تاریخ انتشار: جمعه 1393/07/25 - 07:50
کد خبر: 144938

عزاداری برای محرم، پدیده فساد و مشکلات دانشجویان علوم انسانی و اهمیت isi

سوژه‌های این هفته «خبرنامه دانشجویان ایران» برای نشریات دانشگاهی

سوژه‌های این هفته «خبرنامه دانشجویان ایران» برای نشریات دانشگاهی

بسیاری از نشریات هفتگی دانشگاهی خیلی اوقات، شب توزیع، طراحی می‌شوند و صبح طراح یا مسئول اجرایی نشریه با تلاش فراوان آن را به انتشاراتی می‌رساند تا به ساعت نماز و نهار که زمان توزیع نشریه است، برسد. محرم نزدیک است و هیئت‌های دانشجویی کم‌کم مهیای دهه اول می‌شوند.

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیاری از نشریات هفتگی دانشگاهی خیلی اوقات، شب توزیع، طراحی می شوند و صبح طراح یا مسئول اجرایی نشریه با تلاش فراوان آن را به انتشاراتی می رساند تا به ساعت نماز و نهار که زمان توزیع نشریه است، برسد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در طول هفته ای که گذشت اخبار و اتفاقات زیادی در فضای عمومی و دانشگاهی اتفاق افتاد که می توانند، سوژه مناسبی برای نشریات دانشجویی باشند.

دانشگاه های کشور ما با انتظاراتی که از دانشجویان دارد، آنها را طوری بار می آورد که ازاول دوران دانشجویی به فکر نوشتن مقاله در مجله های مشهور و پر مخاطب دنیا هستند. این در حالی است که حتی بسیاری اساتید کشور های غربی در هیچ یک از این مجله ها مقاله ای ندارند. البته دانشجویان کشور ما در این باره تقصیری ندارند، چون آموزش عالی دانشگاه ها برای مقطع دکتری کسانی را می پذیرند که مقالات بیشتری را در این مجله ها به ثبت رسانده باشد. با درج این مطلب در نشریه ها می توانید تفاوت فاحش این نظام های آموزشی را به دانشجویان اطلاع دهید. این خبر را در اینجا مشاهده کنید.

محرم نزدیک است و هیئت های دانشجویی کم کم مهیای دهه اول میشوند. عزاداری سیدالشهدا نباید با برخی رفتارها دچار خدشه شود. سخنرانی سعید حدادیان و حجت الاسلام پناهیان در جمع هیات دانشجویی را اینجا بخوانید و منتشر کنید.

موضوع فساد اهمیت دارد و دانشجویان قطعا باید به آن حساس باشند. نظام جمهوری اسلامی ایران بدون تردید به یک جراحی عمیق ساختاری نیاز دارد تا بتواند این سرطان مهیب را ریشه کن نماید. در این مسیر از نظر علمی بسیار مفید خواهد بود اگر از تجربیات افرادی مانند آقای شهرام جزایری استفاده می شد. مسئولان جمهوری اسلامی باید خوشحال باشند و کشف مورد جزایری را یک خبر خیر از جانب خداوند تلقی نمایند که بتوانند از طریق آن به موارد زیاد کشف نشده بیاندیشند و به دنبال کشف آن موارد باشند. محتوای تحلیلی و دقیق و جامعه شناسانه دکتر رفیع پور در مورد فساد را اینجا ببینید. انتشار بخشهایی از آن برای دانشجویان خالی از لطف نیست. (اینجا)

ساحت تفکر ساحت ارزشمندی است. اما تفکر ما در از فلسفه نشات می گیرد یا از شعر؟ این سوالی است میرشکاک در کتاب «نیست انگاری و شعر معاصر» که تازه به چاپ رسیده است، این سوال را به بحث گذاشته است. در بخش معرفی کتاب به اثر آخر میرشکاک بپردازید. (اینجا)

 طبق آماری که رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی کشور ارائه داده است، بیشترین جمعیت دانشجویی کشور، یعنی ۴۴٫۹ درصد از کل دانشجویان کشور، در رشته‌های علوم انسانی مشغول به تحصیل هستند؛ یعنی حدود ۲ میلیون نفر!. بخشی از این دانشجویان در رشته های علوم اجتماعی درس می خوانند. آنها حتما مطلب «اقیانوسی به عمقِ یک سانتی‌متر!» را دنبال کنند و برای چاپ در نشریه از آن استفاده کنند. (اینجا)

