنظرهای مختلف سران کشورها امسال هم در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گزیده ای از مهمترین اظهارنظر های سران کشورهای مختلف را انتخاب کرده است که در ذیل می خوانید:

حجت‌الاسلام حسن روحانی در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنرای پرداخت و همانگونه که انتظار می رفت تروریسم در منطقه و موضوع هسته ای ایران از محورهای اصلی سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بوده است.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی در گزارشی نوشت که «اظهارات رئیس‌جمهور ایران رد و دفع سخنان یک روز قبل اوباما در سازمان ملل بود.»

روحانی در سخنان خود درباره تروریسم با انتقاد از سیاست کشورهای غربی، این سیاست ها را عامل اصلی ظهور تروریسم در جهان عنوان کرده است.

رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع هسته ای ایران، با ابراز امیدواری درباره حصول توافق نهایی، به طرف مقابل پبشنهاد کرد فرصت تاریخی به دست آمده در جریان مذاکرات هسته ای را از دست ندهد.

گزیده ای از سخنرانی رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

*من از منطقه‌ای می‌آیم که بخش‌های مهمی از آن در آتش تندروی و افراطی‌گری می‌سوزد. در شرق و غرب کشور من، افراطی‌گری، همسایگان ما را تهدید می‌کند و خشونت می‌ورزد و خون می‌ریزد. آنان البته تنها به یک زبان سخن نمی‌گویند و حتی رنگ‌ پوست‌شان هم، یکی نیست و یک ملیت واحد ندارند. آنان از کشورهای مختلف به خاورمیانه آمده‌اند. اما ایدئولوژی واحدی دارند: «افراطی‌گری و خشونت». و هدف واحدی دارند: «نابودی تمدن، اسلام‌هراسی و ایجاد زمینه برای مداخله مجدّد بیگانگان در منطقه». با کمال تأسف، تروریسم، جهانی شده: «از نیویورک تا موصل، از دمشق تا بغداد، از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه جهان، از القاعده تا داعش». افراطیون جهان، یکدیگر را یافته‌اند و ندا سر داده‌اند که: «متحد شوید». اما آیا ما در برابر افراطیون متحدیم؟!

*افراطی‌گری یک مسئلۀ منطقه‌ای نیست،که فقط ملت‌های منطقه ما با آن درگیر باشند، افراطی‌گری،مسئله‌ای جهانی است. برخی از کشورها در پیدایش آن مؤثر بوده و در مبارزه با آن ناکام. و اکنون ملت‌های ما، تاوان آن را پس می‌دهند. غرب‌ستیزی امروز، فرزند استعمارگری دیروز است. غرب‌ستیزی امروز، واکنش به نژادپرستی دیروز است. برخی از سازمان‌های اطلاعاتی، تیغ را به دستِ زنگی مست داده‌اند و او نیز همه را از دم تیغ می‌گذراند. همه آنان که در ایجاد و تقویت این گروههای تروریست نقش داشته‌اند، باید به اشتباهات خود در پدیدار شدن افراطی‌گری اعتراف کنند و نه تنها در پیشگاه گذشته که در برابر آینده هم عذرخواهی کنند.

*درد بزرگتر آن است که این تروریست‌ها به نام دین، خون می‌ریزند و به نام اسلام سر می‌بُرند. می‌خواهند این حقیقت مسلّم تاریخ را پوشیده نگه دارند که بر اساس آموزه همه پیامبران الهی از ابراهیم و موسی تا عیسی و محمد، کشتن یک انسان بی‌گناه همانند کشتار همه بشریت است. من در شگفتم این گروه‌های آدمکش، گروه خود را اسلامی می‌نامند و شگفت‌آورتر آن‌که رسانه‌های غربی نیز درهمراهی با آنان، این نام مجعول را که تنفر همه مسلمانان را برمی‌انگیزد، تکرارمی‌کنند؛ غافل از آنکه مسلمانانی که هر روز خدای خویش را به صفت رحمانیت یاد می‌کنند و از پیامبر خویش درس عطوفت و محبت آموخته‌اند، این افتراءها را، بخشی از پروژه اسلام هراسی می‌شمارند.

