تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/08/11 - 15:28
کد خبر: 146598

اشتباهات عاشورایی رییس جمهور در زنجان

اشتباهات عاشورایی رییس جمهور در زنجان

چندی پیش و قبل از آغاز ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله، روحانی در جمع مردم زنجان، با تعریف شخصی خود، پیام های عاشورا را تحریف کرد. اگرچه تحریفات روحانی، از سوی مرجعیت فکری و اعتقادی جامعه پاسخ مناسبی دریافت نکرد، اما «هیهات من الذله» مکرر و پرشور مردم زنجان

خبرنامه دانشجویان ایران: چندی پیش و قبل از آغاز ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله، روحانی در جمع مردم زنجان، با تعریف شخصی خود، پیام های عاشورا را تحریف کرد. اگرچه تحریفات روحانی، از سوی مرجعیت فکری و اعتقادی جامعه پاسخ مناسبی دریافت نکرد، اما «هیهات من الذله» مکرر و پرشور مردم زنجان امروز (هشتم محرم) پیام درخوری برای اظهارات رییس جمهور است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد ذوقی در یادداشت زیر به اشتباهات عاشورایی آقای رییس جمهور پرداخت:

رئیس جمهور در جمع مردم زنجان با تحلیلی خاص، 3 درس از واقعه عاشورا مطرح کرد که 3 آدرس اشتباه را نشان می داد. آقای روحانی که همواره در برابر منتقدین، سرسخت ترین مواضع را می گیرد، این بار به بهانه آخرین اظهار نظراتش اجازه دهد در دفاع از قیام امام حسین علیه السلام و عدم تحریف پیام های عاشورا حقایقی بیان شود:

1. آقای روحانی به بهانه فرا رسیدن ماه محرم و لزوم پیاده سازی فرهنگ عاشورا در جامعه امروز، با طرح مسئله توبه جناب حر و بخشش امام حسین، بطور غیر مستقیم تبرئه سران فتنه را مطرح کرد و طبق معمول با کلماتی درشت مانند تفرقه انگیز، مخالفین این موضوع و منتقدین خود را مورد سرزنش قرار داد. اما آقای رئیس جمهور ظاهرا 2 نکته را ندید گرفته و یا از آنها غفلت کرده است:

اول اینکه سران فتنه هنوز از آشوب گری و فتنه انگیزی سال 88 توبه نکرده اند تا حالا نوبت نظام برای پذیرش توبه آنها باشد.

دوم هم اینکه سران فتنه با همه جرم هایی که مرتکب شدند، به هیچ وجه در جایگاه حر، حتی قبل از توبه آن جناب قرار نمی گیرند، چون با وجود اینکه حر در نظام طاغوت حضور داشت، مومن بود و محبت و ولایت اهل بیت را در دل داشت و همین موضوع نیز او را نجات داد. او پس از روشنگری های امام علیه السلام از غفلت بیدار و متوجه شد که ولایت در خطر است و لذا از بازی در زمین دشمن خارج شد و در دفاع از ولایت به سعادت شهادت رسید.

پس سران فتنه در تطابق تاریخی، مصداق جناب حر نیستند بلکه شباهت آنها به مجرمان کربلا بیشتر است.

2. دومین درس عاشورایی آقای روحانی بسیار جالب است چرا که قیام امام حسین علیه السلام را در آن چیزی که او مذاکره با عمر سعد می نامید، خلاصه کرد تا از فلسفه قیام تاریخ ساز امام، تأییدیه ای برای مذاکره آنچنانی دولت با امریکا بگیرد.

آقای رئیس جمهور در این مورد گفت: «درس کربلا درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می باشد.» و در ادامه نیز با تحلیلی عجیب صحبت های افشاگرانه و پر از توصیه و نصیحت امام به لشکر خصم را مذاکره نامید تا با قیاسی نادرست، قیام قاطع امام در برابر ظلم و استکبار و فساد که به معرکه خونین کربلا انجامید را با خوش و بش های خندان کاخ نشینانه آقایان تطبیق دهد. لذا اگر نگوئیم «از قیاسش خنده آمد خلق را» می توانیم بگوئیم: «کار پاکان را قیاس از خود مگیر»

البته اینگونه قیاس های نادرست در موارد قراردادهای صلح پیامبر صلّ الله علیه و آله و سلّم و صلح امام حسن علیه السلام نیز مطرح شد که اینجا جای بحث آن نیست، اما چند سوال از آقای روحانی در خصوص تحلیلشان مطرح می شود که می تواند راهگشا باشد:

