تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/09/09 - 17:00
کد خبر: 149174

خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران منتشر کرد؛

ویژه نامه روز دانشجــــو با عنوان «9/16»

ویژه نامه روز دانشجــــو با عنوان «9/16»

در این ویژه نامه که به مسائل روز دانشگاه و دانشجو اختصاص دارد، گفتارهایی از آیت الله مصباح یزدی، محمد محمدیان، حسن رحیم پور ازغدی، علیرضا پناهیان، وحید جلیلی، علیرضا زاکانی، حسن عباسی، سیدنظام موسوی، مهدی فضائلی، محمدصادق کوشکی منتشر شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: ویژه نامه خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران با عنوان «9/16» به مناسبت 16 آذر روز دانشجو منتشر شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این ویژه نامه که به مسائل روز دانشگاه و دانشجو اختصاص دارد، گفتارهایی از آیت الله مصباح یزدی، حجت الاسلام محمد محمدیان، حسن رحیم پور ازغدی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، وحید جلیلی، پرویز امینی، علیرضا زاکانی، سیدمهدی طباطبایی، حسن عباسی، سیدنظام موسوی، مهدی فضائلی، محمدصادق کوشکی، کامران دانشجو، سیدمحمدرضا حسینی، فواد ایزدی، احمد نقیب زاده، ابوالفضل دلاوری، غلامرضا خواجه سروی در 243 صفحه منتشر شده است.

موضوعات مطرح در این ویژه نامه::

جنبش دانشجویی؛ از پیاده نظام تا حرف مفت !
شنبه سیاه صنعتی اصفهان
از منوچ تا ملوس؛ از گوگوش تا سروش!
بازخوانی نامه های فرماندهان ارشد دفاع مقدس به رئیس جمهور وقت
مطالبه عدالت روی آسفالت سرد خیابان
چشم پوشی از میل ها به خاطرحیف ها!
جاسبی علیه عدالت؛ دانشجویان علیه جاسبی
تهران شریف بود، شریف نبود؟
روایت بی بی سی از دانشگاه های جمهوری اسلامی
ماجرای حمایت بسیج دانشجویی از خاتمی
و دیدار خصوصی جامعه اسلامی دانشجویان با مقام معظم رهبری
ماجرای کتک خوردن مدیرعامل خبرگزاری فارس
گروگان گیری دانشجویان منتقد!
خبردار فرمانده پلیس امنیت برای دانشجویان

دانشجو را باید به تشکل جذب کرد یا تفکر
یک مناظره داغ پیرامون هویت انجمن های اسلامی
و...

گفتنی است فعالین فعلی و سابق دانشجویی دیدگاه ها و ناگفته های خود در دوران فعالیت دانشجویی و بایسته های آن و یا خاطراتی که برای بار اول منتشر می شود، مطرح کرده اند.

مهدی بلوکات، امیرحسین ثابتی، محمدصادق شهبازی، مهدی عباسی مهر، حسین نقاشی، حسین حمدیه، سیدمحی‌الدین فاضلیان، مسعود براتی، علی خضریان، محسن مقصودی، سجاد صفارهرندی، محمد جعفری نژاد، ابراهیم شمشیری و... از جمله این فعالین دانشجویی هستند.

همچنین در بخشی از ویژه نامه خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران، گزارشی از سه مقطع بحران آفرینی در دانشگاه ها پس از انقلاب با عنوان «فتنه دردانشگاه» با گفتارهایی پیرامون ایام حوادث کوی دانشگاه 78 و فتنه 88 منتشر شده است.

همچنین در این ویژه نامه نکات خواندنی از پرسش و پاسخ شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت با مرحوم آیت الله مشکینی(ره) منتشر شده است.

در گفتاری ازعلامه مصباح درباره بایسته های دانشجویی در یکی از مطالب مطرح شده در پاسخ به این پرسش که آیا وظایف ما دانشجویان و رهبری یکی است می گوید: «این که چرا مقام معظم رهبری آنجاهایی که ما حتّی یقین داریم که فردی صالح نیست، ایشان بازهم در شرایطی به صورتی حمایت می کنند، در یک کلمه باید گفت: ایشان افقی را می بیند که حفظ یک مصلحتا قوا و اهم دینی است. این مسئله باید به جایی برسد که همه مردم حقیقت را بفهمند.»