روحانی در سازمان ملل دوباره از «گفتگو» و «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» سخن گفت

*اشتباهات راهبردی غرب در مسائل منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی و قفقاز، این نقطه از جهان را به بهشت تروریست‌ها و افراطیون بدل کرده است. تجاوز نظامی به افغانستان و عراق و مداخلات‌های نادرست در تحولات سوریه نمونه‌های روشنی از این راهبرد غلط در منطقۀ خاورمیانه است. اتخاذ رویکردهای غیر مسالمت‌آمیز و تجاوز و اشغال نظامی، از آن جا که معیشت و حیات مردم عادی را هدف قرار می‌دهد، پیامدهای روانی و رفتاری متعددی را در پی دارد که امروز، بُروز آن را بصورت خشونت‌ و آدم‌کشی در منطقۀ خاورمیانه و آفریقا، مشاهده می‌کنیم؛ که حتی برخی شهروندان سایر نقاط جهان را هم، با خود همراه کرده است.

*وقتی پای ژنرال‌ها به منطقه باز شد، انتظار نداشته باشید دیپلمات‌ها به استقبال آنان بروند. وقتی جنگ شروع شد، دیپلماسی به پایان می‌رسد. وقتی تحریم آغاز شد، نفرتِ عمیق از تحریم‌کنندگان هم، شروع می‌شود. وقتی فضای خاورمیانه امنیتی شد، پاسخ آن هم امنیتی می‌شود.

*به یاد داشته باشیم که ایران، روزی همه را به«گفتگو» دعوت کرد که هنوز جنایت 11 سپتامبر، رخ نداده بود و روزی به «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» خواند، که هنوز خشونت‌های اخیر ظهور نکرده بود. شاید سال گذشته، تعداد اندکی، آتشِ شعله‌ور شدۀ کنونی را پیش‌بینی می‌کردند.

*در منطقۀ ما، سیاستمداران، و نخبگانِ معتدلی وجود دارند که مورد اعتماد ملت‌های خویش‌اند. آنان، نه غرب‌ستیزند و نه غرب‌گرا. به نقش استعمار در عقب‌افتادگی ملت‌های منطقه، آگاهند اما از نقش ملت‌های خویش در راه توسعه‌یافتگی نیز غفلت نمی‌ورزند؛ غرب را از خطاهایش مبرا نمی‌کنند، اما به غفلت‌های خویش نیز توجه دارند. این نخبگان، می‌توانند با جلب اعتماد مردم،قوی‌ترین ائتلاف‌های ملی و بین‌المللی علیه خشونت را تشکیل دهند.

*سخن ما این است که این اشتباه راهبردی است که اگر برخی کشورها، با ادعای رهبری ائتلاف، در پی ادامۀ برتری‌جویی در منطقه‌ ما باشند. بدیهی است کشورهای منطقه که درد را بهتر می‌شناسند، بهتر هم می‌توانند با همفکری وائتلاف، مسئولیت مبارزه را پذیرفته و رهبری آن را بر دوش گیرند و اگر دیگر کشورها می‌خواهند علیه تروریسم گامی بردارند، باید به حمایت آنان برخیزند.

*اگر در منطقۀ خاورمیانه هماهنگی و همکاری بیشتر و گسترده‌تری می‌داشتیم، هزاران انسان بی گناه فلسطینی در غزه، قربانی تجاوز رژیم صهیونیستی قرار نمی‌گرفتند. جمهوری اسلامی ایران درتمامی عرصه‌ها،مبنای حل مشکلات را تعامل و اعتمادسازی پایدار میان قدرت‌های منطقه‌ای می‌دانیم و ازهرگونه همکاری میان کشورهای مسلمان برای مبارزه با افراطی‌گری، تهدید و تجاوز، حمایت می‌کنیم و آماده‌ایم نقش دائمی سازنده و مؤثرِ خود را ایفا کنیم.

