تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/07/10 - 10:30
کد خبر: 143736

سبک زندگی، سربازی و معرفی کتاب و چند اخبار سیاسی؛

سوژه‌های «خبرنامه دانشجویان ایران» برای نشریات دانشگاهی

سوژه‌های «خبرنامه دانشجویان ایران» برای نشریات دانشگاهی

بسیاری از نشریات هفتگی دانشگاهی همیشه، شب توزیع، طراحی می شوند و صبح طراح یا مسئول اجرایی نشریه با تلاش فراوان آن را به انتشاراتی می رساند تا به ساعت نماز و نهار که زمان توزیع نشریه است، برسد. رویدادهایی که در طول هفته اتفاق افتاده نیز شوژه‌های مناسبی برای نشریات است.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیاری از نشریات هفتگی دانشگاهی خیلی اوقات، شب توزیع، طراحی می شوند و صبح طراح یا مسئول اجرایی نشریه با تلاش فراوان آن را به انتشاراتی می رساند تا به ساعت نماز و نهار که زمان توزیع نشریه است، برسد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در طول هفته ای که گذشت اخبار و اتفاقات زیادی در فضای عمومی و دانشگاهی اتفاق افتاد که می توانند، سوژه مناسبی برای نشریات دانشجویی باشند.

خبر افزایش طول مدت سربازی، خبری است که برای جوانان و به خصوص دانشجویان از اهمیت خاصی برخوردار است. خبرنامه دانشجویان ایران در مطلبی به نقد و بررسی افزایش دوره خدمت وظیفه پرداخته است.

در بخشی از این مطلب آمده است: نکته ی دیگری که باید آن را مورد توجه قرار داد این است که بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از انجام خدمت سربازی موقعیت مناسبی برای ادامه تحصیل پیدا نمی کنند و هزینه ای که کشور برای تحصیل این افراد در دوره کارشناسی یا مقاطع بالاتر متحمل شده است بی آنکه نتیجه ای داشته باشد به هدر می رود. لذا باید تدابیری اندیشید.متاسفانه همانطور که مشاهده می شود در ایران به رغم برخی بهبودها در مقایسه با دیگر کشورها کمترین میزان بهینه سازی و اصلاح در مورد نظام وظیفه انجام شده است.

برای انتشار این خبر در نشریه می توانید متن کامل آن را ایـنـجا ببینید.

نشریاتی که ستون «سبک زندگی» حتما مطلب « عروسی بی دردسر و فیلمبرداری به سبک آقای کارگردان» را کار کنند. خیلی از دانشجویان از آداب و رسوم دست و پاگیر ازدواج ناراحتند و دنبال الگوهایی می گردند که با معرفی آنها به خانواده های خود، بعضی از سنت های غلط را کنار بگذارند.

در بخشی از این مطلب آمده است: عموی من خانه بزرگ و خوبی دارد که به راحتی می‌شود در آن مراسم گرفت. من هم به‌جای اینکه وقتم را برای پیدا کردن تالار صرف کنم، به پیشنهاد عمویم عروسی را آنجا برگزار کردم. به‌نظر من حتی اگر در تالار هم عروسی می‌گرفتیم اینقدر خوش نمی‌گذشت.متن کامل این گزارش را ایـنـجا بخوانید.

خبر بازیهای اینچئون و جدول مدالها برای بچه هایی که درس می خوانند و سرشان در لاک خودشان است و تلویزیون و اینترنت را کمتر دنبال می کنند، در بخشی از نشریه کار شود تا آنهایی که حتی دنبال ورزش نیستند، بدانند ورزش ایران در آسیا چه جایگاهی دارد. خبر لحظه به لحظه اینچئون را از سایتهای ورزشی دنبال کنید.

در هفته ای که گذشت، خبری در شبکه‎های مجازی منتشر شد که حکایت از راه‎اندازی یک کمپین توسط 6 فیملساز ایرانی در توییتر داشت؛ موضوع این کمپین درخواستی برای امضای هر توافقی با 1+5 در مذاکرات هسته ای بود. البته مجید مجیدی قویا این کمپین را رد کرد و توضیحاتی را درباره درخواست ظریف از کارگردانان ارائه داد. خبرنامه دانشجویان ایران، در مطلبی به تحلیل این اقدام و حواشی آن پرداخته است. ایـنـجا ببینید.

هفته گذشته رییس جمهور از نیویورک بازگشت. شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد. خبرنامه دانشجویان ایران در مطلب«یادگاری های نیویورک» به سخنرانی های مهم این مجمع پرداخته است.

در بخشی از متن این گزارش آمده است: عبدالباری عطوان نویسنده مشهور عرب در سرمقاله  "رأی الیوم" نوشت: این نام را به خاطر بسپارید؛ "کریستینا فرناندز دکرشنر"، رئیس جمهور آرژانتین. همواره آرزویم این بوده و هست که ای کاش این زن، رهبر تمام امت عرب بود؛ زیرا در حالی که رهبران و وزرای خارجه کشورهای عربی برای بوسیدن دست تزیپی لیونی وزیر دادگستری اسراییل و یکی از مجرمان حمله دوم و سوم به نوار غزه صف کشیده اند؛ و برای اظهار میانه روی و تمایل به صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و چه بسا عرض تبریک به او و ارتشش در کشتار مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه از یکدیگر گوی سبقت ربوده اند، رئیس جمهور آرژانتین بر تریبون شورای امنیت سازمان ملل از تناقض های سیاست امریکا سخن گفت و دروغ های آنان را افشا کرد.این مطلب را ایـنـجا ببینید.

