تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/07/10 - 16:37
کد خبر: 143825

چارۀ آمریکا برای تسکین نیاز جنسی دانشجویان

خبرنامه دانشجویان ایران: «جیری براون» حاکم ایالت کالیفرنیا قانونی را به نام «بله یعنی بله» امضا کرد که در نوع خود قانونی تازه و متفاوت در آمریکاست .
ایالت کالیفرنیا آمریکا قانونی را وضع کرد که به وسیله آن روابط جنسی در دانشگاه‌ها آزاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل ازخبرگزاری فرانسه،" جیری براون" حاکم ایالت کالیفورنیا قانوی را به نام " بله یعنی بله " امضا کرد که در نوع خود قانونی تازه و متفاوت در آمریکاست . این ایالت وضع چنین قانونی را عاملی در راستای حمایت از دختران در مورد عدم تجاوز به آنها میداند. بعد از امضای این قانون "دیان کلین" سخنگوی دانشگاه کالیفورنیا به خبرگزاری فرانسه گفت که " ما بسیار خوشحالیم از اینکه این طرح را تبدیل به قانون کردیم.

در این این قانون تصریح شده که رضایت برای برقراری رابطه جنسی به معنای «موافقت داوطلبانه، آگاهانه و قطعی» دو طرف است. طبق نظر قانونگذاران مرتبط با این قانون جدید، اگر رضایت در طرف مقابل مشهود باشد نیازی به زبان آوردن آن نیست.

هدف از وضع این قانون بهبود روند رسیدگی به اتهامات مربوط به آزار جنسی در دانشگاه‌ ها اعلام شده است و تغییر وضعیت فعلی که بر اساس آن قربانی تجاوز جنسی برای اعتبار دادن به شکایت خود باید ثابت کند در برابر آزار جنسی مقاومت کرده است.

بر اساس قانون جدید برقراری ارتباط جنسی با افراد مست، تحت تاثیر مواد مخدر یا خواب که ممکن است از خود مقاومتی نشان ندهند به معنای رابطه رضایت‌آمیز نخواهد بود.

دولت کالیفرنیا به نوعی با تصویب این قانون بر وجود ارتباطات گسترده جنسی در دانشگاه های این ایالت مهر تائید زده است و تلاش کرده که تا حدی این روابط  جنسی را قانونمند کند. اما فضای آلوده برخی از دانشگاه که مملو از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی شده آیا موافقت برای برقراری رابطه جنسی را معتبر می کند یا خیر. آیا می توان ثابت کرد که فرد مورد تجاوز در حالت عادی عقلانی با رابطه جنسی موافقت کرده است یا خیر. مشکلات مربوط به اجرای این قانون تنها این قانون را مهر تائیدی بر برقراری رابطه جنسی در محیط های دانشگاهی می کند.
از طرف دیگر میزان کم مجازات متجاوزان جنسی در دانشگاه ها باعث شده است که تجاوزات جنسی بارها بدون ترس از مجازات تکرار شود.

تحقیقی که توسط هافینگتون پست انجام شده است نشان می دهد که کمتر از یک سوم از دانشجویان که دست به تجاوز جنسی می زنند، از دانشگاه اخراج می شوند. این تحقیق همچنین نشان می دهد که 47 درصد از این متجاوزان در محیط های دانشگاهی با تعلیق های کوتاه مدت به عنوان مجازات رو به رو می شوند. این پژوهش هافینگتون پست همچنین نشان می دهد که تنها 17 درصد از متجاوزان جنسی با تحریم های آموزشی و 13 درصد دیگر هم تحصیل مشروط را با دادن تعهد ادامه می دهند.

درصد پایین میزان مجازات مرتبط با تجاوزهای جنسی به نوعی دیگر مهر تائیدی بر تدوام و گسترش تجاوزهای جنسی در محیط های دانشگاهی است. همین مجازات های ناچیز و بی مجازات ماندن بسیاری از عاملان تجاوز باعث می شود که بسیاری از قربانیان تجاوز حتی اقدام به شکایت نمی کنند زیرا می دانند که به احتمال زیاد شکایت آنها راه به جایی نخواهد برد و اگر هم به شکایت رسیدگی شود، عامل تجاوز به آنها با مجازات کم و مضحکی رو به رو شود.

بر اساس آمار غیر رسمی که در آمریکا منتشر شده است حدود 28 درصد از دانشجویان دختر در دانشگاه های این کشور  مورد تجاوز جنسی قرار می ‌گیرند. همچنین بر اساس گزارشی که وزارت دادگستری آمریکا منتشر کرده است، از هر 4 دختر دانشجو یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار می ‌گیرند ولی کمتر از 5 درصد از این تجاوزها به شکایت و رسیدگی قضایی می رسند.

همچنین طبق این آمار حدود 12 درصد از دانشجویان دختر در دانشگاه های آمریکا بارداری ناخواسته را در دوران دانشجویی تجربه کردند که تعداد بالایی از آنها مجبور به سقط جنین می شوند که از نظر روحی و جسمی آسیب های جدی می خورند.

بنا بر گزارش ها منتشر شده حدود 50 درصد از خشونت‌های جنسی که در محیط دانشگاه رخ می ‌دهند بعد و یا در حین مصرف مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد و 14 درصد از دانشجویان بعد از مصرف مشروبات الکلی مرتکب آمیزش جنسی نامشروع می ‌شوند.

آمار تجاوزهای جنسی و اذیت و آزارهای جنسی در دانشگاه های آمریکا به جایی  رسیده است که بسیاری از سازمان های مدافع حقوق زنان و حقوق بشر از این قضیه به عنوان بحران نام می برند. همچنین این روند تجاوز جنسی منجر به موضع گیری برخی از مقامات سیاسی شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top