*تداوم تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، تداوم اشتباهی راهبردی علیۀ یک ملتِ معتدل و مستقل، در شرایط حساس منطقۀ ماست. ما در یک سال گذشته، به شفاف‌ترین گفت‌وگو‌ها، برای اعتمادسازی در موضوع هسته‌ای ایران دست زده‌ایم؛ و نه در اثر تهدید و تحریم که بر مبنای ارادۀ ملت خود، مذاکره جدی و صادقانه را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ زیرا براین باوریم که موضوع هسته‌ای،یک راه حل بیشتر ندارد و آن فقط مذاکره است و اگر برخی درتخیل خویش، به راه‌های دیگری می‌اندیشند،در اشتباهند. هرگونه تأخیر در حصول توافق نهایی، تنها هزینه‌ها را بالا می‌برد و این هزینه‌ها نه فقط بر ما، که بر اقتصاد و تجارت طرف مقابل و بر توسعه و امنیت منطقه‌ای تحمیل می‌شود و هیچ‌ کس نباید در این حقیقت تردیدی داشته باشد که مصالحه و توافق با ایران، به نفع همگان، بخصوص کشورهای منطقه است.

*روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 در ماه‌های گذشته، با جدیت و امیدواری متقابل به‌پیش رفته است. جمهوری اسلامی ایران به گواهی همه ناظران بین‌المللی، باصداقت و اقتدار به تعهدات خویش عمل کرده است. اگرچه طرف مقابل، با برخی اظهارات و اقدامات،‌ به تردید در عزم و واقع‌بینی خویش دامن زده است. امیدواریم مذاکرات جاری در فرصت کوتاه باقیمانده، به توافق نهایی بینجامد. ما به ادامۀ برنامۀ هسته‌ای صلح‌آمیز خود، شامل اِعمال حق غنی‌سازی و سایر حقوق هسته‌ای در خاک ایران، در چارچوب مقررات بین‌المللی، مصممیم.

*سیاست اصولی کشور من، تلاش برای تعامل سازنده با همسایگان بر اساس احترام متقابل، و با تأکید بر منافع مشترک است. طرح مسئلۀ سلطۀ ایران بر کشورهای مسلمان منطقه، افسانه‌ای بیش نیست که در قالب پروژه ایران‌هراسی در سال‌های اخیر برآن دمیده می‌شود. آن‌ها که دراین شیپور می‌دمند، نیاز به جعل دشمنی موهوم دارند تا تنش را تداوم دهند و با تشدید تضادّ و تفرقه، منابع توسعه ملت‌ها را به انحراف کشند. رویکرد اصولی ما، پایان‌ بخشیدن به توهم ایران‌هراسی و زمینه‌سازی برای مشارکت‌ راهبردی با همسایگان است.

رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا به دنبال حل دیپلماتیک موضع هسته‌ای ایران بوده و رهبران ایران نیز فرصت بدست آمده را از دست ندهند.

باراک اوباما رییس جمهور امریکا طی سخنانی در شصت و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در روز چهارشنبه، 2 مهر 1393 (24 سپتامبر 2014) مذاکرات هسته ای فعلی با ایران را فرصت تاریخی خواند.

کریستین ساینس مانیتور سخنان اوباما را بیانگر دور شدن دیدگاه واشنگتن و تل آویو در مورد استفاده از گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران می داند.

این روزنامه آمریکایی می نویسد: اوباما در آستانه سفر به اسرائیل، دیپلماسی را بهترین گزینه در مورد برنامه هسته ای ایران می داند اما در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسرائیلی نیز تاکید می کند که آمریکا برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، هیچ یک از گزینه ها را از روی میز حذف نمی کند.

