تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/09/09 - 11:31
کد خبر: 149100

حسین کوهی

دردسرهای احیای انجمن اسلامی

دردسرهای احیای انجمن اسلامی

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین کوهی*// با آمدن دولت یازدهم و تغییر کامل کادر دانشگاه، احساس می‌شود زیاده‌روی‌هایی به خصوص در عرصه سیاسی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اتفاق می‌افتد. ما در دولت قبل، تصمیم بر احیا و تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان گرفتیم و اقداماتی را انجام دادیم ولی به دلیل اطلاع‌رسانی ناقص معاونت دانشجویی فرهنگی وقت درخواست ما رسمی نشد، پس از استقرار کادر جدید فرهنگی دانشگاه گروهی از دانشجویان متمایل به جریان فتنه نیز درخواست تأسیس انجمن نموده و مدعی آن شدند و مسئولان دانشگاه نیز گاه‌وبیگاه به صورت غیرعلنی از آنها حمایت می‌کردند.  برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه بالاخره انجمن به کدام گروه سپرده شود باید هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشگاه تشکیل جلسه می‌داد ولی دبیر جلسه چند ماه زمان را تلف کرد تا نماینده وزارتخانه که فردی انقلابی بود، تغییر کند با اینکه از لحاظ قانونی هیچ منعی برای برگزاری جلسه، با حضور نماینده قبلی وزارتخانه تا زمان معرفی فرد جدید وجود نداشت.

بالاخره بعد چند ماه جلسه برگزار شد و مصوبه جلسه این شد که هر کدام از گروه‌ها با یک پسوند اضافه به انجمن‌اسلامی‌دانشجویان، فعالیت خود را آغاز کنند و ما بلافاصله نامه رسمی خود را در مورد پسوندمان ارسال کردیم این در حالی است که طرف مقابل هرگز مبادرت به چنین اقدامی نکرد. طبق قانون باید ظرف دو هفته به ما پاسخ رسمی داده می‌شد ولی این اتفاق نیفتاد و پس از 45 روز، ما را خواستند و گفتند که ما پسوند شما را قبول نداریم. در صورتی که این کلام وجاهت قانونی نداشت و عملاً بهانه‌تراشی بود. معاون فرهنگی مجوز فعالیت به ما نداد و آن را به برگزاری جلسه دوم شورای نظارت موکول کرد. برای تشکیل جلسه دوم نیز دو ماه تعلل کردند.

روز جلسه همه حاضر بودند ولی دقیقاً در همان ساعت جلسه گفتند که جلسه‌ای برای ریاست دانشگاه پیش آمده و ایشان قادر به حضور در جلسه نمی‌باشند. ما اعتراض کردیم ولی به جلسه ادامه دادیم. باز هم قرار شد که هر دو انجمن با پسوند شروع به کار کنند؛ اما بعد از مدتی معاون دانشجویی فرهنگی عملاً زیر همه قول و قرارها زد و عدم حضور ریاست دانشگاه را بهانه غیر معتبر بودن مصوبه جلسه کرد و پس از مدتی دیدیم که طرف مقابل با نصب تابلوی انجمن اسلامی دانشجویان بدون پسوند کار خود را آغاز کرده است.  هنوز با وجود اینکه ما دنبال مجوز هستیم، به ما مجوز مکتوب رسمی نداده‌اند؛ چندین ماه است که برای یک اتاق ساده به عنوان محل تشکل به ما وعده سر خرمن می‌دهند و نداشتن فضای خالی را بهانه می‌کنند این در صورتی است که خیلی راحت مکانی در دانشکده داروسازی به گروه مقابل اختصاص داده شد.

از دیگر اقدامات مسئولان می‌توان به توزیع پرتیراژ روزنامه سپید در همه بخش‌های دانشگاه اشاره کرد. روزنامه‌ای که عنوان آن روزنامه اختصاصی مسائل سلامت است ولی جالب آنکه پس از چند صفحه اول آن که مربوط به مسائل سلامت است، به صفحه پنجم که می‌رسی ناگاه همه مطالب سیاسی می‌شود آن هم از نوع رادیکال و همسو با رسانه‌های بیگانه. به گونه‌ای که مثلاً در یکی از شماره‌ها مسئله اسیدپاشی اصفهان را با ناجوانمردی تمام و بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای به مذهبیون نسبت داده بود.  امیدواریم مسئولان وزارتخانه و دیگر مسئولان دلسوز دخیل در مسائل فرهنگی از اینکه دانشگاه‌های کشور جولانگاه جریان‌های سیاسی معاند و معارض با انقلاب شود، جلوگیری کنند والا باید منتظر تکرار حوادث تلخ سال 88 باشیم.

* نماینده هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (دفتر تحکیم وحدت)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/09/09 - 22:24

انجمن اسلامی که حتی یک نفر از اعضای آن نماز نمی خواند، دیگر چه انجمن اسلامی است؟ به این حضرات بگویید حداقل در ظاهر هم که شده است یک جانمازی آب بکشند تا یک حداقل ظواهر اسلامی حفظ بشود. اینقدر تنبل و بی عار که حتی هیچکدام در انظار عموی حتی یک ته ریش بزی هم ندارند و یا با یک روسری اجباری و لباسهای تنگ همراه با هزار جور آرایش، اصرا برهنگی و عورت نمایی را به نمایش می گذارند. این تلاش ها که فایده ای ندارد. هر ابلهی که به تقلبی بودن این انجمن اسلامی پی می برد.
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top