تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/08/14 - 08:49
کد خبر: 146686

تاثیر پیروزی جمهوری‌خواهان بر مذاکرات

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه واشنگتن‌پست در ستون «رایت ترن» خود نوشته است که پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و کسب اکثریت سنا از سوی آن‌ها، سیاست آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را تغییر می‌دهد.

به گزارش فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» روز سه‌شنبه در مطلبی به قلم «جنیفر رابین»، به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا اشاره کرده و نوشته است در صورتی که جمهوری‌خواهان موفق شوند کنترل سنا را نیز به دست گیرند، سیاست آمریکا در قبال ایران دچار تغییر می‌شود.

در ابتدای این گزارش که در بخش «رایت ترن» (Right Turn) که همواره حاوی مطالبی نزدیک به دیدگاه‌های نئوکان‌ها است، انتشار یافته، آمده است: «در حالی که دموکرات‌ها همچنان اهمیت انتخابات میان‌دوره‌ای را انکار می‌کنند، یکی از مباحثی که قطعا با به اکثریت رسیدن جمهوری‌خواهان در سنا دچار تغییر می‌شود، بحث ایران خواهد بود.»

رابین می‌افزاید: «قانونگذاران می‌توانند با تعیین حداقل‌های مدنظر خود برای رفع تحریم‌ها، خود را از پذیرش یک توافق غیرقابل قبول برهانند. دست کم، این حداقل‌ها باید شامل مسدود کردن قابل راستی‌آزمایی مسیرهای اورانیوم و پلوتونیوم ایران به سمت یک سلاح هسته‌ای و اعمال بازرسی‌های فشرده و رژیم راستی‌آزمایی‌ای باشد که بتواند اطمینانی معتبر فراهم آورد مبنی بر اینکه ایران نه در عیان و نه در خفا در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.»

نویسنده این یادداشت به طرح «مارک کرک» و «رابرت منندز» سناتورهای آمریکایی بر تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران اشاره کرده و نوشته است که این طرح باید بار دیگر معرفی شود، تا در صورتی که مذاکرات تمدید شد و ایران به توافق موقت پایبند نبود، تحریم‌های تازه‌ای اعمال‌ شود.

نویسنده این مطلب از این حد هم پیشتر رفته و نوشته است که کنگره‌ای که به طور کامل در اختیار جمهوری‌خواهان باشد، می‌تواند بودجه وزارت دفاع را بار دیگر افزایش داده و ضمنا خواستار اخراج مقام دولتی‌ای شود که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی توهین کرده است.

نشریه آتلانتیک دو هفته قبل گزارش داد که یک مقام آمریکایی نتانیاهو را «بزدل» و «حقیر» خوانده که همین امر تنش‌هایی تازه‌ای را در روابط تل‌آویو و واشنگتن ایجاد کرد.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه آغاز شد و در صورتی که جمهوری‌خواهان ۶ کرسی جدید به دست آورند، کنترل سنا را علاوه بر مجلس نمایندگان به دست می‌گیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top