گزیده ای از سخنان باراک اوباما را در ذیل بخوانید:

*آمریکا راه حلی دیپلماتیک را برای مسئله هسته ای ایران دنبال می کند. این بخشی از تعهد ما برای متوقف کردن تکثیر و انتشار تسلیحات اتمی است و دنبال این هستیم که از این طریق امنیت و صلح جهان را بدون این تسلیحات تضمین کنیم. این کار تنها زمانی عملی می شود که ایران از این فرصت تاریخی استفاده کند. پیام من به رهبران و ملت ایران ساده و یکسان بوده است و آن اینکه اجازه ندهید این فرصت از دست برود. ما می توانیم به راه حلی برسیم که هم نیازهای شما را به انرژی برطرف کند و در عین حال به جهان اطمینان دهد که برنامه شما صلح آمیز است.

اگرچه اوباما در سخنرانی مجمع عمومی از راه حل دیپلماتیک درمورد مسئله ایران سخن گفت، اما در پاسخ به خبرنگار شبکه اسراییلی اعلام کرد که «هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است»

*جان کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا در همین مجمع گفت که تروریسم سلاح جدیدی نیست و در سراسر تاریخ کسانی که نمی توانستند با روشهای درست و منطقی به هدف خود برسند، از این سلاح استفاده کرده اند. در قرن بیست و یکم تروریسم توسط گروههای مختلفی که نتوانسته اند با حمایت مردمی به قدرت برسند استفاده شده است. اما در این قرن، ما با نسخه ای مرگبارتر و نوع ایدئولوژیک تروریستها روبرو هستیم که از یکی از بزرگترین ادیان جهان سواستفاده کرده اند. دسترسی به فناوری به گروههای کوچک این امکان را داده است آسیبی بزرگ برسانند.

*کل این مبارزه علیه افراطی گری فراتر از چالش امنیتی کوچک است، در حالیکه ما هسته اصلی القاعده را به طور قابل توجهی کوچک و ضعیف کرده ایم و از انتقال افغانستان به دموکراسی و دولتی قدرتمند حمایت کرده ایم ، تفکرات افراطی به جاهای دیگر رفته اند به ویژه این تفکرات در خاورمیانه و شمال آفریقا رشد کرده است. در این مناطق یک چهارم جوانان شغل ندارند و آب و غذا رو به کمبود است. در این مناطق فساد اداری و مالی گسترده است. به همین دلایل در این مناطق مهار جنگهای فرقه ای دشوارتر شده است.

*اگر جوانان در محل هایی زندگی می کنند تنها گزینه شان انتخاب میان دیکتاتوری یا گروههای افراط گرا است. هیچ راهبرد مبارزه با تروریسم نمی تواند موفق باشد.

*از زمانی که من رییس جمهور آمریکا هستم ما همواره از این اصل حمایت کرده ایم که اگر دو کشور اسراییل و فلسطین در کنار یکدیگر تشکیل شوند اسراییلی ها فلسطینیان منطقه و جهان در عدالت و امنیت بیشتری خواهند بود. این گزینه ای است که آمریکا آماده اقدام درباره آن است.

کاری که کامرون کرد و شاید روحانی انتظارش را نداشت
سخنان نخست وزیر انگلیس اما به نوعی متفاوت از سایر سخنرانی ها بود به خصوص آنکه وی ساعتی پیش از این سخنرانی با حسن روحانی دیدار کرده بود.دیوید کامرون، نخست‌وزیر نامحبوب انگلیس چند ساعت پس از دیدار با  روحانی که نخستین دیدار رئیس‌جمهور ایران با نخست‌وزیر انگلیس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود در اظهاراتی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی، نقض حقوق بشر و غیرقابل اعتماد بودن برنامه هسته‌ای کشورمان متهم کرد.

کامرون گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس‌جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

نخست‌وزیر انگلیس در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اهمیت سرکوب گروه تروریستی «داعش» تأکید و اعلام کرد که ایران می‌تواند بر فائق آمدن بر بحران سوریه کمک کند.

یکی از روزنامه های صبح کشور پس از اظهارات کامرون از تیتر «لگد روباه» استفاده کرد

*ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می تواند بخشی از راه حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

*با این حال رهبران ایران می توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می توانند برای عراقی امن تر و باثبات تر و نیز سوریه ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.

