تاریخ انتشار: شنبه 1393/09/08 - 11:23
کد خبر: 148972

در مراسم بازگشایی انجمن های اسلامی مدعی پیروی از خط امام؛

ضرب و شتم دانشجویان پس از اعتراض به قرائت پیام خاتمی/ واکنش تشکل‌های دانشجویی +فیلم

ضرب و شتم دانشجویان پس از اعتراض به قرائت پیام خاتمی/ واکنش تشکل‌های دانشجویی +فیلم

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: متاسفانه در چند ماه اخیر حرکت های هدایت شده ای در دانشگاه اصفهان در حال شکل گیری است که به نظر می رسد این حرکت ها از پیش طراحی شده و به قصد برهم زدن فضای آرام دانشگاه صورت می گیرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست «واکاوی نقش جنبش دانشجویی در جامعه سیاسی ایران»، در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حاشیه‌هایی همچون ضرب و شتم دانشجویان و پخش کلیپی از سران فتنه همراه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین حضور افراطیون در دانشگاه های اصفهان در قالب عنوان انجمن اسلامی پیرو خط امام(!) با حواشی ناخوشایندی همراه بود.

برخی سایت های محلی گزارش این حواشی را اینطور شرح داده اند: عصر چهارشنبه دانشگاه اصفهان محل همایشی بود برای بازگشایی انجمن اسلامی مدعی پیرو خط امام بود که به فضایی برای مانور افراد معلوم الحال مبدل شد. این برنامه که از ساعت ۱۶ در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان برگزار شد با حواشی خاصی همراه بود که اولین حضور پر رنگ برخی مدعیان پیرو خط امام محسوب می شد اما در مراسم دانش جویان واقعی پیرو خط امام نیز حضور داشتند تا فضا برای حامیان فتنه آن قدرها هم باز نباشد.

ماجرا از آنجایی شروع شد که مجری پشت تریبون رفت تا از قاری برای خواندن پیام خاتمی به مناسبت بازگشایی این انجمن دعوت کند، دانش جویان اما با سر دادن شعار «مگر بر فتنه گر» اجازه ندادند تا پیام خاتمی در محیط علمی و مقدس دانشگاه خوانده شود که این اقدام با واکنش دفعی و ضرب و شتم برگزار کنندگان برنامه و عوامل سازمان یافته جریانی خاص از بیرون دانشگاه مواجه شدند. البته در همان هیاهو عده ای تلاش کردند تا با اعمال زور و فشار صدای اعتراض دانش جویان را کم کنند که موفق به این کار نشدند و قاری در هیاهوی بسیار پیام را قرائت کرد.

در این زمینه مهرداد اسدی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و محمد جواد جرستانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی به اظهار نظر پرداختند.

این حرکت ها از پیش طراحی شده و به قصد برهم زدن فضای آرام دانشگاه صورت می گیرد
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با اشاره به ضرورت بهره گیری از قانون در برنامه های دانشجویی، گفت: فعالیت کسانی که در روز پنج آذر در دانشگاه قانون شکنی محکوم است
مهرداد اسدی در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در مراسم افتتاح انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه اصفهان و انجمن اسلامی علوم پزشکی، گفت: همه تشکل های دانشجویی در عین تفاوت سلایق و نظرات باید در راستای منافع ملی همگرایی و تعامل سازنده داشته باشند.


دانلود// ضرب و شتم دانشجویان پس از اعتراض به قرائت پیام خاتمی

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی در راستای وظائف خود در دانشگاهها همواره نقش کلیدی داشته است و کوشیده است این نقش را با حفظ منافع ملی و در کمال آرامش، عقلانیت، متانت و بینش بخشی انجام دهد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: بی شک امنیت، ثبات و آرامش موجب رشد جامعه خواهد شد و بسیج دانشجویی در این زمینه پیشگام بوده است.
وی با بیان اینکه خط قرمز بسیج دانشجویی عبور از قانون است، افزود: بسیج دانشجویی محکم و قانونمند در مسیر راستین انقلاب خواهد ایستاد و به هیچ وجه از مسیری که انتخاب کرده است کوتاه نخواهد آمد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: متاسفانه در چند ماه اخیر حرکت های هدایت شده ای در دانشگاه اصفهان در حال شکل گیری است که به نظر می رسد این حرکت ها از پیش طراحی شده و به قصد برهم زدن فضای آرام دانشگاه صورت می گیرد.

