تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/07/08 - 10:28
کد خبر: 143613

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:

کسانی که به دنبال ارتقای سطح روابط دیپلماتیک با روباه پیر هستند از خواب غفلت بیدار شوند

کسانی که به دنبال ارتقای سطح روابط دیپلماتیک با روباه پیر هستند از خواب غفلت بیدار شوند

موضع گیری خصمانه انگلستان دربرابر ایران نشان داد که رویه دشمنی دیرینه این استعمارگر پیر درقبال ایران تغییر نکرده، و همچنان چشم طمع به این آب و خاک دارد. گرچه این اتفاق تلخ و عدم پاسخ شایسته به آن، موجب وهن ایرانیان شد، اما امیدواریم این مسئله موجب شود کسانی که به دنبال ارتقای سطح روابط دیپلماتیک با روباه پیر هستند از خواب غفلت بیدار شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: موضع گیری خصمانه انگلستان دربرابر ایران نشان داد که رویه دشمنی دیرینه این استعمارگر پیر درقبال ایران تغییر نکرده، و همچنان چشم طمع به این آب و خاک دارد. گرچه این اتفاق تلخ و عدم پاسخ شایسته به آن، موجب وهن ایرانیان شد، اما امیدواریم این مسئله موجب شود کسانی که به دنبال ارتقای سطح روابط دیپلماتیک با روباه پیر هستند از خواب غفلت بیدار شوند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور در بیانیه ای به تحلیل دستاوردهای سفر رییس جمهور به نیویورک پرداخت:

بسمه تعالی

و لن ترضی عنک الیهود ولاالنصاری حتّی تتّبع ملّتهم،قل انّ هدی الله هو الهدی،ولئن اٌتّبعت اهواءهم بعد الّذی جاءک من العلم مالک من الله من ولیّ و لا نصیر. (سوره مبارکه بقره آیه 120)

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور بر خود واجب می داند ضمن عرض خیر مقدم خدمت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و سایر فرزندان خدوم ملت در دستگاه دیپلماسی کشور، بجهت بازگشت آنان به کشور عزیزمان را ابراز کند و ضمن خسته نباشید بخاطر تلاش فراوان برای احقاق حقوق ملت بزرگ ایران، نکاتی را در خصوص این مذاکرات چند روزه، و همچنین مجموعه مذاکرات صورت گرفته در نزدیک به یکسال گذشته خدمت ریاست محترم جمهور، دولتمردان خدمتگزار و ملت شریف ایران متذکر گردد و باطلاع رساند:

- در طی سال های گذشته، خصوصا یکسال اخیر، با وجود تلاش فراوان طرف ایرانی برای اعتمادسازی و به سرانجام رساندن مذاکرات، تنها عاملی که باعث شده است پس از گذشت این مدت زمان طولانی و حتی با عوض شدن دولت های متعدد در کشور، این مذاکرات بی نتیجه باقی بماند، فقط و فقط زیاده خواهی غربی ها و کارشکنی های فراوان آنهاست، چه اینکه اگر مسئله ای که مانع به سرانجام رسیدن مذاکرات میباشد، در طرف ایرانی بود، میبایست با عوض شدن دولت ها در ایران و روی کار آمدن دولت هایی با نرمش بیشتر در برابر غربی ها، موضوع حل و فصل میگردید که چنین نشده است.

- بر ما دانشجویان انقلابی و عدالتخواه واجب است که از موضع مقتدرانه و عزتمندانه ریاست محترم جمهوری در نطق مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از حقوق مصرح ملت ایران، اشاره به صلح طلب بودن ملت ایران و در مقابل جنگ طلب بودن دولت های خونخوار و کودک کش غربی، اعتراض به حمایت دولت های تروریسم پرور از رژیم غاصب صهیونیستی و گروهک تروریستی داعش، و حمایت های واضح و مکرر از دولت ها و ملت های سوریه و عراق، تشکر و قدردانی ویژه بعمل آوریم.

