تاریخ انتشار: جمعه 1393/07/25 - 14:00
کد خبر: 145067

نسخه الکترونیک «دختران او. پی‌. دی» در آستانه تولید

خبرنامه دانشجویان ایران: سوره مهر الکترونیک در نظر دارد تا خاطرات مینا کمایی با عنوان «دختران او. پی. دی» را در قالب نسخه الکترونیک تولید و عرضه کند.

به گزارش تسنیم، سوره مهر الکترونیک در نظر دارد تا نسخه الکترونیک کتاب «دختران او. پی. دی» را در آینده نزدیک تولید و عرضه کند. این اثر مروری است بر خاطرات مینا کمایی، از حاضران در دفاع مقدس، از دوران جنگ ایران و عراق و از سال‌های 1359 تا 1364 است. در این کتاب گوشه‌هایی از وقایع جنگ تحمیلی از زبان زنی که از نزدیک درگیر حوادث بوده بازگو می‌شود.

راوی که زاده آبادان است، نخست مختصری از خاطرات دوران کودکی و پیش از انقلاب خود را نقل می‌کند، سپس با اشاره به حوادث انقلاب و پیروزی آن از چگونگی شروع جنگ تحمیلی و آمادگی خانواده خود سخن می‌گوید. کمایی در ادامه این کتاب به همراهی خود با گروهی از دختران شرکت نفتی که به «دختران او. پی. دی» معروف بودند و در فعالیت‌های پشتیبانی و امدادگری شرکت می‌کردند، اشاره می‌کند.

خاطراتى از دوران کودکى، زمان تحصیل در مدرسه و پیروزى انقلاب‏ اسلامى، فعالیت طرفداران گروه خلق عرب براى تصاحب خرمشهر، عضویت در جبهه حزب‏‌اللّه در مدرسه، پس از پیروزى انقلاب اسلامی و رویارویى‏‌ با گروه‌هاى منافقین، خلق عرب و کمونیست‏‌ها، شرکت در کلاس‏‌هاى مختلف عقیدتى وسخنرانى‏‌هاى مذهبى، به‏ شهادت رسیدن خواهر نوجوان راوى‏ توسط منافقین در اصفهان، دیدار با امام خمینى (ره)، پذیرایى از خانواده شهدا در هتل بهبهان، انفجار انبار دارویى بیمارستان نفت ‏توسط عراقى‏‌ها و وضعیت شهر خرمشهر پس از آزادى، عمده موارد مطرح شده در این خاطرات است.

در مقدمه کتاب اشاره شده است که اثر حاضر حاصل 11 ساعت مصاحبه با راوی است. لیلا محمدی، مصاحبه‌گر  در مقدمه این اثر نوشته است: «پس از پیاده شدن نوار‌ها بر روی کاغذ با 700 صفحه خاطره رو برو بودم و تقاضای خانم کمایی که مایل نبودند بخشی از خاطرات چاپ شود. حال می‌بایست بدون هیچ دخل و تصرفی با رعایت ترتیب نقل راوی مابقی خاطرات طوری بازنویسی می‌شد که در سندیت اثر خدشه‌ای وارد نشده و در تاریخ شفاهی جنگ اثری قابل استناد به شمار آید... .»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top