تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/07/28 - 20:00
کد خبر: 145469

دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران با آیت الله حیدری +عکس

دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه شهید چمران با آیت الله حیدری +عکس

دیدار جمعی از اعضای فعال و شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با حضرت آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز صورت گرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: دیدار جمعی از اعضای فعال و شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با حضرت آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان  رهبری و امام جمعه موقت اهواز صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  در این این دیدار که امروز بعد از نماز ظهر در دفتر ایشان انجام شد محمود بویری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ضمن ارائه یک گزارش کلی از چگونگی اوضاع دانشگاه شهید چمران به ایشان، از پیگیری، دفاع و حفاظت آرمان های انقلاب و اسلام توسط جریان انقلابی و خود جوش در قالب انجمن اسلامی در دانشگاه خبر داد.

بویری در توضیحات خود پیرامون معرفی انجمن اسلامی دانشجویان گفت: همانگونه که از فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله عالی) در باب نحوه فضای سیاسی دانشگاه ها و عدم ورود احزاب به دانشگاه ها بر می آید ما امروز با افتخار می توانیم ادعا کنیم که به هیچ گروه و حزب سیاسی وابستگی نداریم و تا امروز توانسته ایم از همه ی افکار و جریانات فکری حاکم در جامعه و در داخل نظام در دانشگاه استفاده کنیم که نشریات، بیانیه ها، سخنرانان و سایر برنامه های ما گواه بر این مدعی هستند و ما خود را نماینده گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه می دانیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: البته در جایی که افراد از نظام مقدس مان فاصله بگیرند، مواضع انجمن اسلامی شفاف و بدون هیچ گونه وادادگی از طریق تریبون های مختلف بیان گردیده است، برای مثال فتنه تلخ سال 88 یک هزینه سنگین برای نظام بود که برخورد قاطع با سران این جریان خواسته انجمن اسلامی دانشجویان بوده و خواهد بود.

وی در باب جایگاه دانشگاه در جامعه به فرموده حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه اصلاح جامعه در گرو اصلاح دانشگاه است، اشاره کرد و گفت: ارتباط دانشجویان با روحانیون و  پیوند بین حوزه و دانشگاه از جمله مسائلی است که به صرف کار تبلیغاتی آن هم در یک چارچوب محدود به یک هفته خاص اجرا می شود، که اگرچه کارهای خوبی تا این لحظه صورت گرفته، اما پاسخگوی نیاز جامعه نبوده است، واین خود یک عامل برای ناکامی دانشگاه برای اصلاح جامعه می باشد. و تشکل های دانشجویی به عنوان نماینده دانشجویان باید با روحانیون و طلاب حوزه های علمیه رابطه قوی و علمی برقرار کنند. و ما در قالب همین تشکل آمادگی و پتانسیل همکاری و تقویت این مهم را داریم.

آیت الله حیدری ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: وظیفه و رسالت اصلی امروز شما تشکل های دانشجویی ولایی، اطلاع رسانی، روشنگری و کارهای زیربنایی فرهنگی در دانشگاه هاست، که انتظار نظام از افراد فعال در جبهه انقلاب فرهنگی هم حفظ و پویایی دانشگاه ها می باشد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: باید در راستای انجام رسالت خود هر لحظه، مسیر حرکت خود را با ولایت تطبیق دهید که اندکی جلو رفتن یا عقب ماندن از رهبری عواقب نا خوشایندی در پی خواهد داشت. و شما باید بدون توجه به برچسب افراد که مدیر است، یا روحانی است، یا در هر جایگاهی که قرار دارد باید به مسیر حرکت آن شخص یا آن حزب یا آن جریان با مسیر رهبری نگاه کنید و در قبول و رد آن اظهار نظر کنید. این تشخیص و تحلیل بر عهده ی شماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اکثر افرادی که از خروجی همین دفاتر تحکیم وحدت در دوره های گذشته بودند و امروز از کشورهای غربی و اروپایی سر در آورده اند، از ابتدا چنین نبوده اند بلکه برخی سابقه نسبتا خوبی هم در کارنامه سیاسی خود دارند ولی به محض اینکه با ولایت زاویه گرفتند، روز به روز از اعتقادات شان هم کاسته شد و اکنون به این جا رسیده اند.

این استاد حوزه  ادامه داد: همانطور که دبیر انجمن اسلامی مطرح کردند، رویکرد این تشکل مناسب می باشد و چپ و راست در خارج از چارچوب ولایت بی معنی می باشد. استراتژی هر تشکل در جمهوری اسلامی اگر حول محور ولایت بچرخد اگر در هر مکانی باشد خواه دانشگاه یا هر جای دیگری می تواند سودمند برای مردم و آینده نظام باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top