تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/09/03 - 16:29
کد خبر: 148492

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب صد و یازدهم

60 استاد برجسته اقتصاد درباره «ایران بدون نفت» پاسخ دادند: تنها راه، اقتصاد مقاومتی

60 استاد برجسته اقتصاد درباره «ایران بدون نفت» پاسخ دادند: تنها راه، اقتصاد مقاومتی

اقتصاد بدون نفت برای ما ایرانی ها عبارت آشنایی است. انقدر این سو و آن سو آن را شنیده‌ایم شاید برایمان از معنا تهی شده باشد؛ مخصوصا که احتمالا چیزی مبنی بر حرکت به این سو هم نمی‌بینیم. خواندن کتابی در این زمینه حتما مفید خواهد بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: اقتصاد بدون نفت برای ما ایرانی ها عبارت آشنایی است. انقدر این سو و آن سو آن را شنیده‌ایم شاید برایمان از معنا تهی شده باشد؛ مخصوصا که احتمالا چیزی مبنی بر حرکت به این سو هم نمی‌بینیم. برای اینکه با این مقوله آشنا شویم و از حرفهای تکراری فاصله بگیریم و به نکات کاربردی دست پیدا کینم خواندن کتابی در این زمینه حتما مفید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مطالعات ۶۰ اقتصاددان درباره ایران بدون نفت در قالب کتابی منتشر شد. این کتاب حاوی مطالعات حدود 60 اقتصاددان برجسته کشور در مورد راه های کاهش وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی و بایسته های اقتصاد‌ مقاومتی است که به نقد و بررسی چالش های اقتصاد نفتی پرداخته است.

کتاب "ایران بدون نفت" که توسط مهدی مهرپور تدوین و گردآوری شده است دارای 468 صفحه بوده و 60 اقتصاددانان حاضر در این کتاب نظرات و پیشنهادات خود را در باب مسئله "ایران بدون نفت" و "راهکارهای رسیدن به یک اقتصاد بدون درآمدهای نفتی" به صورت مفصل بیان کرده اند.
 
در این کتاب، تمام 60 اقتصاددان مذکور به هشت سوال مشترک، همچون "اگرنتوانیم ازفردا نفت بفروشیم چه اتفاقی می‌افتد"، "چرا نفتی ترشدیم"، "آیا لغو تحریمهای خارجی مشکلات اقتصادی را حل می‌کند"، "اگر تحریمهای خارجی ادامه دار بود سناریوی مقابله چه باید باشد"، "نگاه اقتصاد مقاومتی برای مقابله با مشکلات اقتصاد ایران چیست" و... پاسخ داده اند.
در کتاب ایران بدون نفت، تمام 60 اقتصاددان، پاسخ گوی هشت سوال یکسان بوده که هر سوال در یک فصل قرار گرفته و تمام صاحب نظران به آن سوال پاسخ گفته اند.
 
این کتاب همانطور که در مقدمه آن نیز آمده است در وهله اول به عنوان یک بسته کارشناسی برای اجرا و عملیاتی کردن ایده ایران بدون نفت بوده و با ارائه راهکارها و پیشنهاداتی به دولت های فعلی و آینده نشان میدهد چگونه و با چه ابزارهایی میتوانند سهم نفت را در بودجه های سالانه به صفر برسانند.
 
گفتنی است 60 اقتصاددانان حاضر در این کتاب از طیف‌ها و گرایشات مختلف فکری در حوزه اقتصاد بوده و تمامی آنها دارای تالیفات و پژوهش هایی در زمینه اقتصاد ایران و مسائل کلان اقتصادی می باشند، لذا پاسخ های متفاوت آنها به سوالات یکسان میتواند راهنمای مناسبی برای تصمیم گیری های اقتصادی کشور و امکان سنجی طرح‌ها و ایده های مطرح شده درباره رسیدن به یک اقتصاد بدون درآمدهای نفتی باشد.
 
اگر شما هم دوست دارید تا این کتاب را بخوانید، می‌توانید عدد 20 را به شماره 09198669526 ارسال کنید تا این کتاب 20 هزار تومانی در تهران با فقط 2000 تومان هزینه ارسال (مجموعا 22 هزار تومان) برای شما ارسال شود. ارسال برای شهرستانها با دریافت هزینه پست خواهد بود. به درخواست بیست جلد و بیشتر تخفیف ده درصدی تعلق خواهد گرفت.
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top