وی این فضا را ناشی از حزب بازی برخی جریان های داخل دانشگاه دانست و افزود: متاسفانه این جریان ها به دنبال اینکه به رسالت های اصلی خود را دنبال کنند، عرصه را برای خود نمایی برخی جریانهای معلوم الحال فراهم کرده اند.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان با محکوم کردن حواث پنجم آذر در دانشگاه اصفهان گفت: این حرکت اقدامی تلخ و محکوم بود.

وی تصریح کرد: محور این برنامه بی قانونی بود و با بی تفاوتی معنادار برخی مسوولین دانشگاه انجام شد در حالی که پیش بینی چنین اتفاقاتی در این برنامه قابل پیش بینی بود.

وی تاکید کرد: محور تنش در برنامه پنج آذر دانشگاه اصفهان قرائت پیام یکی از سران فتنه بود که پیش از آن توسط مراجع ذی صلاح به برگزار کنندگان مراسم گوشزد شده بود.

اسدی با بیان اینکه مطرح شدن برخی از سران فتنه در این برنامه بزرگترین ظلم به ملت ایران بود، افزود: متاسفانه برخی افراد که در دادگاه قلوب ایران در روز ۹دی محکوم شده بودند در این مراسم مطرح شدند.

وی گفت: قطعا چنین اتفاقاتی از منظر دانشجویی که دل در گرو آرمانهای اسلام و انقلاب دارد مطرود است و در برابر چنین برنامه های تاب نخواهند آورد.

وی تاکید کرد: بی شک فضای دانشگاه نیازمند آرامش و بصیرت است و باید از حرکت هایی که نتیجه اش حزب بازی خودداری کرد زیرا دانشگاه یک مرکز علمی و فرهیختگی است نه باشگاه احزاب سیاسی.

ریشه تنش در دانشگاه بی قانونی بود
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی، با اشاره به نقش تضارب آرا در پیشرفت، گقت: تضارب آرا نباید به قیمت پایمال کردن اصول باشد.
محمد جواد جرستانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزادی نقد و اندیشه همواره در سطح دانشگاه مورد توجه بوده است و مطلوب جریان های دانشجویی است، افزود: البته باید توجه داشته باشیم که محور حرکت همه گروههای دانشجویی باید قانون و آرمانهای انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: بی شک حفظ وحدت و همگرایی بر سر آرمانهای انقلاب اسلامی باید دغدغه همه دانشجویان و دانشگاهیان باشد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاههای اصفهان و علوم پزشکی تصریح کرد: تضارب آرای عامل پیشرفت می شود ولی این تضارب آرا نباید به اصول خدشه وارد کند و یا به قیمت پایمال کردن قانون باشد.

وی تاکید کرد: قانون خط قرمز همه جریان ها است و همواره باید مورد تاکید باشد همانگونه که رهبر معظم نیز بر محوریت قانون تاکید دارند.

جرستانی گفت: متاسفانه در طی چند ماه گذشته با تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دو برنامه غیر قانونی انجام شد که در مرحله اول بودن هیچ مجوزی از هیات نظارت بر تشکل ها برگزاری مراسمی با حضور محمد رضا خاتمی در دانشگاه اعلام شد.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد برنامه ای در روز پنجم آذر برگزار شد که علی رغم اینکه اصل برنامه دارای مجوز بود ولی در این برنامه نامه یکی از سران فتنه قرائت شد که مسوولین ذی ربط قبلا با قرائت این بیانیه مخالفت کرده بودند.

وی تصریح کرد: در این میان یک سری اقداماتی صورت گرفت که مورد پسند هیچ کس نیست ولی باید دانست که اقداماتی که منجر به اینچنین تنش هایی می شود و برمحور بی قانونی انجام می شود منشاء اصلی تنش است و محکوم است.