موضوع جمعیت هنوز مهم است چون محدود به یک سال و دوسال نمی شود و چند نسل آینده با آن درگیر خواهند شد. در کشوری مثل کانادا با ترکیب تجربه‌ی پیری و توان جوانی توانسته‌اند از داشته‌های سال‌خورده‌گان به‌نحو مفیدی استفاده کنند؛ مثلاً با در اختیار قرار دادن زمین یا جنگل و ایجاد زمینه برای استخدام نیروهای جوان، تجربه و توان مدیریتی سال‌مندان را در راستای تولید به‌کار گرفته‌اند. این الگو نشان داده است که برخلاف تلقی رایج، سال‌مندان به‌شدت می‌توانند مفید باشند. دکتر فیاض در گفتگویی به پدیده ی «پیر کشی» اشاره کرده است.

حرفهای مسعود دهنمکی در برنامه بعضیا واکنش های مختلفی داشته است. همزمان با پخش معراجی ها از شبکه 1، پرداختن به شخصیت مسعود دهنمکی و فیلمهایش جالب به نظر می رسد. صحبتهای او را اینجا دنبال کنید.

دانشجویانی که نسبت به مسائل مختلف کشور، مخصوصا مسائل مربوط به بیت المال حساسند، حتما این مطلب را ببینند. بعد از مشخص شدن دروغ آلاینده بودن بنزین داخل و خساراتی که در این چندماه به خاطر واردات بنزین به کشور وارد شد، پیگیری این ماجرا جالب است. این مطلب را بخوانید.

مشکل نظام آموزش ریشه در کجا دارد. حتما این دو مطلب که یکی از پروفسور رفیع پور و دیگری از دکتر رضا داوری اردکانی است را بخوانید. (اینجا) و (اینجا)

یکی از معدود مسائلی که همیشه و در همه ی کشورها مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و هیچ وقت رنگ کهنگی به خود نمی گیرد، نحوه ی اداره ی کشور است. اداره کشور توسط ولایت فقیه یک نوع اداره کشور است که همواره شبهاتی به این شیوه وارد میکنند. خبرنامه دانشجویان ایران طی گفت و گویی با حجت الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند به شبهاتی در این باره پاسخ داده اند. گزارش کامل را اینجا ببینبد.

خیلی ها می گویند، اگر در روز روشن خلاف یا عمل غیرقانونی انجام شده است، باید در علان و آشکار نیز محاکمه شود. یکی از حاشیه ساز ترین دعاوی در دادگاههای کشور مربوط به پرونده 120 صفحه ای مهدی هاشمی است. پرونده ای که بسیاری از مردم منتظر شنیدن احکام دادگاه درباره آن هستند. پیش از این درخواست های دانشجویی زیادی از رییس قوه قضاییه برای علنی شدن دادگاه مهدی هاشمی دارندهفت تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از قاضی دادگاه مهدی هاشمی خواستند که دادگاه به صورت علنی برگزار شود. گزارش کامل را در اینجا ببینید.

:دانشگاهیان اعم از پسران،دختران مجرد با یکی از محارم،زوج های دانشجو،اساتید و کارمندان دانشگاه ها می توانند همراه با اعضای خانواده شان(حداکثر 4 نفر) برای عتبات ثبت نام کنند و همچنین کسانی که دوره های قبل در عتبات دانشگاهیان ثبت نام کرده یا اعزام شده اند نیز می توانند در این دوره ثبت نام و اعزام شوند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اینجا

نظام آموزشی از مهم ترین بخش هایی است که می تواند به رشد و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند. محمدعلی رحیمی نژاد در یادداشتی به خبرنامه دانشجویان ایران به بررسی نقش آموزش عالی و دانشجویان در جامه عمل پوشیدن به این موضوع پرداخته است. کسانی که در نشریه، بخش اقتصاد دارند می توانند از این یادداشت استفاده کنند.

امروزه هر کس در هر جای کره زمین با بانگ "آزادی" گوش عالم را کر می کنند، بی آن که تلاشی برای فهم آزادی کرده باشند و فرهنگ آزادی را یاد گرفته باشند. روزنامه اعتماد پس از سال ها فریاد آزادی هفته قبل در تحلیلی نوشت: انگار در تمام آن‌ سال‌هایی که ما فکر می‌کردیم در صورت داشتن آزادی بیان کاری خواهیم کرد کارستان، مسئله ما آزادی بیان نبوده بلکه فقدان حرفی برای بیان بوده است. متن کامل را اینجا ببینید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top