- اما آنچه لبخند ناشی از مواضع خوب رئیس جمهور را از لبان ایرانیان ربود، توهین بی شرمانه نخست وزیر انگلیس به ملت و دولت ایران در فاصله کمتر از یک ساعت از دیدار وی با دکتر روحانی بود؛ اقدامی که شایسته بود رئیس جمهوری به نمایندگی از ملت ایران پاسخ قاطعی را به این کشور تفرقه افکن، تروریست ساز و خبیث دهد. گرچه به زعم سفارتخانه های کاغذی آمریکا و انگلیس در ایران اولین دیدار مسئولین تراز اول دو کشور ایران و انگلستان پس از 36سال باعث کمتر شدن خصومت روباه پیر، حتی در ظاهر، با ملت ایران می گردد، صحبت های نخست وزیر این کشور در سازمان ملل، مجددا بر همگان ثابت کرد که همچنان نگاه غربی ها به ایران، نگاه یک گرگ به میش است. ما توهین به رئیس جمهور ایران را توهین به تمام ملت ایران میدانیم و حمایت از ایشان را وظیفه خود میدانیم و معتقدیم که باید پاسخی قاطع از سوی دولتمردان به یاوه بافی های نخست وزیر انگلیس داده میشد. همچنین ما انفعال دولت دربرابر این توهین را نیز، بی احترامی به ملت بزرگ ایران میدانیم و منتظر شنیدن پاسخی برای چرایی انفعال دولتی ها دربرابر این مسئله هستیم.

- موضع گیری خصمانه انگلستان دربرابر ایران نشان داد که رویه دشمنی دیرینه این استعمارگر پیر درقبال ایران تغییر نکرده، و همچنان چشم طمع به این آب و خاک دارد. گرچه این اتفاق تلخ و عدم پاسخ شایسته به آن، موجب وهن ایرانیان شد، اما امیدواریم این مسئله موجب شود کسانی که به دنبال ارتقای سطح روابط دیپلماتیک با روباه پیر هستند از خواب غفلت بیدار شوند.

- خواسته رهبری معظم انقلاب، مردم و دانشجویان این سرزمین، انجام یک " توافق خوب " با 1+5 است، توافقی که بتواند از تمامی حقوق حقه و منافع ملی کشور دفاع کند. در این راستا از دستگاه دیپلماسی انتظار میرود که در نهایت تفاهم نامه ای را امضا کند که حق غنی سازی ایران را صراحتا به رسمیت بشناسد، از توسعه صنعت هسته ای کشور جلوگیری نکند، حداقل نیاز راکتورهای هسته ای را که 190هزار سو می باشد؛ مورد تایید قرار دهد و به رفع کامل تحریم ها منجر شود. اما متاسفانه از سخنان وزیر محترم امور خارجه در سفر به آمریکا اینگونه برداشت میگردد که ظاهرا جریانی خاص دستیابی به " هر توافق " ، و " به هرقیمتی " را لازم میدانند، و منافع حزبی و جناحی را برای ماندن در قدرت، بر منافع ملی مقدم می شمارند!

- آنچه پس از گذشت نزدیک به 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و دشمنی های بی مثال غربی ها در حق این کشور، از جنگ و خونریزی گرفته تا ترور مسئولان و دانشمندان، و همچنین حصر اقتصادی، موجب هرچه بارورتر شدن این نهال و تبدیل آن به درختی تنومند گردیده است، همانا اتکاء بر نیروی داخلی میباشد. متاسفانه برخلاف این مسیر صحیح و آزموده شده در هشت سال دفاع مقدس و عرصه های علم و فناوری، دولت یازدهم استراتژی " پیشرفت برون زا " را راهکار توسعه کشور میداند که تجربه یکسال گذشته ثابت کرده است تنها راه ممکن و درست برای رساندن کشور به قله های رفاه و علم همان " پیشرفت درون زا " و اعتماد به نیروی جوانان و متخصصان ایرانی است، نه وابسته دانستن پیشرفت کشور به داشتن رابطه با غربی ها و اعتماد به دولت هایی که طومار جنایت های آنان در حق این ملت سر به فلک کشیده است.

والعاقبه للمتقین

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top