تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/08/28 - 13:40
کد خبر: 147984

آب تهران پاک است یا نه؟

خبرنامه دانشجویان ایران: حافظی دکتر شورای شهر معتقد است که آب تهرانی‌ها آلوده است ولی تمام دولتی‌ها به جد این موضوع را تکذیب می‌کنند و حافظی دوباره هشدار داد اگر مسئولان موضع بگیرند از نیترات غیرمجاز می‌گویم.

به گزارش  فارس، آب مایه حیات است و دیروز رئیس شورای شهر که قبلا در دولت هم مسئولیت داشت و خودش پزشک است در صحن علنی شورا اعلام کرد که آب تهرانی ها آلوده است و مردم از آب معدنی استفاده کنند.

حافظی درا ین مورد گفت: از وزیر کشور می‌خواهیم ظرف 24 ساعت آینده جلسه کمیته اضطرار آلودگی آب را تشکیل دهد. همچنین به شهروندان توصیه می‌کنیم برای مصارف آشامیدنی خود از آب معدنی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر یادآور شد: به دستگاه‌های مسئول نیز توصیه می‌کنم به جای موضع‌گیری در برابر این موضوع نسبت به برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به کیفیت آب شرب در شهر تهران، گفت: در 24 ساعت آینده برای رسیدگی به وضعیت آب شرب کمیته اضطرار آلودگی آب تشکیل شود.

بعد از اعلام این خبر مهم بلافاصله وزارت بهداشت خبر را تکذیب کرد و گفت اینطور نیست و همچنین فرماندار تهران هم گفت گزارشی در این زمینه به دست ما نرسیده است.

فرماندار تهران به فارس گفت: آب شرب تهران توسط اداره کل آب و فاضلاب شهر تهران و اداره استاندارد مورد آزمایش قرار می‌گیرد و تا کنون گزارشی به فرمانداری ارسال نشده است.

وی ادامه داد: این موضوع توسط اداره آب و فاضلاب تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در همین حین دوباره حافظی تذکری داد و گفت اگر مسئولان موضع بگیرند از نیترات غیرمجاز می‌گویم.

حافظی تاکید کرد: : به عنوان یک پزشک نمی‌توانم به خود اجازه دهم تا زمانی که مسئولان از خواب سنگین بیدار شوند سلامت مردم در شهر تهدید شود.

وی هشدار داد: اگر مسئولان به جای رسیدگی به موضوع موضع‌گیری کنند اطلاعات متقن خود درباره وجود نیترات بیش از میزان مجاز در آب شرب برخی از مناطق تهران را منتشر خواهد کرد

نکته قابل توجه این است که مسئولان یک روزه در یافتند که آب تهران سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

هاشمی استاندار تهران به فارس گفت که آب تهرانی ها سالم است و اگر اعضای شورا مستندی دارند با آب و فا ضلاب حرف بزنند.

سید حسین هاشمی درباره آلوده بودن آب شرب تهران به فارس گفت: بر اساس گزارش‌های اداره آب و فاضلاب استان و سازمان استاندارد، مشکلی در آب شرب تهران وجود ندارد. وی ادامه داد: باید وزارت بهداشت و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص گزارش‌های لازمه را برای بررسی نهایی اعلام کند.

وی درباره اظهارات یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه مردم تهران آب معدنی بجای آب شرب به دلیل آلودگی بنوشند، اظهار داشت: مردم تهران نگران آلودگی آب نباشند چرا که اگر موردی وجود داشته باشد، استانداری بلافاصله اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

هاشمی گفت: اظهارنظرها درباره آب شرب تهران مستلزم بهره‌گیری از بازرسان واجد شرایط آزمایشگاه‌های دارای پروانه تأیید صلاحیت است. استاندار تهران خاطرنشان کرد: باید اعضای شورای شهر در صورتی که سند و یا مستندی مبنی بر آلودگی آب دارند، با اداره آب و فاضلاب و سازمان استاندارد در این خصوص اقدام کنند و موجب تشویق اذهان عمومی نشود.

به گزارش فارس، بر اساس اظهارت متناقض مسئولان معلوم نیست آب سالم است یا خیر و بهتر است مسئولان در این مورد بیشتر تحقیق کرده و نتایج را شفاف به شهروندان که این موضوع با سلامت آنها ارتباط مستقیم دارند اعلام کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top