تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/07/13 - 13:35
کد خبر: 143979

تصاویری جدید از «اتاق عمل» مهران مدیری

خبرنامه دانشجویان ایران: سکانس اول سریال«اتاق عمل» با حضور مهران غفوریان در نقش دکتر بهروز عشقی روبروی دوربین رفت.

به گزارش تسنیم، خانه ای ویلایی و به نسبت بزرگ در فرمانیه محل ضبط سریال«اتاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری برای پخش از شبکه تهران است. روبروی در اصلی خانه و در نمای بیرونی که با بادکنک و ریسه های چراغ تزئین شده، پلاکاردی با این مضمون می بینیم:«دکتر بهروز عشقی! بازگشت غرور آفرین شما را به میهن صمیمانه تبریک می گوییم.» جمعی از ساکنان محل روبروی در ایستاده اند و آب و جارو به دست، منتظر صحبت های مدیری برای شروع تصویربرداری هستند.

مهران غفوریان در نقش دکتر بهروز عشقی قرارست روبروی دوربین برود و از خارج کشور بازگردد. مدیری قبل از فیلمبرداری خطاب به جمعیتی که روبروی در ایستاده اند و منتظر آمدن مهران غفوریان هستند می گوید: فکر کنید پسر خودتان در حال بازگشت به خانه است. ذوق و شور داشته باشید و کسی به دوربین نگاه نکند. آب و جارو کنید و کاسه های آب را بین مردم تقسیم کنید و شلوغ باشید و همهمه کنید.

مدیری بعد از ساخت سریال های پرمخاطب«مرد دو هزار چهره» در نوروز 88 در تلویزیون، راه شبکه نمایش خانگی را در پیش گرفت.«قهوه تلخ»،«سریال ویلای من» و«شوخی کردم» ماحصل تلاشی بود که وی طی این چندسال برای مشتاقان خود به ارمغان آورد؛ به طوری که سریال«قهوه تلخ» در زمان خود به یکی از پرمخاطب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شد. بعد از ساخت سریال«شوخی کردم» مدیری در برنامه نوروزی به تلویزیون آمد و خبر از ساخت سریالی جدید که همان«اتاق عمل» است را داد و دوباره موجی از امیدواری در دل مخاطبان کارهای مدیری پدید آمد.

با شنیدن شدن شمارش معکوس 3،2،1 تصویربرداری شروع می شود و صدای گیتی معینی در نقش مادر مهران غفوریان شنیده می شود:«الهی مادر به قربونت بره» همهمه ای در جمعیت برپاست؛ یکی شلنگ آب به دستش دائما جارو می کند، یکی دیگر کاسه های آب را روی زمین می گذارد. یکی از بازیگران با صدای بلند چندبار می گوید:«اومدن! اومدن! راه رو باز کنید» و هیچ کس نمی آید. تکرار این ماجرا فضایی طنزآمیز ایجاد می کند.

بعد از گرفتن این صحنه فرمان کات صادر می شود تا چگونگی صحنه بازبینی شود. دوربین ها در قسمت های مناسب کاشته می شود. مدیری نگاهی به نمای مورد نظر می اندازد تا ارزیابی از فضا و صحنه داشته باشد. یکبار دیگر صحنه گرفته می شود و این بار بازیگران مسن تر محل خطاب به پدر دکتر بهروز عشقی تبریک می گویند که بعد از آن دوباره صحنه متوقف می شود. مدیری خطاب به جمعیت می گوید: شلوغ کنید، یک لحظه ساکت شد.

دوباره صحنه گرفته می شود. همسایه ها و مردان مسن خطاب به پدر بهروز می گویند:«چشمت روشن! یوسف گمگشته ات بازآمد و چقدر غصه خوردی» پدر بهروز می گوید:« دوری نکشیدی! این 5 سال برای من 50 سال گذشت. فقط آرزوم اینه که سروسامون بگیره» همسایه دیگر خطاب به پدر بهروز می گوید:«دکتر متعهد و متأهل، دیگه چی می خوای؟ دست روی هر دختری بگذاره، کار تمومه».

فرمان کات صادر می شود و بعد چهره مهران غفوریان را با یک پیراهن سبز نقشدار آستین کوتاه و شلوار پارچه ای می بینیم. حالا صحنه ای است که مهران غفوریان باید سوار ماشین پرایدی که با بادکنک تزئین شده بشود تا جلوی در خانه اش بیاید. ماشین طول خیابان را طی می کند، دوربین ها بعد از گذشت لحظاتی به نسبت طولانی، در جای مناسب کاشته و از چند زاویه بررسی می شود. بعد از آن مدیری فرمان 3،2،1 برای تصویربرداری را می دهد. بعد دوباره همهمه و شلوغی شروع می شود و فریاد:«دکتر دوستت داریم » به طور دائم شنیده و تکرار می شود.با نزدیک شدن غفوریان، یک نفر می گوید:«برای سلامتیش صلوات!»

وقتی غفوریان نزدیک می شود با عجله و حرارت و فریاد از ماشین پیاده می شود و بلند می گوید:«بابا! بیمارتم! چاکرتم! نوکرتم» و چندبار پدرش را می بوسد و بعد از فاصله گرفتن خطاب به جمعیت اظهار ارادت می کند و در همین حال برخی افراد پشت صحنه و حتی خود مدیری بعد از این صحنه لبخند می زنند و فرمان کات را صادر می کند. بعد از گرفتن این صحنه به تدریج از فضا دور می شوم.

ظاهرا دو هفته اول فیلمبرداری سریال در لوکشین خارجی می‌گذرد و قرار است که عوامل تولید این سریال پس از تصویربرداری لوکیشن خارجی، وارد لوکیشن‌ اصلی سریال یعنی«اتاق عمل» و دکورهای ویژه‌ آن شوند که داستان در آنجا ضبط و دنبال می‌شود. این سریال به تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی است که قرارست در 90 قسمت 45 دقیقه ای روی آنتن شبکه تهران هستند و مثل همیشه خشایار الوند و امیرمهدی ژوله سرپرست تیم نویسندگان آن هستند.

سیامک انصاری، جواد رضویان، مهران غفوریان، سحر زکریا، شبنم فرشادجو و علی اوجی جمعی از بازیگران این سریال هستند و علاوه برآن مهران مدیری کار خوانندگی تیتراژ سریال را به روال سریال های قبلی که از او دیدیم، برعهده دارد.

مدیری پیش از این ثابت کرده بود که جنس طنز را می شناسد و با ذائقه بصری مخاطب آشناست و می توان از همین حالا پیش بینی کرد که این سریال هر زمان از تلویزیون پخش شود، می تواند خیل بزرگی از بینندگان را با خود همراه کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top