تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/09/12 - 12:18
کد خبر: 149493

سانسور وزیر در روزنامه دولت

سانسور وزیر در روزنامه دولت

وی در ادامه با تاکید بر فعالیت به دور از افراط نشریات دانشجویی افزوده بود: در گذشته نمونه‌هایی وجود داشته که بعضا این نشریات با اغراض خاص و القای برنامه‌های خاصی مطرح و منتشر می شدند که هم جنبه‌های سیاسی، افراطی گری داشت و هم در تعارض با نظام بود، لذا باید در حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مراقبت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد

خبرنامه دانشجویان ایران: روز گذشته در حاشیه جلسه نقد عملکرد یکساله معاونت فرهنگی وزارت علوم، فرهادی با بیان نکاتی در مورد تشکل های دانشجویی و عملکرد نشریات دانشجویی گفت: فعالیت تشکل های دانشجویی نباید به ‌گونه ای باشد که دنباله‌رو و در طول یک تفکر، ترکیب و جناح سیاسی خاصی فعالیت کرده و خود و دانشگاه را به آن سمت بکشانند; لذا باید در این زمینه مراقبت‌های لازم در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد; این امر سبب می شود تنش و افراط گری از محیط های دانشگاهی زدوده شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی در ادامه با تاکید بر فعالیت به دور از افراط نشریات دانشجویی افزوده بود: در گذشته نمونه‌هایی وجود داشته که بعضا این نشریات با اغراض خاص و القای برنامه‌های خاصی مطرح و منتشر می شدند که هم جنبه‌های سیاسی، افراطی گری داشت و هم در تعارض با نظام بود، لذا باید در حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها مراقبت‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

صحبتهای صریح فرهادی با اینکه رویکردی «اعتدالی» و به دور از افراط و تفریط داشت، اما به مذاق رسانه های اصلاح طلب خوش نیامد.

قابل تامل تر آنکه روزنامه رسمی دولت، «ایران» نیز در شماره امروز با حذف بسیاری از بخشهای صحبتهای فرهادی، سخنان کلی از وی را منتشر کرده است. بخشهایی که شاید در کلام هرگوینده دیگری نیز میتوانست مطرح شود.

انتخاب فرهادی از همان ساعات اول با اقبال رسانه های حامی دولت و تندروهای اصلاح طلب خوش نیامد.

روزنامه های حامی دولت و رسانه های زنجیره ای حتی بیان دقیق فرهادی که در سایت وزارت علوم نیز منتشر شده است را نادیده گرفتند و با منتشر کردن عبارت «پیگیری بورسیه ها»، و صرف نظر کردن از محتوای آن سناریوی از پیش نوشته خود در مورد بورسیه ها را برای بار چندم انتشار دادند. حال آنکه فرهادی با تاکید بر حقوق 2هزار و چندصد بورسیه ای که طی چند ماه گذشته بی رحمانه بر امنیت آموزشی و تحصیلی آن حمله شد، در جلسه دیروز گفته بود: «وظیفه من و شما مسئولان دانشگاه‌ها این است که اجازه ندهیم خدای ناکرده حقی از کسی ضایع شود.»

به نظر می رسد کارگزارانی ها و رسانه ای های حامی حلقه ظریفیان، معین و توفیقی در وزارت علوم با انتخاب فرهادی مخالفند، چنانچه طی این مدت نیز این رسانه ها روی خوشی به صحبتهای «اعتدالی» وزیر منتخب اکثریت قاطع مجلس نشان نداده اند.

روزنامه ی دولت با سانسور عجیب بخشهای مهمی از اظهارات فرهادی در مورد افراط گرایی های گذشته و فعالیت نشریات معارض در دانشگاهها در دوره های گذشته، بسیاری از افراط گرایان اصلاح طلب را که این روزها دیوار کشی میان خود و خط امام را شفاف تر از گذشته بیان می کنند، ناراحت کرده است.

شنیده شده است برخی از فعالین حلقه های منتسب به عاملان 18 تیر 78 و کوی دانشگاه نسبت به صحبتهای فرهادی ابراز انتقاد کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
پریسا
1393/09/13 - 02:16

دمش گرم بابا ایشالله تا آخر کار مرد باشه و سر حرفش وایسه
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top