*رهبران ایرانی می‌توانند در سرکوب گروه تروریستی داعش کمک کنند. رهبران ایرانی می‌توانند به احیای ثبات بیشتر در عراق و همچنین سوریه کمک کنند، آنها آماده برای این ماموریت هستند و ما نیز از این امر استقبال می‌کنیم.

*پایان حکومت «بشار اسد» در سوریه کلید شکست دادن داعش است.

رییس جمهور آرژانتین بعد از این صحبتها «مرد سازمان ملل» لقب گرفت
سخنرانی رئیس جمهور آرژانتین نیز جالب توجه بود از این جهت که وی در سخنانی به حمایت از ایران و لبنان پرداخت و همین مطلب سبب شد تا پخش سخنرانی وی قطع شود.

گزیده ای از سخنان کریستینا فرناندز کرچنر به شرح ذیل است:

*گردهم آمده‌ایم . یکسال است که شما نظام اسد را نظام تروریست می دانید. شما از مخالفانی که ما آنها را انقلابیون می دانستیم حمایت می کنید و امروز برای مهار انقلابیونی گردهم آمده‌ایم که روشن شده است آنها تروریست هستند و بیشتر آنان در شبکه‌های تروریستی عضویت دارند و از افراط گرایی به افراط گرایی هرچه بیشتر منتقل شده اند.

* نام حزب الله لبنان پیش از این در فهرست سازمانهای تروریستی گنجانده شده بود و روشن شده است حزب الله یک حزب بزرگ و به رسمیت شناخته شده در لبنان است.

*شما ایران را در پی انفجاری که در سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس در سال 1994 میلادی رخ داد متهم کردید و تحقیقاتی که ما انجام دادیم دخالت ایران را در این انفجار تأیید نکرد.

*شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی صادر کردید، مجوز ورود ( نظامی) به چندین کشور را دادید و مردمان آنها مانند عراق و افغانستان به این بهانه کشته شدند در حالی که این دو کشور همچنان از تروریسم رنج می برند!

*با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه ای که اسرائیل مرتکب شد روشن شد، شمار زیادی از فلسطینیان قربانی شدند در حالی که شما به موشکهایی که به اسرائیل اصابت کرد اهمیت دادید و موشکهایی هم که به اسرائیل اصابت کرد تأثیری نداشت و خساراتی در آنجا به بار نیاورد.

رییس جمهور آرژانتین با سخنان تند و انتقادی خود در مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل همه را متحیر کرد. کریستیانا فرناندز گفت: سالیان درازی است که شما به دنیا دروغ می گویید

*امروز اینجا هستیم تا یک قطعنامه بین المللی درباره مجرم دانستن گروه «داعش» و مقابله با آن صادر شود در حالی که داعش مورد حمایت چند کشور شناخته شده است و شما بهتر از دیگران آنها را می شناسید و داعش هم پیمان برخی قدرتهای بزرگ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد است!

ای کاش این زن رهبر امت عرب بود
بعد از این سخنرانی بود که عبدالباری عطوان نویسنده مشهور عرب در سرمقاله  "رأی الیوم" نوشت: این نام را به خاطر بسپارید؛ "کریستینا فرناندز دکرشنر"، رئیس جمهور آرژانتین. همواره آرزویم این بوده و هست که ای کاش این زن، رهبر تمام امت عرب بود؛ زیرا در حالی که رهبران و وزرای خارجه کشورهای عربی برای بوسیدن دست تزیپی لیونی وزیر دادگستری اسراییل و یکی از مجرمان حمله دوم و سوم به نوار غزه صف کشیده اند؛ و برای اظهار میانه روی و تمایل به صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و چه بسا عرض تبریک به او و ارتشش در کشتار مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه از یکدیگر گوی سبقت ربوده اند، رئیس جمهور آرژانتین بر تریبون شورای امنیت سازمان ملل از تناقض های سیاست امریکا سخن گفت و دروغ های آنان را افشا کرد.

