تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/08/19 - 09:13
کد خبر: 147165

پیوستن متکی به سرافراز؟!

خبرنامه دانشجویان ایران: «متکی به سرافراز پیوست.» این خبری بود که روز گذشته یکی از مدیران صداوسیما در نمایشگاه مطبوعات داد.

به گزارش آرمان، در مدت حضور ضرغامی در صداوسیما شایعاتی درمورد حضور مدیرانی با گرایش‌های سیاسی خاص در این سازمان به گوش می‌رسید و بارها از سوی آگاهان از ضرغامی خواسته شده بود که در تعیین مدیران تحت امرش دقت کند. انتقادات به صداوسیما در دوره ضرغامی بیشتر به این بود که ظاهرا گروهی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند یا مثلا چرا جوابیه عضو جناح دیگر منتشر نمی‌شود اما در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل کمتر شاهد انتقادات از این سازمان بودیم که شاید دلیل آن مدیریت سرافراز در این بخش بوده است. حالا با حضور سرافراز بر مسند ریاست، چه کسی مسئولیت واحد برون‌مرزی سازمان صداوسیما را خواهد پذیرفت؟  برخی از سیداحمد سادات و مهدی مجتهد به عنوان گزینه‌های تصدی معاونت برون مرزی یاد می‌کنند.
رقبای گزینه اصلی
سیداحمد سادات مدیر شبکه العالم است که عملکرد موفقی داشته و سرافراز به سبب مسئولیتی که پیش از ریاست سازمان داشته، شناخت خوبی از وی دارد. شبکه العالم در سال‌های اخیر به سبب آشفته بودن وضعیت منطقه با فراز و فرودهایی مواجه بوده که سادات توانسته با رفع آنها، آرامش را بر شبکه العالم حاکم کند. گزینه دیگر مهدی مجتهد عنوان شده که او هم مدیر شبکه سحر است. شبکه سحر هم مانند العالم با سنگ‌اندازی‌هایی در مسیر فعالیت از سوی کشورهایی مواجه بود که با اتخاذ تدابیری توانست از سد آنها بگذرد. به هر حال مجتهد و سادات رزومه خوبی داشته و بر نوگرایی تاکید دارند اما یک گزینه دیگر به نظر می‌رسد قطعی شده است.
وقتی متکی وارد می‌شود
منوچهر متکی شاید سابقه زیادی برای حضور در سازمان صداوسیما نداشته باشد اما قدرت تعامل و ارتباط او با کشورهای دیگر مثال‌زدنی است. وی زمانی نماینده مجلس بود، به‌عنوان سفیر ایران در کشورهای ترکیه و ژاپن هم حضور داشته است. وقتی هم وظیفه اداره وزارت خارجه در دولت احمدی‌نژاد به او سپرده شد به دلیل اینکه برخی راهکارها را قابل اجرا نمی‌‌دانست، از سوی او در سفری که به سنگال داشت از مقامش کنار گذاشته شد. اگرچه برخی متکی را در لیست اصولگرایان جای می‌دهند اما پربیراه نیست که او از سیاسی شدن گریزان است و ترجیح می‌دهد به عنوان فعال فراجناحی شناخته شود. هرچند منکر رفت‌وآمدهایش با جامعه اسلامی مهندسین هم نمی‌شود.
متکی؛ صبور و صریح
وی انتقادات خود را بی‌محابا بیان می‌کند و برایش اهمیت ندارد چه خواهد شد چون معتقد به شفافیت است. 15 اردیبهشت سال 92 یعنی وقتی یک ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری مانده بود،
منوچهر متکی در جمع دانشجویان دانشگاه زابل با اشاره به نوع برنامه‌های صداوسیما در آن روزها گفت: متاسفم که صداوسیمای ما 40 روز مانده به انتخابات هنوز کار جدی و حماسه‌ای برای انتخابات انجام نداده و حتی برنامه‌هایی که از کاندیداها ضبط می‌کند را پخش نمی‌کند.
متکی افزود: صداوسیما در روزهایی که باید مظهر نشاط انتخاباتی باشد برنامه تولیدی کافی برای انتخابات ندارد. از جمله اقدامات دیگر او در حوزه صداوسیما می‌توان به رایزنی برای آزادی خبرنگاران ایرانی اشاره کرد. متکی در سال89 یعنی زمانی که وزیر امورخارجه بود از احتمال آزادی موقت دو ایرانی در بند دولت ایتالیا خبر داد.
او در پاسخ به سوالی درباره وضع خبرنگار در بند صداوسیما در ایتالیا گفت: «هدف از تماس‌های تلفنی دیروز و پریروز من با دو ایرانی بازداشت شده در رم و میلان ایتالیا این بود که از وضع و مشکلات احتمالی آنان مطلع شوم. در این ارتباط‌های تلفنی متوجه شدم برای این دو هموطنمان برخی مشکلات در زندان به‌ویژه در زندان میلان وجود دارد که بنا داریم در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایتالیا این موارد را دنبال و حل کنیم». واحد برون مرزی صداوسیما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه بخشی از عرصه دیپلماسی ایران را شکل می‌دهد. اهمیت این بخش به اندازه‌ای است که در مواردی برخی کشورها برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به عملکرد کشور دیگر، اقدام به قطع پخش شبکه‌های آن کشور در محدوده مرزی خود می‌کنند. بنابراین باید سرافراز گزینه‌ای را برای بخش برون‌مرزی سیما انتخاب می‌کرد که با معادلات بین‌المللی آشنایی دارد و می‌داند چه باید بکند که کمک به جایگاه کشورمان و ارتقای آن در عرصه بین‌الملل کند. 
منتقد ضرغامی بازمی‌گردد؟
علی‌اصغر پورمحمدی هم شاید به صداوسیما بازگردد. او سال‌های زیادی مدیریت شبکه 3 را برعهده داشت که از سوی ضرغامی برکنار شد. پورمحمدی اوایل آذرماه 91 بعد از 10 سال ریاست بر محبوب‌ترین شبکه تلویزیون بدون مقدمه برکنار شده بود. این اقدام ضرغامی با واکنش‌های مختلفی از سوی جامعه فرهنگی و رسانه‌ای کشور روبه‌رو شده بود. در مجلس بزرگداشتی که برای تقدیر از خدمات پورمحمدی از سوی هنرمندان تلویزیون و سینما برگزار شده بود وی برای اولین‌بار انتقادات تندی از مجموعه عملکرد مدیریتی صداوسیما و شخص ضرغامی کرده بود. پورمحمدی در حال حاضر رئیس مرکز رسانه‌ای قوه‌قضائیه است.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top