در این ویژه نامه در گفتگو با محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، به مسائل مهم مرتبط با دانشگاه ها پرداخت شده است. وی با بیان اینکه آقای روحانی در جلسات عمومی و خصوصی بارها تأکید کرده که از وزرای علوم و بهداشت بطور صریح و جدی خواسته است که مراقب فضای علمی دانشگاه باشند و آرامش دانشگاه را حفظ کنند، گفته است: «ما از این رویکرد ایشان استقبال می کنیم و امیدواریم مدیران وزارتخانه ها و همچنین روسای محترم دانشگاه ها و مدیران دانشگاهی به این تذکرات توجه لازم را داشته باشند... یکی از خطوط قرمز در شورای عالی انقلاب فرهنگی در تأیید روسای دانشگاه ها مسئله فتنه و نقش داشتن در فتنه است. اگر افرادی در فتنه سال ۸۸ سهم داشتند و بعد از آن هم اظهار ندامت نکرده اند و درصدد جبران برنیامده اند نباید بر کرسی ریاست دانشگاه تکیه بزنند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در خصوص این دانشگاه نیز گفت: «دانشگاه آزاد نیازمند یک بازنگری اساسی است و باید شیوه مدیریت در این دانشگاه تغییر کند و مدیریت علمی بر آن حاکم گردد. این دانشگاه به هیچ شخص یا فامیلی اختصاص نداشته و وقف آن نیز درست نبوده و نباید تبدیل به حیات خلوت جریانات خاصی شود. تمام امکانات این دانشگاه از بیت المال و شهریه دانشجویان تأمین شده و از نظر مقررات تابع مقررات آموزش عالی کشور است و با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی رسمیت دارد.»

وی همچنین، از دانشگاه سیاسی و دانشگاه سیاست زده نیز صحبت کرده و تفاوت های آنها را بر می شمارد.

علیرضا پناهیان، جزو روحانیان شناخته شده در عرصه دانشگاه است که دانشجویان سخنرانی های وی را دنبال می کنند. با توجه به اینکه وی، در فضای دانشگاه حضور داشته و در این حوزه فعالیت می کند، در باب بیداری دانشجویی و نگاهی که رهبری به  بیداری دانشجویی دارند، پای صحبت هایش نشستیم تا جنبه های تازه تری از این مفهوم را، شرح دهد. وی می گوید: بیداری دانشجویی؛ فراتر و مثبت تر از جنبش دانشجویی است.

کمتر کسی است که استاد حسن رحیم پورازغدی را نشناسد. وی در حوزه های مختلف موضوعی، سخنرانی داشته است. یکی از این موضوعات دانشجو و جنبش دانشجویی است که این متفکر پیرامون ابعاد مختلف آن صحبت کرده و توصیه هایی هم برای این قشر فرهیخته داشته است. خلاصه مباحث وی درباره دانشجو و جنبش دانشجویی که تاکنون منتشرنشده است را می توانید در این ویژه نامه بخوانید.

گفتنی است ویژه نامه 9/16 به قیمت 4000 تومان به فروش می رسد و علاقه مندان می توانند طی روزهای آینده، جهت دریافت این نشریه به دفاتر انجمن های اسلامی دانشجویان در دانشگاه ها مراجعه کنند.

همچنین فعالان دانشجویی که مایل به تهیه این ویژه نامه به تعداد بیشتر هستند جهت تهیه همراه تخفیف 50 درصدی، با دفتر خبرنامه دانشجویان ایران در تهران به شماره 88915457 و یا 09370748550 تماس حاصل فرمایند.

مخاطبانی که در محیط خارج از دانشگاه و یا دانشگاه هایی که فاقد دفاتر انجمن اسلامی می باشند جهت تهیه این ویژه نامه می توانند با دفتر خبرنامه دانشجویان ایران تماس حاصل نمایند.

فایل پوستر این نشریه جهت نصب در داخل دانشگاه ها در ذیل آمده است:

برای دریافت فایل اصلی پوستر به سایز A3 روی عکس کلیک کنید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top