تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/08/01 - 17:57
کد خبر: 145684

اقدام مثبت خبرگزاری دانشجو درباره یک خبر

خبرنامه دانشجویان ایران: انتشار مطلبی درخصوص "آزاده نامداری" مجری چادری صداو سیما در این خبرگزاری و طرح برخی از نقدها، واکنش‌های مختلفی را در طیفی از مخاطبان و رسانه‌ها طی روزهای اخیر به همراه داشت ...

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ انتشار مطلبی درخصوص "آزاده نامداری" مجری چادری صداو سیما در این خبرگزاری و طرح برخی از نقدها درباره وی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، واکنش‌های مختلفی را در طیفی از مخاطبان و رسانه‌ها طی روزهای اخیر در پی داشت.

در این خصوص نکاتی قابل ذکر است:

نخست اینکه؛ مشی "خبرگزاری دانشجو" در حوزه مسائل فرهنگی، نقد اصولی و مبنایی رویه‌های ناصواب در حوزه‌های مانند وزارت ارشاد، صداوسیما و ...، پرداخت دقیق به معضلات فرهنگی، شناسایی و معرفی سیاست‌گذاری‌های نادرست در حوزه‌های مختلف فرهنگی بوده و در این مسیر تلاش شده از ورود مصداقی به یک فرد یا شخص خاص پرهیز شود.

نکته دیگر آنکه مجموعه اخبار تولیدی و منتشر شده در سرویس فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گواه این مدعاست که تلاش داشته‌ایم اقدامات مثبت، حرکت‌ها و رویش‌های اصیل فرهنگی را با ضریب دوچندان در فضای رسانه‌ای کشور انتشار و انعکاس دهیم و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و غیراصولی در حوزه مسائل فرهنگی بپرهیزیم.

در مورد گزارش اخیر، علی‌رغم رویه اصولی یاد شده در حوزه اخبار فرهنگی این خبرگزاری، متأسفانه ورود مصداقی به یک پرونده خاص، واکنش‌های مختلفی را در پی داشت که البته این خبرگزاری برخی از نقدهای صورت گرفته به این مطلب را می‌پذیرد اما در عین حال یادآوری این نکته نیز ضروریست که در مطلب مورد اشاره، نقد اصولی نسبت به چرایی عدم رعایت برخی از حریم‌ها توسط مجریان نامی صداوسیما بوده که دست بر قضا در بین مخاطبان برنامه‌های صداوسیما تبدیل به الگو شده‌اند همچنین هدف مطلب مورد اشاره طرح این دغدغه بوده که اشخاصی که به مدد آنتن زنده شبکه‌های مختلف صداوسیما به چهره تبدیل و در جلوی دوربین با سیمای یک زن چادری موقر ظاهر می‌شوند، انتظار به حق آن است که در اماکن عمومی و "فضای مجازی غیرخوصی" مانند اینستاگرام، فیس بوک و ... نیز همان پوشش کامل و آراستگی ظاهر خود را حفظ کنند کما اینکه در مطلب یاد شده متذکر شدیم محیطی مانند اینستاگرام به هیچ وجه یک حریم خصوصی که فرد مجاز باشد هر نوع تصویری از خود را در آن منعکس کند، محسوب نمی‌شود ـ که البته غفلت صورت گرفته توسط مجری محترم با حذف تصاویر نامناسب از صفحه اینستاگرام اصلاح شد که این امر اقدامی درخور تقدیر است ـ از سوی دیگر توانایی‌ها و ویژگی‌های مثبت مجری محترم مورد اشاره بر کسی پوششیده نیست.

اما در مجموع عدم دقت نویسنده این مطلب در بیان برخی از نقدهای خود و انحراف قلم وی در برخی از بخش‌های مطلب مورد اشاره، باعث شد که جنبه نقدهای اصولی مطلب کمتر دیده شود.

تأکید مجدد داریم که مشی "خبرگزاری دانشجو" در حوزه مسائل و موضوعات فرهنگی پرداختن به اولویت‌های این حوزه، شناسایی ناراستی‌های حوزه فرهنگ و نقد سیاست‌گذاری‌های ناصواب برخی از مسئولان در مراکزی مانند صداوسیما، وزارت ارشاد و نهادهای متولی امر فرهنگ است و تلاش داشته و داریم تا از ورود به مسائل فردی و مصداقی مانند مطلب یاده شده پرهیز داشته باشیم.

در پایان "خبرگزاری دانشجو" از دقت نظر و نقدهای سازنده صورت گرفته طی دو روز اخیر کمال تشکر خود را اعلام می‌دارد و همچنان خود را شنوای نقدهای دلسوزانه و راهنمایی‌های مشفقانه مخاطبان و رعایت چارچوب‌های اخلاق رسانه‌ای و حرفه ای می‌داند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا
1393/08/01 - 21:15

احسنت به خبرنامه دانشجویان ایران
محمد
1393/08/01 - 22:09

باز دمشون گرم
رضا
1393/08/01 - 23:58

کدوم اقدام مثبت . هنوز اون خبر تاپ پر بیننده هاشونه . اگه واقعا از این اتفاق ناراحت بودن خب برش می داشتن از روی سایت
تورهای مسافرتی آفری
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top