تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/07/28 - 09:17
کد خبر: 145334

جدیدترین نیازمندی‌ها در اینترنت؛ درخواست دوست و همسفر و باقی داستان‌ها

جدیدترین نیازمندی‌ها در اینترنت؛ درخواست دوست و همسفر و باقی داستان‌ها

در سایت دیوار و در قست اجتماعی آن، بخش مستقلی به عنوان همسفری وجود دارد که افراد اقدام به سفارش همسفر برای مسافرت های پیش روی خود می کنند. پدیده ای که در بیشتر موارد بیش از آن که وسیله ای برای سرشکن کردن هزینه ها باشد، ابزاری برای دوست یابی و خوش گذرانی به نظر می آید.

خبرنامه دانشجویان ایران: یک زمانی، در گذشته ی خیلی دور، آدم ها یک جایی هم دیگر را می دیدند، نگاهی و سلامی رد و بدل می کردند، بعد شروع می کردند به صحبت کردن، بعد چند بار و چند جا هم دیگر را می دیدند، بعد یک رفاقتی بین شان شکل می گرفت، روابطشان را با هم گسترش می دادند، دوستان صمیمی که می شدند شاید یک مسافرتی هم با هم می رفتند. اصلا برای همین بود که می گفتند رفیق را در سفر بشناس . یعنی شما به درجه ای از راحتی و شناخت با دوستتان رسیده بودید که تصمیم می گرفتید چند شب و روز را با هم در سفر سر کنید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ البته همان طور که ذکر آن رفت، این مقرره برای گذشته های خیلی دور بود. نه برای الان که تمام رابطه ی ما با هم نوعان مان منحصر شده است به لایک کردن کامنت های زیبای دوستان در شبکه های اجتماعی که از قرار معلوم همگی به شغل شریف مدلینگ اشتغال دارند و محل سکونتشان هم نیاوران و زعفرانیه است. دیگر مردم برای تجدید دیدار حضوری با اقوام هم وقت ندارند ، چه برسد با آشنایی با غریبه ها و بنا گذاشتن یک دوستی. نتیجه هم این که در روابط اجتماعی هم یک نگاه فست فودی بر مردم حاکم می شود.

 

این که در شبکه های اجتماعی یک منو از عکس های خودمان (در حالات مختلف) به همراه اطلاعاتی مثل شغل و تحصیلات و علایق مان ارائه  و آنچه که به دوستی های اینترنتی معروف شده است را شکل بدهیم، نمونه ای از این رویکرد است. البته در این موارد باز حداقل زمانی طول می کشد تا دوستی اینترنتی شکل بگیرد و غالبا هم این دوستی ها محدود به همان فضای مجازی می ماند. ولی  مورد بسیار بسیار خاصی که اخیرا سر برآورده و گسترش پیدا کرده است، سفارش همسفر است . بله سفارش همسفر، آن هم در سایتی که برای تبلیغ خرید و فروش کالا بنیان گذاشته شده است. در سایت دیوار و در قست اجتماعی آن ، بخش مستقلی به عنوان همسفری وجود دارد که افراد اقدام به سفارش همسفر برای مسافرت ها ی پیش روی خدا می کنند . پدیده ای که در بیشتر موارد بیش از آن که وسیله ای برای سرشکن کردن هزینه ها باشد، ابزاری برای دوست یابی و خوش گذرانی به نظر می آید . با بررسی اجمالی درخواست همسفر های این سایت می توان در این مورد به قطعیت رسید :

پسری هستم 28 ساله به دنبال یه همسفر خوش مسافرت و باکلاس برای رفتن به آنتالیا میگردم / در ضمن هزینه سفربه عهده اینجانب می باشد.

به همه دوستان امیرم مجرد برای سفر یک هفته ای به ارمنستان جهت تفریح و....دنبال همسفر باحال و مجرد آقا هستم . قول میدم خوش بگذره اگه کسی پایه هست اس م اس بده. فقط آقایون مجرد

آرش هستم حدود 30 سالمه به دنبال یه دوست و همسفر و همراه خانم جهت رستوران گردی و تهران گردی و ایران گردی می باشم. همچنین براساس موقعیت شغلی سالی 2 بار هم به کشورهای اطراف سفر می کنم.

علی 29 ساله دنبال کسی که تمایل داره بره استانبول بهمراه تور و تنها هست مشخصاتش رو ایمیل کنه. با هم بریم.

من نیما هستم. 39سالمه . فوق لیسانس هستم. یه همراه و دوست خوب جهت سفرهای درون شهری دراوقات فراغت ودوستی پایدار میخوام.

علی هستم ۳۵ساله سمت نیاوران. برای جمعه ها اگه کسی خوش اخلاق و با کلاس پایه پیاده روی تو بام یا دربند هست مشخصاتتونو میل کنید تماس میگیرم.

شیوع این موضوع که افراد بدون گذراندن مرحله آشنایی و دوستی با دیگران، به یک باره رو به معاشرت و همسفری – به ویژه سفر های خارج از کشور -  با افراد غریبه بیاورند و حریم خصوصی خود را با آنان به اشتراک بگذارند ، فارغ از مسائل امنیتی و تهدیداتی که متوجه اشخاص مخاطب این درخواست ها است، پدیده ای است نگران کننده که نمایان گر نا توانی بخشی از افراد جامعه در تامین نیاز های اجتماعی خود و رو آوردن آن ها به تطمیع دیگران با یک مسافرت رایگان یا خرج کردن برای آن ها، برای به دست آوردن همراهی یک انسان دیگر است. آسیبی دیگر ناشی از انزوا و تنهایی انسان های جامعه امروزمان که چون دیگر آسیب های این جامعه، اول از همه خود را در فضای مجازی نشان داده است. شاید که قبل از آن که در سطح جامعه فوران کند کسی چاره ای بیاندیشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
جوان
1393/07/28 - 14:26

کاری به خوب و بد اینگونه اعمال ندارم ولی جوانی که فوق لیسانس داره اما نتونسته برای خودش یه همسفر مطمئن انتخاب کنه! هیچ وقت نمی تونه قابل اعتماد باشه.
tnt
1393/07/28 - 21:28

همسفر یا هم خوابه!!!!!!!!!!!!!!!
علیرضا
1396/04/13 - 20:07

اماده سفر به انتالیا هستم
اگه کسی پایه بود در خدمتم
تورهای مسافرتی آفری
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top