تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/09/02 - 08:29
کد خبر: 148273

دانشجویان در نشست خبری تجمع «توقف ممنوع» چه گفتند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: محمدحسین هاشمی نماینده بسیج دانشجویی در نشست خبری پیرامون تجمع دانشجویی «توقف ممنوع» که روز یکشنبه در خصوص مذاکرات هسته‌ای برگزار خواهد شد، گفت: مجلس همواره بر عملکرد قوه مجریه نظارت داشته است و برابر اصل 77 قانون اساسی باید نسبت به توافق‌نامه‌هایی که نوشته می‌شود نظارت کند.
به گزارش فارس، وی افزود: راهبرد اصلی انقلاب اسلامی همراه و هماهنگ کردن توده‌‌های مختلف با هم بوده است اینکه مجلس از روند مذاکرات هسته‌ای با خبر نیست بسیار قابل توجه است و دانشجویان می‌خواهند که مجلس بر روند مذاکرات و توافق‌نامه‌هایی که در آن نوشته می‌شود نظارت داشته باشد و در رابطه با آنها نظر دهد.
وی در ادامه با اشاره به تجمع دانشجویی که در رابطه با مذاکرات هسته‌ای برگزار می‌شود، گفت: هفته پیش برای این تجمع درخواست مجوز کردیم و اخیراً با رئیس سازمان بسیج دانشجویی تماس گرفته شده و اعلام کردند که برای برگزاری این تجمع مشکلی وجود ندارد.
هاشمی تصریح کرد: خوشحالیم که دولت متوجه شد هدف اصلی ما از برگزاری این گونه تجمعات مبارزه با استکبار است و نمی‌خواهیم در مقابل دولت بایستیم.
این فعال دانشجویی اظهار داشت: سخنرانان این تجمع از تشکل‌های دانشجویی هستند و ساعت 10 صبح دانشجویان در این تجمع حاضر خواهند شد و همزمان با نماز ظهر و عصر این تجمع به پایان خواهد رسید.
وی افزود: در طول تاریخ ما شاهد جنگ استکبار و مستضعف بوده‌ایم و این جنگ بعد از انقلاب شدت گرفته است، مذاکره‌کنندگان سربازان نظام هستند و کار سختی را در پیش دارند.
هاشمی تصریح کرد: اگر در مذاکرات خطوط قرمز رعایت شود ما پیروز هستیم دنیا امروز می‌داند ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم و اگر آمریکا در این مذاکرات بخواهد با ما به توافق نرسد شکست خورده است.
نماینده بسیج دانشجویی اضافه کرد: در این مذاکرات همانگونه که مسئولان دولت اعلام کرده‌اند باید تمام تحریم‌ها برداشته شود و خطوط قرمز رعایت شود.
وی گفت: برای شرکت در این تجمع بیش از 20 دانشگاه و طیف‌های مختلف دانشجویی اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم دانشجویان و رسانه‌ها با شرکت در این تجمع تلاش کنند تا حقوق ملت و منافع ملی حفظ شود.
* مذاکره‌کنندگان ضمن رعایت خطوط قرمز نگران عدم توافق خود نباشند
ناصر باغستانی نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه این نشست گفت: ما باید قبل از اینکه به نتیجه فکر کنیم به هدف مذاکرات فکر می‌کردیم. یکسری از کشورها به خاطر خصومت قبلی و یا مسائل دیگر به ما اعتماد نداشتند و ما نیز به طرف مقابل اعتماد نداشتیم هدف این مذاکرات اعتماد متقابل بوده است.
نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی‌افزود: در این مذاکرات زورگویی طرف مقابل و روابط خصمانه آنها به ما ثابت شد در صورتی که ما گام‌های صادقانه‌ای برداشتیم و بیش از حد مورد نیاز با آنها همکاری کردیم.
باغستانی تصریح کرد: مذاکره کنندگان لازم نیست نگران عدم توافق خود باشند، نگرانی ما باید به خاطر از دست دادن دستاوردهای علمی ما باشد و امیدوارم سوم آذر این دستاوردها را از دست ندهیم.
وی ادامه داد: نباید در رابطه با مذاکرات داستان مرگ و زندگی مطرح می‌شد. یکی از راههای استکبارستیزی اقتصاد پایدار با تکیه بر درون است. ما اگر بحث فساد اقتصادی را رفع کنیم و در صحنه اقتصادی فعال باشیم و از خام‌فروشی جلوگیری کنیم بسیاری از مشکلات‌مان حل خواهد شد و دیگر نگران تحریم‌ها نخواهیم بود.
باغستانی خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس سعی کردند که با توهین‌ها و گستاخی‌های خود شأنیت جمهوری اسلامی ایران را پایین بیاورند در صورتی ما سرافرازتر شدیم و کشورهای دیگر از ما به نیکی یاد می‌کنند و توانستیم توهین‌های کشورهای دیگر را ناکارآمد کنیم این یکی از دستاوردهای مذاکرات است.
نماینده جنبش عدالت‌خواه دانشجویی اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای مذاکرات این بود که خباثت‌های آمریکا و غرب به ما ثابت شد و دنیا فهمید که آمریکا و غرب صداقت ندارند.