ضرب و شتم یک عکاس

خبرگزاری دانشجو در این باره هم نوشت: یکی از مسئولین برگزار کننده این نشست نیز با برخورد فیزیکی و ضرب و شتم خبرنگار و عکاس "خبرگزاری دانشجو" و سایر خبرنگاران نسبت به مستندسازی این درگیری واکنش نشان داد. در این درگیری خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از ناحیه سر و صورت مضروب شده و از سوی کادر پزشکی تحت درمان قرار گرفت. بنا به اعلام کادر پزشکی این موضوع قابل پیگیری در مراکز درمانی و پزشکی قانونی تشخیص داده شده است.

گفتنی است در بخشی از این برنامه مسعود پزشکیان در سخنان قابل تاملی گفت: بر طبل تفرقه زدن فقط هیزم را برای آمریکا و اسرائیل آماده کردن است و شماهایی که مرگ بر این و آن می‌گویید و بیخودی شعار می‌دهید بدون این‌که شواهدی داشته باشید باید قلب‌ها،‌چشم‌ها و دهان‌تان در دنیای دیگر پاسخگو باشد. پزشکیان درباره بسیجی بودن گفت: مملکت را فقط بسیج نجات می‌دهد اما بسیجی که علم و دانایی و پویندگی داشته باشد. ما همه مردم کشور باید بسیج شویم تا مملکت درست شود و بسیج همه مردم این مملکت هستند و کسی نمی‌تواند آن را مصادره کند و هیچ کسی در اختلاف موفق نیست.

وی تاکید کرد: شما به عنوان دانشجو برای حرف زدن باید از شواهد و ابزارها استفاده کنید و بعد حرف بزنید و سعی کنید حرف درست را به عنوان شاخص قرار دهید. چپ و راست روی نقاط مشترک یکدیگر دست بگذارند نه نقاط اختلاف یکدیگر. برنامه و قانون باید ما را مورد قضاوت قرار دهد. اختلافات اصولگرا و اصلاح‌طلب از آن‌جایی شروع می‌شود که ما جلوی قانون سر کج نمی‌کنیم و مطیع قانون نیستیم. باید به قانون تمکین کنیم تا مملکت پیش برود. شما نسبت به فتنه‌گری افرادی که مرگ بر آن‌ها اعلام می‌دارید شواهد بیاورید که اگر شواهدتان درست بود بنده جلوی شما سرذخم می‌کنم.

واکنش تشکل های دانشجویی دانشگاه اصفهان به وقایع اخیر این دانشگاه
پس از برخی اقداماتِ یک تشکل تازه شکل گرفته در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، 4 تشکل این دانشگاه طی بیانیه ای به این اتفاقات واکنش خود را نشان دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه در ذیل می آید:

در پی حوادث تأسف‌برانگیز و هشداردهنده‌ی چهارشنبه‌ی گذشته در دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان و در آستانه‌ی شانزدهم آذرماه و روز دانشجو، بر خود واجب دانستیم به‌عنوان صاحبان میراث ارزشمند بصیرت دانشجویی و اعضای اصلی خانواده‌ی فرهیخته‌ی دانشگاه، برای جلوگیری از تکرار این قانون‌شکنی‌ها در فضای مقدس آن، خط قرمز ملت بصیر ایران و دانشگاه انقلابی موردنظر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) را بار دیگر برای دشمنان و فریب‌خوردگان پررنگ‌تر از گذشته ترسیم کنیم.

انتظار جامعه از دانشگاه به‌عنوان خاستگاه علم‌گرایی، فضایی علمی و منطقی و به دور از ‌بازی‌های پرسود و زیان جهان سیاست است؛ بر این اساس است که وامدار کسی نیستیم، بازیگر هیچ نمایشی نمی‌شویم و جز مسیر روشن انقلاب و رهبری هیچ جاده‌ای را منتهی به ظهور نمی‌بینیم. دانشجو بایست الگویی تکامل‌یافته از آرمان‌های تاریخی یک ملت باشد، آرمانی که ما برایش عزیزترین جوانان دهه‌ی پنجاه را به بارگاه امام حسین(ع) و حضرت حجت(عج) تقدیم داشتیم تا هزینه‌ای گزاف برای متاع ارزشمند بیداریمان باشد. و امروز نقد بصیرتمان را به نسیه‌ی تئوری‌های پوچ متجددین نمی‌فروشیم و با چشمانی باز، پاسدار سنگر برحق جمهوری اسلامی ایران هستیم.

