تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/09/13 - 13:20
کد خبر: 149606

اعتبار پژوهش از بودجه دستگاه‌ها حذف شد

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم گفت: یک تا ۳ درصد اعتبار پژوهشی سال‌های گذشته دستگاه‌ها امسال حذف شد که این موضوع موجب شد برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش دچار مشکلات مالی باشیم.

به گزارش مهر، علی اکبر مرتضایی قهرودی ظهر پنج شنبه در نشست خبری در استانداری قم با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش اظهار داشت: تمام پژوهشگران استان دستاوردهای خود را در یک سال گذشته به دبیرخانه هفته پژوهش فرستادند تا برگزیدگان در جلسه‌ای در هفته پژوهش تجلیل شوند.

وی ادامه داد: رئیس ستاد پژوهش آقای استاندار است و ۶ کمیته با همکاری دستگاه‌ها تمام موضوعات مرتبط را پیش بردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: کمیته تجلیل از فناوران و پژوهشگران، کمیته بازدیدهای علمی، کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات، کمیته برگزاری همایش، کمیته نمایشگاه پژوهش و کمیته هماهنگی و نظارت کمیته‌هایی هستند که به ریاست افراد با تجربه و مدیران استانی کار خود را پیش برده‌اند.

وی ابراز داشت: تلاش این کمیته‌ها در این راستا بوده که اطلاع‌رسانی و معرفی پژوهشگران به بهترین شکل صورت بگیرد.

مرتضایی خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش هم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی برگزار خواهد شد و بنا بر این است که پژوهشگران برای ارتباط مستقیم با مردم در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سه روز برنامه‌های هفته پژوهش در در نظر رفته شده افزود: در ۱۶ آذر افتتاح نمایشگاه با سخرانی استاندار را خواهیم داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم اظهار داشت: اختتامیه این نمایشگاه در ۱۹ آذر در تالار مفید دانشگاه قم برگزار می‌شود که در نهایت بهترین غرفه و بهترین پژوهشگران تجلیل می‌شوند.

وی گفت: یک تا سه درصد اعتبار پژوهشی که سال‌های گذشته دستگاه‌ها داشتند، برای امسال حذف شده که این موضوع موجب شد برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش دچار مشکلات مالی فراوانی باشیم و دستگاه‌ها تمام هزینه‌ها را به تنهایی به عهده گرفته‌اند.

مرتضایی اضافه کرد: فرق عمده استان قم با دیگر استان‌ها این است که پژوهشگران حوزه دین در استان بسیار پررنگ‌تر هستند و تلاش ما این است که بهترین آثار یک سال گذشته عرصه دین و علوم انسانی دینی را در نمایشگاه داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست هفته پژوهش این است که از آخرین دستاوردهای پژوهشی استان رونمایی شود تا حلقه اتصال میان علم و عمل ایجاد شود.

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم اظهار داشت: یکی از مشکلات تمام بخش‌ها این است که یک بانک اطلاعات پژوهش نداریم که بدانیم پژوهشگر چه کاری انجام داده است. گاهی پژوهشگران کاری را انجام می‌دهند که قبلا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از تمام دستگاه‌ها در حضور از این نمایشگاه دعوت شده‌اند گفت: تا امروز ۴۰ دستگاه برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و استانداردهای شرکت در نمایشگاه به آنها اعلام شده است.

مرتضایی افزود: در طول برگزاری نمایشگاه هم نظارت‌های لازم وجود دارد تا دستگاه‌ها حضور صوری نداشته و واقعا دستاوردهای با ارزش خود را ارائه دهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top