تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/09/16 - 22:44
کد خبر: 150009

مراسم روز دانشجو دانشگاه شریف +عکس و حاشیه

خبرنامه دانشجویان ایران: مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد که علاوه بر متن با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش ایرنا، این مراسم که قرار بود ساعت 13 امروز (یک شنبه) آغاز شود؛ ساعت 13و 45 دقیقه در سالن اجتماعات دانشکده شیمی دانشگاه شریف آغاز شد.

مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

سپس حجت الاسلام شهاب مرادی معاون فرهنگی شهرداری تهران به ایراد سخن پرداخت.

** دانشجویان پیاده نظام و پایه دو احزاب یا اشخاص سیاسی نیستند
مرادی، با بیان اینکه دانشجویان پیاده نظام و پایه دو احزاب یا اشخاص سیاسی نیستند گفت: دانشجو هویت خود را دارد و برای تک تک کارهایش برنامه ریزی کرده و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست.

** ذات دانشجو جستجوی علم دانش
حجت الاسلام مرادی گفت: دانشجویان همواره به دنبال دانش بوده اند و در واقع در ذات دانشجو سرچ علم و دانش وجود دارد و این مهم در او نهادینه است.

,وی با تشریح ابعاد مختلف زندگی انسان، مقطع جوانی را مهمترین و بهترین فرصت عنوان کرد و گفت: هر چند این دوران سخت، اما غیرقابل تکرار و تمدید است.

به گفته مرادی، جوانان باید از این دوران بهترین بهره را برده و چه بهتر از اینکه بتوانند علم و دانش را کسب کرده و به دیگران بیاموزند.

* سالن مملو از دانشجو
سالن مملو از جمعیت و دانشجویان دانشگاه از تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی بود و گروهی به علت کمبود جا و خالی نبودن صندلی به اجبار مراسم را ایستاده دنبال می کردند.

** بازار گرم تبریک و دیده بوسی
این مراسم انگار بهانه خوبی بود تا دانشجویان در یک جا دور هم جمع شده و از این تجمع برای تبریک روز دانشجو به یکدیگر استفاده کنند، البته برخی علاوه بر تبریک در لفظ به هم می گفتند که برات پیامک هم زدم.

** لوس بازی ممنون
حجت الاسلام شهاب مرادی وقتی سخنرانی می کرد؛ عده ای از دانشجویان به شوخی جملاتی را به حالت طنز بیان می کرند که با واکنش وی مواجه و به آنها می گفت: 'لوس بازی بس است من به اندازه سن تک تک شما درس خواندم به خصوص درس آخوندی پس به این نوع کارها و حرکات خوب واقفم.

** موهایم را رنگ نمی کنم 63 سالمه
در ادامه این مراسم جمشید جم خواننده سرود ' یاردبستانی من' به روی استیج آمد و خطاب به دانشجویان گفت: دعوت هیچ مسئولی را برای حضور این چنینی قبول نکردم ولی چون خود را فرزند دانشگاه می دانم؛ به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه لبیک گفتم.

وی در ادامه پس از سخنان کوتاه و تشریح نحوه سرودن ' یاردبستانی من' ؛ همزمان با پخش آهنگ آن بصورت زنده به اجرای دوباره این سرود پرداخت و در پایان نیز مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

جم، با درخواست دانشجویان برای تکرار مجدد سرود، گفت: معلوم نیست سال بعد زنده باشم، من 63 سالمه، درست است که موهایم مشکی است ولی قسم می خورم که رنگ نمی کنم (خنده حاضران).

** بازار داغ فیلمبرداری
به هنگام خواندن سرود یار دبستانی من، علاوه بر اینکه دانشجویان با دست زدن جمشید جم را همراهی می کردند، اکثر آنها با موبایل های خود به فیلمبرداری پرداختند.

** درمان هر درد مردم 'کلید روحانی'
در ادامه، رضا احسان پور شاعر طنزپرداز کشور، بنابه دعوت مجری به روی استیج آمد و سروده های خود با شعر ' کلید روحانی' را آغاز کرد و گفت: دوا و درمان هر درد مردم کلید روحانی، مرد و زن عاشقش هستند کلید روحانی و...

وی در ادامه اشعاری نیز با عنوان ' برنامه 100روزه روحانی'، ' ازدواج دانشجویی' و شوخی با شعرا را نیز خواند.

** تجلیل از خانواده شهدا
همچنین در ادامه این مراسم با حضور مسئولان دانشگاه شریف، از خانواده های معظم شهدای این دانشگاه، شهیدان سیدمجید شریف و محسن وزوایی تجلیل به عمل آمد.

شماری از اعضای خانواده شهدای داشگاه شریف نیز در این مراسم به ایراد خاطراتی از شیدان خود پرداختند.

** برگزاری مناظره
در ادامه این مراسم، براساس برنامه، مناظره سعیدشریعتی عضو حزب مرکزی مشارکت و مهدی بلوکات دبیر سابق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد.

جیغ و سوت و هورا ، بهانه ای برای تایید سخنان هریک از مناظره کنندگان توسط دانشجویان بود که هر کدام پس از پایان زمان تعیین شده با واکنش دانشجویان مواجه می شد.

** اذان مغرب پایان بخش مراسم
با شنیده شدن صدای اذان مغرب از بلندگوهای دانشگاه، حاضران مراسم را به پایان رسانده و همگی برای آماده شدن اقامه نماز مغرب و عشا سالن مراسم را ترک کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top