تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/08/06 - 11:55
کد خبر: 146108

اعتراض دانشجویان نسبت به برخورد کادر بیمارستان با طلبه خرم آبادی؛

پزشک خطاب به طلبه آمر به معروف: شما خودتان اراذل و اوباش هستید!

پزشک خطاب به طلبه آمر به معروف: شما خودتان اراذل و اوباش هستید!

پس از تامین این درخواست نیز با رفتار زشت و ناباورانه کادر درمان بیمارستان شهدای عشایر مواجه می شوند به نحوی که پزشک بیمارستان صراحتاً و با عباراتی توهین آمیز خطاب به حجت الاسلام میرزایی عنوان می کند که شما خودتان نیز از اراذل و اوباش هستید!

خبرنامه دانشجویان ایران: متاسفانه طی چندسال گذشته بارها شاهد بوده ایم افرادی که بنابر وظیفه شرعی خود و در چارچوب موازین شرعی و قانونی، اقدام به اجرای این واجب فراموش شده نموده اند به انحای گوناگون مورد تعدی، توهین و بی مهری قرار گرفته اند. دامنه این ظلم دردناک از توهین کلامی تا ضرب و جرح و حتی شهادت آمران به معروف و ناهیان از منکر را دربرگرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان لرستان با صدور بیانیه ای در اعتراض به برخورد نامناسب کادر درمانی بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد با طلبه مجروح آمر به معروف و ناهی از منکر اعلام کرد: برخی زیر مجموعه های وزارت بهداشت، حتی اصول انسانی را نیز در انجام وظایف خود لحاظ نمی دارند.

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان لرستان که در اعتراض به برخورد نامناسب کادر درمانی بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد با طلبه مجروح آمر به معروف و ناهی از منکر صادر شده، آمده است: در میان فرائض و واجبات دینی جایگاه امر به معروف و نهی از منکراز اولویت و تقدم ویژه ای برخوردار است. این تقدم و ترجیح بدین سبب است که امر به معروف و نهی از منکر خود بسترساز ایجاد محیطی مساعد جهت عمل به دیگر فرائض محسوب می شود.

این بیانیه افزوده است: طبق اصول و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز این واجب الهی از چنان ارج و اهمیتی برخوردار است که حتی در قانون اساسی (اصل هشتم) بدان اشاره شده است و آن را "وظیفه ای همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت" ذکر کرده است.

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های لرستان آمده است: چند سالی است عده ای که جز نام دشمن دین و معاند نظام و مردم نمی توان بر آنان نهاد، غرض ورزانه به دنبال اجرای پروژه و دسیسه ای از پیش طراحی شده هستند تا جایگاه این فریضه عظیم الهی را چنان فرو بکاهند که شهامت و همت اجرای آن را از آمران به معروف و ناهیان از منکر بگیرند و حتی با توسل به حیله های گوناگون و جوسازی های رسانه ای این وظیفه و تکلیف همگانی را در نظر دیگران امری مذموم بنمایانند.

این بیانیه تصریح کرد: متاسفانه طی چندسال گذشته بارها شاهد بوده ایم افرادی که بنابر وظیفه شرعی خود و در چارچوب موازین شرعی و قانونی، اقدام به اجرای این واجب فراموش شده نموده اند به انحای گوناگون مورد تعدی، توهین و بی مهری قرار گرفته اند. دامنه این ظلم دردناک از توهین کلامی تا ضرب و جرح و حتی شهادت آمران به معروف و ناهیان از منکر را دربرگرفته است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های لرستان در این بیانیه آورده است: آخرین مورد از این حوادث تلخ را هفته گذشته و در شهرستان خرم آباد
شاهد بوده ایم که  طی آن طلبه ناهی از منکر صرفاً به جهت تذکر لسانی در مقابل عملی منکر و خلاف عفت عمومی، توسط تعدادی از اوباش به شدت مجروح شد.

این بیانیه افزوده است: متاسفانه شامگاه پنجشنبه اول آبان حجت الاسلام محسن میرزایی پس از تذکر لسانی به فرد خاطی با حمله این فرد و 3 تن دیگر از دوستان این شخص که با تلفن وی در محل حضور یافته بودند مواجه می شود. این افراد با استفاده از سلاح سرد حجت الاسلام میرزایی را با ضربات متعدد چاقو و قمه از ناحیه دست و بازو مورد جراحت شدید قرار داده و از محل متواری می شوند؛ اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و پس از حضور مردم و تماس با اورژانس 115 و پلیس 110 با گذشت 20 دقیقه هیچ کدام حاضر به همکاری نشده و در نهایت پس از خونریزی فراوان چند نفر از دوستان ایشان وی را به وسیله موتور سیکلت به بیمارستان می رسانند.

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های لرستان آمده است: متاسفانه مسئولین پذیرش بیمارستان شهدای عشایر با وجود مشاهده خونریزی شدید، پذیرش ایشان را منوط به ارائه مدارک و مبلغ کامل درمان می نمایند و پس از تامین این درخواست نیز با رفتار زشت و ناباورانه کادر درمان بیمارستان شهدای عشایر مواجه می شوند به نحوی که پزشک بیمارستان صراحتاً و با عباراتی توهین آمیز خطاب به حجت الاسلام میرزایی عنوان می کند که شما خودتان نیز از اراذل و اوباش هستید!

این بیانیه افزوده است: حال پرسش ما از وزارت بهداشت این است که در شرایطی که برخی از کارکنان زیرمجموعه این وزارتخانه، نه تنها اصول حرفه ای، که حتی اصول انسانی را نیز در انجام وظایف خود لحاظ نمی دارند چگونه باید صحبت های این مسئولین در زمینه بهبود روند خدمت رسانی را باور نمود؟! در حادثه اخیر که انتظار می رفت روند درمان و خدمت رسانی به این طلبه ناهی از منکر به شکل ویژه  و با اهتمام بیشتری انجام شود نه تنها این اتفاق روی نداد بلکه کرامت انسانی ایشان نیز نادیده گرفته شده است و عجیب آنکه تاکنون هیچ گونه برخوردی با عاملان این رفتار زشت و سهل انگارانه صورت نگرفته است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های لرستان در پایان این بیانیه تصریح کرد: انتظار و خواسته ما از مسئولین ذیربط، رسیدگی قاطعانه و هرچه سریعتر به تخلفات صورت گرفته در این زمینه است. چه اینکه هرگونه اهمال در رسیدگی به تخلفات روی داده، چه در زمینه دستگیری و محاکمه ضاربان، و چه در زمینه برخورد با قصور و تخطی کادر پزشکی، خود سبب انزوای بیش از پیش فریضه حیاتی و راهگشای امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد علی
1393/08/06 - 14:41

این پزشک اگر بتوان اسمش را پزشک گذاشت کسانی را که به خوبی و درستکاری دعوت میکنند اراذل مینامد و بر عکس مفسدان را با فرهنگ و خوب , چون خودش از همان صنف ولنگاران هوسباز است و دوست ندارد روزی همین مسئله برای خودش پیش بیاید و او را نهی از متکر کنند
بابا بابايي
1393/08/07 - 12:05

امر به معروف و نهي از منكر يعني مسول بودن نسبت به جهان هستي از ماده تا روح ................
تورهای مسافرتی آفری
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top