در برنامه "شاهد عینی" که با اجرای وحید یامین پور به روی آنتن رفت، قرار بود که مشاور آقای هاشمی ناگفته هایی از دوران انتخابات ریاست جمهوری نهم را پخش نماید اما بنابر عللی اعلام نشده، قسمت های مهمی از گفته های قدیری ابیانه پخش نشد.

مرور تاریخ و بالابردن اطلاعات سیاسی دانشجویان شاید با گریزهایی که گاهی برخی به گذشته می زنند، جالب باشد. نشریات می توانند، بخشی از این مطلب را در شماره هفته بعد خود منتشر کنند. دربخشی از این مطلب آمده است: نامه ای نوشتم که: «جناب آقای هاشمی! این نظرسنجی را مخالفین آقای احمدی نژاد انجام داده اند. امکان ندارد شما بتوانید امشب این مقدار را ترمیم کنید، بنابراین شما انتخابات را باخته اید»

برای انتشار این خبر در نشریه میتوانید متن کامل را ایـنـجا ببینید.

زینب طهرانی مقدم، فرزند شهید طهرانی مقدم  گفتنی هایی از شیوه سبک زندگی پدرش دارد که انتشارش برای دانشجویان جالب به نظر می رسد.

در بخشی از این مطلب آمده است: این طور نبود که فقط آدم‌های حزب اللهی به ایشان علاقه داشته باشند، خانم‌های مانتویی، مردهایی که شاید خیلی هم تقیدات مذهبی نداشتند، آن‌ها جذب بابا می‌شدند و جالب اینجاست که هر کدام از دوستان بابا فکر می‌کردند بهترین دوست بابا هستند!

برا انتشار این خبر در نشریه می توانید متن کامل را ایـنـجا ببینید.

دانشجویان میتوانند برای بخش معرفی کتاب در نشریه این هفته، سفر نامه حج آقای رحیم مخدومی  که حضرت آیت الله خامنه ای آن را از بهترین سفر نامه های حج دانستند  و تقریظی بر آن نگاشتند، را معرفی کنند.

در بخشی از این سفرنامه آمده است: گوشی را برمی‌دارم. آقای صفری است، یکی از نویسنده‌ها و محققین خوب دفاع مقدس. می‌گوید: از سفر اطلاع داری؟ می‌گویم: کدام سفر!؟ روحم می‌چرخد توی زیارتگاه‌ها؛ مشهد، دمشق و... می‌گوید: سفر حج! غافلگیر می‌شوم. نمی‌دانم چه بگویم.برای معرفی این کتاب در نشریه میتوانید گزارش کامل را در ایـنـجا ببینید.

دانشجویانی که در تشکل های دانشجویی فعالیت میکنند می توانند یا علاقه دارند بخشی از زمان زیادی که در دانشگاه هستند را به فعالیت در این تشکل ها بپردازند، متن مکتوب سخنرانی وحید جلیلی در مورد مطالبات عمومی در فضای دانشگاه را انتشار دهند و بخوانند.

در بخشی از گزارش سخنرانی وی آمده است: ما باید زبان قابل فهم با توده‌های فعال مردم را داشته باشیم که در این راستا جنبش دانشجویی ارتباط سریع و برنامه ریزی شده با مردم داشته باشد. کسی که در تشکل دانشجویی فعالیت می‌کند باید از همه ابزارها به بهترین وجه ممکن استفاده کند. گزارش کامل سخنرانی را در ایـنـجا ببینید.

یکی از اخباری که برای دانشجویان مهم است و معمولا پس از پایان مهلت آن متوجه میشوند، ثبت نام وام دانشجویی است. اطلاع یافتن دانشجویان از تسهیلات دانشجویی که معمولا در بخش های پنهان سایت دانشگاهها اطلاع رسانی می شود، یکی از وظایف نشریات دانشجویی است. در بخشی از خبر وام های دانشجویی آمده است: رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: ۳۷ میلیارد تومان وام شهریه به دانشگاه آزاد اختصاص داده شد و در سال گذشته از هر ۴ یا ۵ نفر دانشجوی متقاضی وام شهریه تنها یک نفر موفق به دریافت وام شد. آخرین وضعیت وام دانشجویی و اجاره بهای خوابگاه‌ها را می توانید در ایـنـجا ببینید.

یکی از مشکلاتی که قریب به اتفاق دانشجویان جدید الورود با آن مواجه هستند این است که چگونه درس بخوانیم.خبر نامه دانشجویان ایران مطلبی برای تسهیل چگونگی درس خواندن دارد.

در قسمتی از این مطلب آمده است: برخی تصور می کنند که با ورود به دانشگاه به اهداف خود دست یافته اند و برخی نیز که به هر دلیلی از رشته خود راضی نیستند تمایلی به درس خواندن ندارند و اهداف خود را از بین رفته می بینند، که هر دو اشتباه است. دانشگاه پلی است برای رساندن افراد به اهداف بزرگشان؛ بنابراین با هدف گذاری برای درس خواندن عزم خود را جزم و بدون هیچ خدشه و نگرانی از آینده به درس خواندن خود ادامه دهید.دانشجویان میتوانند متن کامل را در ایـنـجا ببینند.

خیلی از دانشجویان سال آخری منتظرند تا از جدول زمانبندی کنکورهای کارشناسی ارشد مطلع شوند. این جدول را ایـنـجا ببینید.

یکی دیگر از مسائلی که می‌توان در نشریات به آن پرداخت، مسئله غدیر در آستانه بزرگترین عید شیعیان است که به نظر می‌رسد پرداختن به این موضوع نیز یاداور مهمترین وصیت رسول خدا به مسلمانان در طول تاریخ است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top