وی تأکید کرد: ملت امروز اهمیت داشته‌هایش را بیشتر فهمیده و دانشمندان هسته‌ای امروز برای ما با ارزش‌تر از گذشته‌اند. امروز یاد گرفته‌ایم که چگونه می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم این نیز می‌تواند جزو دستاوردهای مذاکرات باشد.
باغستانی در خاتمه گفت: مذاکره‌کنندگان تا به حال وظیفه خود را انجام داده‌اند و باید از این پس با قدرت تمام کار را ادامه دهند. نگرانی ما از این است که توافقی همان توافق ژنو صورت گیرد و باعث شود طرف مقابل راه فرار داشته باشد.
* همه تحریم‌ها باید لغو و متوقف شود
در ادامه این نشست محمدجواد نوری نماینده جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در این مقطع حساس که ما در مذاکرات قرار داریم انتظار می‌رود تحریم‌های خصمانه به شکل کامل رفع و لغو شود. این خواسته ملت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است و انتظار دارند مذاکره‌کنندگان بر آن پافشاری کنند.
وی افزود: بحث مذاکرات هسته‌ای نباید با زندگی روزمره مردم گره بخورد مسئولان باید در رابطه با اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را بیشتر و با این روش تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما صدها هزار شهید و جانباز در راه انقلاب داده‌ایم و اکنون نباید بگذاریم دستاوردهای نظام از بین برود.
وی گفت: باید روی خط قرمزها پافشاری کنیم در مذاکرات هر قدم عقب برویم طرف مقابل گستاخ‌تر می‌شود باید میزان نیاز کشور به انرژی هسته‌ای حفظ شود.
نوری ادامه داد:‌ به نتیجه نرسیدن مذاکرات و اینکه طرف مقابل به زورگویی خود ادامه دهد به ضرر خودشان است. آمریکا در منطقه به خاطر این رویکرد آسیب‌های بسیاری خورده است و در رابطه با ایران نیز همانطور خواهد شد.
وی گفت: صنایع مختلف و مردم چشم امیدشان به مذاکره‌کنندگان است امیدواریم تیم مذاکره‌کننده روی حقوق ملت و منافع ملی پافشاری کند.
* مذاکره کنندگان اجازه توقف در پیشرفت هسته‌ای را ندهند
در ادامه این نشست مهدی انصاری  مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: ما در مقطعی قرار داریم که می‌خواهیم منطق جمهوری اسلامی ایران را به جهان ثابت کنیم و از طرفی با زورگویی آمریکا و مستکبران روبه‌رو هستیم مذاکره‌کنندگان باید با دقت تمام گام بردارند.
وی ادامه داد: دانشجویان احساس خطر می‌کنند از این که امید واهی چند کشوری که در مقابل ما در مذاکرات قرار دارند باعث شود ما در بحث درون‌زا فعالیت نداشته باشیم.
انصاری با اشاره به نامه 313 دانشجو در رابطه با تجمع فردا گفت:‌بعد از این نامه دانشجویان دانشگاه تهران نیز اعلام آمادگی کردند تا در تجمع حضور یابند و دانشجویان دیگری نیز از دانشگاه‌های مختلف آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.
وی ادامه داد: تحقیق و توسعه بحث هسته‌ای باید ادامه داشته باشد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: ما از تجمع فردا چند مطالبه اساسی داریم اول اینکه دغدغه پیشرفت و آینده کشور در بین دانشجویان وجود دارد و ما از مذاکره‌کنندگان می‌خواهیم اجازه ندهند پیشرفت هسته‌ای ما متوقف شود.
انصاری اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان نمایندگان کشور و مردم هستند و انتظار داریم مانند نمایندگان مردم عمل کنند و از حقوق ملت و منافع ملی دفاع کنند.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده به توان داخلی و دانشمندان کشور اعتماد داشته باشد و محکم و مقتدرانه در مقابل زورگویی‌های طرف مقابل در مذاکرات بایستد.
محسن نداف نماینده 313 دانشجوی دانشگاه شریف در پایان این نشست با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور گفت: غربی‌ها به بهانه‌های مختلف می‌خواهند این پیشرفت‌ها را متوقف کنند. مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و دانشجویان وظیفه دارند که در این موقعیت نقش آفرینی کنند و نگذارند دستاوردهای علمی کشور از بین برود.
وی با اشاره به نامه 313 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: این دانشجویان نخبه در این نامه اعلام کردند که می‌توانند با وجود همه تحریم‌ها پیشرفت را ادامه دهند و در همین راستا کمپینی راه انداختند تا صدای خود را به گوش مسئولان و مردم برسانند.
نداف ادامه داد: هدف تجمع نیز همین موضوع است که ما می‌خواهیم نشان دهیم که ملت ایران در مقابل تحریم‌ها کم نیاورده است.
وی در پایان گفت: به تیم مذاکره کننده خوش بین هستیم و امیدواریم از عزت ملت دفاع کنند. می‌خواهیم همه تحریم ها برداشته شود اما باید خطوط قرمز رعایت شود. این کار سختی است اما امیدواریم به نتیجه برسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top