تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/07/29 - 11:37
کد خبر: 145468

خبرنگار پرس تی وی، کریستین امانپور نبود!

واقعیت مظلوم

واقعیت مظلوم

خبرنگار پرس تی وی. تبعه آمریکاست، اما هنوز دیپلمات های آمریکا برای ازدست دادن یکی از خبرنگارهای جسور هموطنشان بیانیه نداده اند، چون نامش کریستین امانپور نیست و بدشانس هم بوده که پهباد مراقب نداشته و راننده کامیون او را با آن خبرنگار دیگر آمریکایی اشتباه نگرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: در قرن بیست و یکم هستیم. جایی که می گویند؛ اندیشه های فاشیسم، نازیسم و رویکردهای ناسیونالیستی بی منطق باید تمام شده باشد. درست در همین جا ترکیه برای سوریه نقشه کشیده است و در فکر احیای عثمانی است. عربستان برای یمن نقشه می کشد و پادشاههای منطقه در فکر تقسیم عراق هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا کردلو برای درگذشت مشکوک سرنا شیم خبرنگار پرس تی وی نوشته است:

مدتی قبل، قبل از اینکه تصویر پسر ارشد اردوغان با سرکرده نیروهای داعش در جلسه ای به صرف شیرینی کشتار در سوریه و تبادل اسلحه و مهمات و کمکهای مالی آنکارا به تروریست ها منتشر شود، قضایا فرق می کرد.

این موضوع که به خاطر اندیشه های کشورگشایانه و قولی که ناتو و غرب به  اردوغان داده اند، رجب حاضر شده است هم کیشان خود در سوریه و عراق را در مرزهای شمالی از دم تیغ وحشی های داعش بگذراند- برای مردم منطقه و مسلمانان ترکیه غیر قابل باور وسخت به نظر می رسید، اما واقعیت داشت.

در قرن بیست و یکم هستیم. جایی که می گویند؛ اندیشه های فاشیسم، نازیسم و رویکردهای ناسیونالیستی بی منطق باید تمام شده باشد. درست در همین جا ترکیه برای سوریه نقشه کشیده است و در فکر احیای عثمانی است. عربستان برای یمن نقشه می کشد و پادشاههای منطقه در فکر تقسیم عراق هستند.

خبرنگار آمریکایی پرس تی وی این ها را خوب فهمیده بود و اسنادی داشت که آبروی اسلام ترکیه ای اردوغان را می برد. خودروی او توسط کامیونی له شد. سرنا شیم در حالی توسط حمله یک کامیون ترک تبار بدون پلاک که راننده اش متواری است، کشته شد که طی چند روز گذشته انگشت روی نقطه حساسی گذاشته بود. نقطه ای که محل منازعه و دلیل اصلی تخاصم اردوغان با سوریه و بشار اسد شده بود.

سِرِنا شیم  در حالی که اطلاعات زیادی از کمک نظامیان ترک به نیروهای داعش داشت به قتل رسید. فهمیده بود که کامیون های سازمان مل به بهانه کمک به کوبانی از طریق ترکیه سلاح به مهاجمان و آدمکش های داعش می رسانند.

چند روز پیش مطلبی در یکی از رسانه ها خواندم که نوشته بود:خبرنگاران بی بی سی در میانه میدان، خبرنگاران شبکه های ایرانی در استودیو. شاید شهادت خبرنگار مظلوم پرس تی وی پاسخ آن مطلب را داده باشد. اما سکه حضور خبرنگاران شبکه سلطنتی بی بی سی و cnnسازمان سیا روی دیگری هم دارد.

سِرِنا شیم  اگرچه مانند کریستین امانپور پهباد مراقب نداشت، اما با جسارتی که داشت، کاری کرده بود که نیروهای امنیتی ترک جاسوس خطابش کنند و شاید به همین بهانه اورا بکشند.

در روزهایی که هواپیماهای ناتو برفراز آسمان لیبی بمباران شان را بر سر مردم بی گناه می ریختند، به بهانه کوره های آدم سوزی قذافی که البته بعد معلوم شد خبری از آنها نیست، کریستین امانپور زیر هواپیماها راه می رفت و در چند قدمی کاخ قذافی قدم می زد. هواپیماهای ناتو چند متر آنطرف تر را بمباران کردند، تا امانپور به قدم زدن ادامه دهد. Cnn آن قدر قوی بود که این را یک شانس تلقی کند. مثل کوزووو، مثل عراق و مثل افغانستان که همیشه خانم خبرنگار جان سالم به در می برد.

خبرنگار پرس تی وی. تبعه آمریکاست، اما هنوز دیپلمات های آمریکا برای ازدست دادن یکی از خبرنگارهای جسور هموطنشان بیانیه نداده اند، چون نامش کریستین امانپور نیست و بدشانس هم بوده که پهباد مراقب نداشته و راننده کامیون او را  با آن خبرنگار دیگر آمریکایی اشتباه نگرفته است.

سِرِنا شیم  با حرفهایی رفت که شاید حتی اگر زده می شد هم بوق های ممتد امپراطوری رسانه ای اجازه نمی داد، مردم دنیا آنها را بفهمند. حرفهای واقعی که به خاطر ظلمِ ظالم، مظلوم واقع شده اند. واقعیت های مظلوم سزاوار احترامند.سِرِنا شیم - خبرنگارمجاهد پرس تی وی، کوبانی،  مرز فتنه داعش-ترکیه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
جمشید
1393/07/30 - 04:37

اخه من موندم چرا برس تی وی از گزارشات جنگی از وجود خانمها استفاده میکنند این ضعیفه ماجرا جو معلومه راحت هزینه میشه.
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top