هرچه سال ها بگذرد، فتنه‌ی سال 88 و زوایای پیدا و پنهان آن را از خاطر نمی‌بریم و نظریه‌پردازان و مجریان آن را، هرکه باشند، دشمنانی در جبهه‌ی مقابل می‌دانیم که موظفیم به پیروی از شهدا با همه‌ی وجود در برابرشان بایستیم . . . و ما جایی که اکنون قرار گرفته‌ایم را مرکز دنیا می‌دانیم، اینجا مرکز دنیای ماست و پشت‌گرمی به سران فتنه، بردن نام خاتمی که از جمله‌ی این فتنه‌گران است و برنامه برای قرائت علنی کلام او در دانشگاهی که مرکز دنیای جوانان انقلابی ماست حادثه‌ای نیست که ساده از آن بگذریم و یا در صورت تکرار در برابرش سکوت کنیم.

به منطق مورد ادعای همین فتنه‌گران هم که بخواهیم بگوییم، هرگز عدم‌تمکین به قانون را توجیه‌پذیر نمی‌دانیم. سؤال این است که چرا و چگونه یک تشکل که در چارچوب دانشگاه تعریف شده و باید در قالب قانون حاکم بر آن فعالیت کند، می‌تواند خلاف محتوای تعریف شده از سوی دانشگاه اقدام به برگزاری برنامه‌ای در محیط آن بکند؟ چرا و چگونه؟

مسئولیت آنچه هفته‌ی گذشته در دانشگاه رخ داد با دانشجویان مسئول در تشکل‌های قانون‌گریز و نیز کسانی است که از دانشجویان برای فضاسازی‌های سیاسی موردنظر خود استفاده می‌کنند و مردم را مانند خود کم‌حافظه می‌پندارند؛ آنان که روزهای انقلابی خود و اهداف آن را از خاطر برده‌اند گمان می‌کنند ما نیز اهداف براندازیشان را از خاطر می‌بریم. . . . و پیامی که بر بلندترین تریبون جهان قرائت می‌کنیم این است: الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ، أَیَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ؟ فَإِنَّ العِزَّةَ لِلّهِ جَمِیعًا!

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم‌پزشکی اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1393/09/08 - 14:45

نوع و گونه عزاداری ماه محرم این به قول خودشان پیروان واقعی خط امام در محله های مرفه پایین تخت (عکس زیر را ببینید) ، بنده را به یاد فرمایش خود همان امام(ره) راجع به اسلام آمریکایی می اندازد.
منافق فقط رجوی و دار و دسته اش نیستند. جماعت های متعدد و متفاوت دیگری هم وجود دارند که به اسم اسلام و خط امام همان اسلام اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر را می خواهند دوباره حاکم کنند. اسلامی که در آن مرفهین بی درد ، با شعار مردم خون همان مردم را در شیشه می کنند و غارت خود را هم به رخ همان مردم هم می کشند. این اسلامی است که اگر از آن بندگی فکری آمریکا و اشرافیت را بگیرید، دیگر حرفی برای گفتن و بازی برای سرگرمی جوانان ندارند. به امید آن روز. ان شاءالله!
http://media.isna.ir/content/hamid+forootan-26-16.jpg/4
رضا از مشهد
1393/09/09 - 10:53

مرگ بر فتنه گر.
چشم وزیر جدید روشن.
مجید-دانشجو مازندران
1393/09/09 - 11:33

چشم وزیر جدیدمون خیلی روشن!!! چشم مجلس عزیز هم روشن... دولت هم کلاهش بیندازد بالا!!!! جنا ب روحانی
..
1393/09/09 - 11:34

وااای خدا... خاک بر سرما.. حالا اینطوری فتنه گران جولان میدهند در دانشگاه حتی!!
میثم
1393/09/10 - 09:40

به وزیر چه مسلمان
علی
1393/09/11 - 08:38

وقتی مسئولین مملکت اینطور واداده با فتنه برخورد میکنند حاصلش خواندن پیام یک ......میشود دردانشکاه رسمی کشور واقعا وقیحانه بود
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top