تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/08/26 - 10:09
کد خبر: 147753

مشکلات کلاسهای استیجاری دانشگاه صنعتی کرمانشاه

خبرنامه دانشجویان ایران: با گذشت حدود یک دهه از تاسیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، تمام آنچه که می توان نام این دانشگاه را بر آن نهاد، یک ساختمان کوچک کرم رنگ در حدفاصل میدان آزادگان – شهرک پردیس کرمانشاه است.

به گزارش ایسنا، نطفه تشکیل دانشگاه صنعتی کرمانشاه در سال 1381 بسته شد، اما سه سال طول کشید تا در سال 1384 دانشگاه صنعتی همدان شکل گرفت هرچند از دانشگاه صنعتی کرمانشاه تا سال 86 هیچ خبری نبود.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه در سال 86 در حالی پذیرش دانشجو کرد که تا سال 88 هیچگونه اعتبار عمرانی به آن اختصاص نیافت. در سال 88 و با سفر هیات دولت وقت به استان کرمانشاه بارقه ای از امید در دانشگاه صنعتی کرمانشاه ایجاد شد که در آن سفر ریاست جمهوری، دو میلیارد تومان و از اعتبارات استانی نیز مبلغ دو میلیارد تومان به این دانشگاه اختصاص یافت، اما همین بارقه امید هم زودتر از آنچه که تصور می شد از بین رفت، چون از آن چهار میلیارد تومان چیزی به این دانشگاه نرسید.

اکنون حدود یک دهه از عمر این دانشگاه می گذرد و دیگر دانشجویان نمی پذیرند که با گذشت این سالها هنوز هم دانشگاه صنعتی کرمانشاه ساختمانی برای خود نداشته باشد.

در این بین دکتر پاپ زن و دکتر اختری سرپرستان پیشین و کنونی دانشگاه صنعتی کرمانشاه هرکدام بارها و در مصاحبه های جداگانه و مفصلی با خبرگزاری ایسنای کرمانشاه از بی مهری ها و کم توجهی های مسئولین استان به مشکلات این دانشگاه سخن گفته بودند، اما این بار خبرنگار ایسنا به سراغ مسئول شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه رفته که او نیز از بی توجهی مسئولین استان نسبت به مشکلات این دانشگاه انتقادات شدیدی دارد.

ساسان صحرایی درباره مشکلات دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهارکرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه از زمان تاسیسش تا کنون با مشکلات بسیاری دست به گریبان بوده و امروز نیز بعد از گذشت حدود یک دهه از عمرش همچنان حتی فضای اندکی از خود برای آموزش به دانشجویانش ندارد.

کلاسهای اجاره ای هرگز زیبنده یک دانشگاه ملی نیست

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی کلاس ها، آزمایشگاه ها و کارگاه های این دانشگاه در ساختمان هایی اجاره ای و به صورت پراکنده در سطح شهر کرمانشاه برگزار می شود که چنین شرایطی هرگز زیبنده یک دانشگاه ملی نیست.

این دانشجوی سال چهارم رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: اصلی ترین مشکل این دانشگاه بحث فضای آموزشی آن است و تنها ساختمان یک دانشکده (دانشکده انرژی) از مجموع دانشکده های این دانشگاه در حال ساخت است که آن هم بعد از گذشت چندین سال از آغاز عملیات عمرانی اش همچنان در حد یک اسکلت فلزی باقی مانده است.

هرسال وعده راه اندازی ساختمان دانشکده انرژی به سال بعد موکول می شود

صحرایی تصریح کرد: قرار بود که ساختمان دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی کرمانشاه که در زمینی در دل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در حال احداث است تا سال 1388 به اتمام برسد اما مسئولین هرسال وعده افتتاح ان را به سال بعد واگذار می کردند که در آخرین اظهارنظر آنها، قول داده اند که سال 1394 به بهره برداری برسد اما با توجه به شرایط فعلی اش که تنها یک اسکلت فلزی است، بسیار بعید است که سال آینده افتتاح شود.

مسئول شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: درمورد پیشرفت ساختمان دانشکده انرژی باید بهتر بگوییم اسکلت آن، تنها پیشرفتی که هرساله ملموس می باشد، رنگ آمیزی اسکلت آن در اوایل هرسال است که گویا بودجه همین رنگ آمیزی اسکلت هم قطع شده است.

ساختمان کوچک کرم‌رنگ حدفاصل میدان آزادگان – شهرک پردیس

وی ادامه داد: به هر حال در شرایط کنونی تنها ساختمانی که می توان نام دانشگاه صنعتی کرمانشاه را بر آن نهاد یک ساختمان کوچک کرم رنگ در حدفاصل میدان آزادگان – شهرک پردیس است که هرگز زیبنده یک دانشگاه ملی ایران نیست.

