تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/07/27 - 10:12
کد خبر: 145272

شماره نخست از دور جدید ماهنامه‌ی نقد سینما

«مدیریت فرح‌نگی»؛ درباره مدیریت دهه شصتی سینما، شنیده نشده های بهروز افخمی و پرونده ای برای فیلم «نوح»

«مدیریت فرح‌نگی»؛ درباره مدیریت دهه شصتی سینما، شنیده نشده های بهروز افخمی و پرونده ای برای فیلم «نوح»

شامل گفتگوی مفصلی با «بهروز افخمی» پیرامون کارنامه‌ی کاری‌اش، حضور در مجلس ششم، همه‌ی حواشی فیلم «فرزند صبح»، چرایی ساخت «شوکران»، سفر به کانادا و فیلم آخرش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و ....، گفتگو با «روح‌الله حجازی» پیرامون فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، گفتگو با «حامد محمدی» درباره‌ی تصویر روحانیت در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند»

خبرنامه دانشجویان ایران: شماره نخست از دور جدید ماهنامه‌ی نقد سینما با مدیریت جمعی از روزنامه نگاران سینمایی جبهه فرهنگی انقلاب منتشر شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  ماهنامه‌ی نقد سینما متعلق به حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی که سابقه‌ی انتشار آن نخستین بار به سال 1373 برمی‌گردد و تاکنون تحت نظر افرادی چون «مسعود فراستی»، «ناصر هاشم‌زاده» و «عزیزالله حاجی مشهدی» منتشر شده است، پس از پنج سال توقف انتشار، با مسئولیت «محمدرضا رضاپور» به عنوان دبیر تحریریه روی دکه‌ها رفته است.

نخستین شماره‌ی دور جدید «نقد سینما»، شامل گفتگوی مفصلی با «بهروز افخمی» پیرامون کارنامه‌ی کاری‌اش، حضور در مجلس ششم، همه‌ی حواشی فیلم «فرزند صبح»، چرایی ساخت «شوکران»، سفر به کانادا و فیلم آخرش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و ....، گفتگو با «روح‌الله حجازی» پیرامون فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، گفتگو با «حامد محمدی» درباره‌ی تصویر روحانیت در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، گفتگو با «محمدعلی نجفی» و «مهدی کلهر» اولین مدیران سینمای ایران پیرامون تصمیمات تاریخی و مدیریت دهه ی شصت سینمای ایران، گفتگوی داغ و چالشی با «احمد میرعلایی» پیرامون عملکردش در بنیاد سینمایی فارابی و ... است.

پرونده‌ی ویژه‌ی مجله نیز با عنوان «مدیریت فرح‌نگی» به مدیریت سینمای ایران در دهه‌ی شصت و تأثیر آن بر شکل‌گیری سینمای پس از انقلاب با نگاه به دو جریان فیلمفارسی و فیلم شبه‌روشنفکری و تاثیر نگاه فاسد «فرح دیبا» بر آن می‌پردازد.

پرونده‌ی ویژه‌ی فیلم «نوح» به کارگردانی «دارن آرنوفسکی» و بررسی تصویر پیامبران در هالیوود، بررسی فیلم‌های روی پرده‌ی سینمای ایران و جهان، گفتگو با «مرتضی پایه‌شناس» کارگردان مستند تحسین‌شده‌ی «به خاطر دخترم سمیه» و گفتگو با «محمدمهدی پوروزیری» کارگردان فیلم داستانی نیمه‌بلند «رو به قبله»، پرونده‌ی مستند کاندیدای اسکار شده‌ی «پنج دوربین شکسته» به همراه گفتگو با کارگردان آن و ده‌ها یادداشت و گزارش خواندنی دیگر از جمله دیگر مطالب شماره‌ی نخست نقد سینما هستند.

لازم به ذکر است که شماره نخست دور جدید ماهنامه‌ی نقد سینما در 196 صفحه به قیمت 6000 هزار تومان از امروز روی دکه‌های مطبوعاتی رفته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top