اول اینکه، آیا امام حسین با حکومت طاغوت بیعت نکرد تا به کربلا بیاید و در بیابان برای نتیجه ای خوب به مذاکره بنشیند؟

دوم اینکه، اگر روشنگری، نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر امام را مذاکره بنامیم، آیا امام نیز در مذاکره همچون این دولت استراتژی برد-برد را به آن جنایتکاران پیشنهاد داد و با اعطای امتیازات فراوان روی آن اصرار ورزید؟

سوم اینکه، اگر اتمام حجت امام با عمر سعد را مذاکره بنامیم، امام در این مذاکره چه امتیازاتی به وی پیشنهاد داد و خواستار چه دستاوردهایی شد؟

چهارم اینکه، آیا امام حاضر شد برای رفع حصر و برداشتن تحریم آب، ذلت را بپذیرد و به بقای حکومت یزید تن بدهد که البته فرموده اند: «هیهات منّا الذلّه».

پنجم اینکه، آیا تیم مذاکره کننده دولت تدبیر و امید همچون امام با نیت اصلاح دولت امریکا و مسئولینش مذاکره می کند و دعوت به پذیرش حق دارد و یا می خواهد با معامله، آنها را هم پیروز میدان کند؟ به نظر نمی رسد از استراتژی برد-برد و دستاوردهای توافق ژنو، منطق امام حسین علیه السلام اثبات شود.

جناب روحانی توجه داشته باشد برای توجیه کارهای خود، قیام امام حسین را خدشه دار نکند که تا به حال هیچ شباهتی بین آن قیام و این اقدامات نبوده است.

3. سومین درس عاشورایی آقای رئیس جمهور برای جامعه، موضوع امر به معروف و نهی از منکر بود.

آقای روحانی که گویا درس های عاشورا را با عینک سیاست های خود نگاه می کرد، اینطور گفت: «اساس امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت، برادری، کرامت انسانی و احترام به یکدیگر است و مبادا که منکر تنها به یک مسئله خلاصه شود و دروغ، تهمت، رشوه خواری و بورسیه های تقلبی منکر پنداشته نشوند و از صبح تا شب فقط یک مسئله و آن هم بدحجابی به عنوان منکر تلقی گردد.»

وی با این سخنان با کنایه غیر مستقیم به جنایت اسیدپاشی های اخیر اصفهان، آب به آسیاب اتهام زنندگان به جریان مؤمن کشور ریخت و در حالیکه هنوز اتهامی در این زمینه ثابت نشده است و مسلما جریان مؤمن کشور دست به این تبهکاری ها نمی زند، آنها را مورد هجمه قرار داد و پیام امر به معروف و نهی از منکر عاشورا را در جهت خدشه وارد کردن به چهره امر به معروف و نهی از منکر بکار برد.

بدین ترتیب به نظر می رسد اصول انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری در حال تغییر و تحریف سازماندهی شده است. از تبدیل اصل «نه شرقی، نه غربی» به استراتژی «برد- برد» تا تحریف اینگونه پیام های عاشورا.

امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.» زنده نگه داشتن اسلام توسط محرم و صفر با استفاده از پیام های اصیل و اصلی آن است و کج اندیشی و تحلیل های اشتباه در این زمینه در تعارض با ترویج فرهنگ عاشورا و منحرف کردن مسیر انقلاب خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
عباد
1393/08/12 - 15:44

روحانی مثل مدعیان نظام بطلمیوسی که زمین را محور عالم می دانستند، مذاکرات را محور سیاست خارجی خود قرار داده و حالا هم می خواهد خورشید عالم تاب کربلا را دور زمین بایر مذاکرات بچرخاند! به کجا می روی برادر؟!
مهدی
1393/08/12 - 21:40

خدا لعنت کناد تندروان را
ناشناس
1393/08/13 - 19:54

آقای روحانی چرا از قبلی ها درس نمی گیری؟ این پست و مقام و میز مگه چقدر مهمه؟ کمی فکر کن!
ناشناس
1393/08/14 - 19:04

واقعا چرا شماها خودتون رو همه چی دون میدونید؟؟؟
اگه واقعا برد-برد درست نیست، رهبر چرا جلوشو نمیگیره؟؟
خب وقتی رهبر با این کار مشکلی نداره، چرا شماها آتیش بیار معرکه میشید؟؟
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top