صحرایی اظهارکرد: در خصوص وجود این مشکلات شاید کم ترین قصور متوجه مسئولین دانشگاه صنعتی کرمانشاه باشد درحالی که باید گفت انتقاد اصلی ما به سوی مسئولین ارشد استان، نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس و صدالبته بانیان و بنیانگذاران اولیه این واحد دانشگاهی است.

مسئول شورای صنفی دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: یکی از بانیان اصلی این دانشگاه نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بود که بارها با صراحت و افتخار تاسیس این دانشگاه را جزء افتخارات خود به حساب می آورد. پرواضح است که تاسیس یک واحد آموزشی کار ارزنده و پرافتخاری است، اما آیا رهاسازی آن بعد از تاسیس کار درستی است؟

سنگ‌اندازیهای دانشگاه رازی در مسیر حرکت دانشگاه صنعتی کرمانشاه

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که مشکلات بسیاری برای دانشگاه صنعتی کرمانشاه به وجود آورده و کمتر به آن توجه شده، سنگ اندازیهای دانشگاه رازی است. دانشگاه رازی در ابتدای تاسیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه بخش کوچکی از زمین دانشکده کشاورزی خود را برای احداث ساختمان دانشکده صنعتی به این دانشگاه واگذار کرد، اما در ادامه چند بار این زمین واگذاری شده را کوچک و کوچکتر کرد و حتی در یک دوره ای کلا منکر واگذاری این زمین شد. کما اینکه در مسائل دیگری هم دانشگاه رازی سنگ اندازیهایی در مسیر حرکت دانشگاه صنعتی انجام داده است.

از لحاظ علمی دانشگاه صنعتی چیزی از دانشگاه رازی کم ندارد

صحرایی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه باوجود همه این مشکلات از لحاظ علمی در زمینه های مربوطه چیزی کمتر از دانشگاه رازی ندارد که می توان با مراجعه به سایت دانشگاه صنعتی کرمانشاه با افتخارآفرینی های دانشجویان این دانشگاه بیشتر آشنا شد.

بسیاری از مسئولین استان اصلا نمی‌دانند که چنین دانشگاهی هم در کرمانشاه وجود دارد

وی ادامه داد: شاید اصلی ترین انتقادی که می توان به وضعیت ساخت ساختمان دانشکده انرژی این دانشگاه داشت بیش از هرکس متوجه کم کاری مسئولین استان می شود.

صحرایی اظهارکرد: شرایط کنونی دانشگاه صنعتی کرمانشاه به گونه ای است که شاید بسیاری از مسئولین استان ندانند که کرمانشاه اصلا چنین دانشگاهی دارد یا خیر؟

مسئول شورای صنفی دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: اگر کمک های دفتر مقام معظم رهبری در جریان سفر حضرت آقا به کرمانشاه نبود، این پروژه (احداث ساختمان دانشکده انرژی) حتی درحد اسکلت فلزی هم نمی رسیذ و چه بسا آن هم مثل دیگر مسائل دانشگاه صنعتی کرمانشاه کلا به فراموشی سپرده می شد و همه مسئولین استان ازجمله مسئولین دانشگاه رازی آن را منکر می شدند.

دانشگاهی که رییس ندارد...

صحرایی با بیان این سوال از مسئولین استان که چرا دانشگاه صنعتی کرمانشاه چند سال است که شخصی به عنوان رییس دانشگاه به خود ندیده و تنها با احکام سرپرستی موقت اداره می شود، گفت: بیان این مشکلات تنها بخش کوچکی از مجموع مشکلات دانشگاه صنعتی کرمانشاه است که اینها را اگر در کنار کمبودهای بسیار در حوزه داخلی دانشگاه قرار دهیم آن وقت است که شاید خیلی ها تصور کنند چگونه این دانشگاه همچنان سرپا است؟

وی یادآور شد: این شرایط درحالی است که مسئولین دانشگاه به دنبال راه اندازی رشته های جدید و افزایش دوبرابری ظرفیت پذیرش دانشجو هستند، درحالیکه هیچ فضای آموزشی مناسبی از خود دانشگاه وجود ندارد.

مسئول شورای صنفی دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان بار دیگر از دیده نشدن دانشگاه صنعتی کرمانشاه توسط مسئولین استان انتقاد کرد.

در پایان این گزارش باید پرسید که اگر این دانشگاه در استانی دیگر هم بود دچار چنین سرنوشتی می شد یا ...؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top