عکس بازی های چندباره نتانیاهو مضحکه خاص و عام شد
نتانیاهو نیز سخنرانی خود در سازمان ملل را آغاز کرد و شبکه سی ان ان به طور زنده آن را پوشش داد. هاآرتص درباره این سخنرانی نوشت:نتانیاهو زمانی که به ساختمان سازمان ملل در نیویورک پا گذاشت، آن را تقریبا خالی یافت. امسال هم نتانیاهو مانند سال گذشته زمانی رسید که جشن تمام شده بود سران کشورهای بزرگتر هفته گذشته سخنرانی‌های خود را انجام داده و نیویورک را ترک کردند به همین جهت نتانیاهو مجبور شد در حالی سخنرانی کند که مخاطبانش وزیران خارجه لیختنشتاین، ایسلند و بحرین بودند.

همان گونه که قابل پیش بینی بود سخنرانی امسال نتانیاهو سرشار از حملاتی کلیشه ای علیه ایران و حماس بود اما نکته این سخنرانی آنجا بود که نخست وزیر اسراییل بار دیگر متوسل به شیوه تصویر سازی شد و با گرفتن یک عکس در دست خود تلاش کرد حماس را زیر سوال ببرد.

نتانیاهو با نشان دادن این عکس مدعی شد: اسراییل از موشک های خود استفاده می کند تا جان کودکان خود را در برابر حملات حماس حفظ کند اما حماس از کودکان خود به عنوان سپری برای حفاظت از موشک هایش استفاده می کند."

با این کار نتانیاهو می خواست نشان دهد که گروه حماس ارزشی برای جان فلسطینی ها و کودکان فلسطینی قایل نیست تا شاید به زعم او کمی از شرمساری ناشی از کشتار های اخیر اسراییل در غزه که بیش از 500 تن از آنها کودک بودند، کاسته شود.

مهمترین مواضع نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل به شرح زیر است:

*مقابله با داعش و حماس  از یک درخت سمی مشترک ریشه می گیرند.

*بسیاری از نمایندگان کشور ها از اوباما به خاطر اقدام او علیه داعش تشکر کردند ولی آنها متوجه نیستند که حماس و داعش از یک ریشه هستند. به زودی اسلام منطقه را فرا می گیرد و دموکراسی را نابود می کند و خالد مشعل نیز به دنبال این امر می باشد.

*وی افراطی گری مسلمانها را با نازی های هشتاد سال پیش مقایسه کرد. جمهوری اسلامی تنها بخاطر برداشتن تحریم ها به دنبال مذاکرات هسته ای است. ایران واقعا یک قدرت هسته ای است و خطرناک ترین رژیم در خطرناک ترین منطقه و مهمترین تهدید برای ما می باشد.

نتانیاهور برای چندمین بار از تصویر در حین سخنرانی استفاده کرد. اتفاقی که سال گذشته باعث شد برای مدت زیادی مورد تمسخر رسانه ها و مردم در شبکه های اجتماعی قرار گیرد

*برای 35 سال است که ایران با انقلابی که انجام داده است، در حال صدور انقلاب خود به تمام جهان است.سپاه ایران نقش صدور انقلاب ایران را بر عهده دارد و فرمانده سپاه ایران نیز بر این موضوع تاکید داشته است.

*رئیس جمهور ایران آقای روحانی نیز در این زمنیه فعالیت دارد ولی این موضوع را رد کرده است که ایران اسپانسر تروریست ها باشد. در سال گذشته ادعا می شد که با آمدن روحانی و ظریف، توافقات خوبی شکل خواهد گرفت اما حتی تن حرف زدن آنها نیز تغییر نکرده است.  ایران تنها به دنبال برداشتن تحریم هاست تا به بمب اتمی دست پیدا کند.

*حماس است که باعث کشتار می شود و او قصد دارد هم اسرائیلی ها و هم فلسطینی ها را به کشتن دهد.حماس از خانه های مردم موشک هایی را روانه اسرائیل کرده است. چالش اصلی برای ما اکنون ایران است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top