تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/09/17 - 08:55
کد خبر: 150027

سومین بسته آموزشی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان منتشر شد؛

با 80 سال فراز و فرود جنبش دانشجویی آشنا شوید و جایزه بگیرید

با 80 سال فراز و فرود جنبش دانشجویی آشنا شوید و جایزه بگیرید

جنبش دانشجویی علیه آمریکا و علیه انگلیس فعالیتش را شروع کرده است. بنابراین اگر کسی لباس جنبش دانشجویی بپوشد ولی حلقومش را به آمریکا و ایادی او در منطقه بدهد در واقع به جنبش دانشجویی خیانت کرده است و خنجر زده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: سومین بسته آموزشی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان به مناسبت روز دانشجو منتشر شد.
به گزارش خبرنگار صنفی و آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، 16 آذر 1332 یکی از نقاط عطف جنبش دانشجویی «مسلمان» با محوریت آمریکا ستیزی است، روزی که سه دانشجوی دانشگاه تهران (شهید بزرگ نیا، شهید قندچی و شهید شریعت رضوی) هنگام اعتراض به دیدار ورود ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به شهادت رسیدند.

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به همین بهانه سومین بسته دوره آموزشی خود را با عنوان «جریان شناسی جنبش دانشجوئی» منتشر کرده است.

این بسته آموزشی که در سه جلسه به فراگیران آموزش داده می شود سیر تاریخ جنبش دانشجویی از تشکیل تا وضعیت فعلی تشکل های دانشجویی را بررسی می کند.

آموزش سرفصل های این دوره توسط دکتر قربانی، مدیر سابق مطالعات سیاسی نهاد نمایدگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه تدریس می شود.

فصل اول: مفهوم و تبارشناسی تاریخی جنبش دانشجویی
در پایان این فصل دانشجو می تواند، تعریف کاملی از "جنبش دانشجویی"، "تاریخچه شکل‌گیری جنبش دانشجویی" و "تقسیم‌بندی جنبش دانشجویی" داشته باشد.
جنبش دانشجویی یا Schoolar Movement به حرکت جمعی و غالباً آگاهانة تعدادی از دانشجویان عموماً در قالب تشکّل، جمعیت، گروه، سازمان، نهاد، کانون و امثال این‌ها گفته می‌شود که سعی در رسیدن و نیل به اهداف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دارند. بنابراین کاملاً قابل فهم است که جنبش دانشجویی صرفاً سیاسی نیست ممکن است فکری، فرهنگی یا حتی اقتصادی و صنفی باشد که عموماً این خصوصیات و این مختصات و ویژگی‌ها در مرامنامه یا اساسنامه آن تشکل و یا آن جنبش ذکر می‌شود.

فصل دوم: تقسیمات جنبش های دانشجوئی
در این فصل پس از اینکه فراگیر شناخت کاملی نسبت به تاریخ جنبش دانشجویی پیدا کرد، چرایی انشقاق تشکل های دانشجویی و مبانی تفکری آنها را در این فصل فرامی‌گیرد.
"تاریخچه شکل‌گیری بسیج دانشجویی"، "تاریخچه شکل‌گیری دفتر تحکیم وحدت"، "انشقاق دفتر تحکیم وحدت"، "تاریخچه شکل‌گیری جامعه اسلامی دانشجویان"، و "تاریخچه شکل‌گیری اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل" از مهترین بخش های این فصل است.

فصل سوم: آسیب‌شناسی جنبش دانشجویی
و اما در آخرین فصل این دوره آموزشی پس از تاریخچه شکل گیری دیگر تشکل های دانشجویی همچون جنبش عدالتخواه دانشجویی، تشکل‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی به آفات و آسیب شناسی جنبش دانشجویی می پردازد.

" فقر تئوریک"، " سطحی نگری"، "جو زدگی"، "روزمره‌گی"، "کمبود آموزش‌های تشکیلاتی"، "عملکرد جزیره‌ای"، و "عدم گردش  نخبگان" از مهمترین آسیب های جنبش دانشجویی در این سر فصل معرفی شده است.

به طور مثال، قربانی از مدرسین این دوره درباره مسئله فقر تئوریک می گوید: "متأسفانه بخشی از اعضای فعال در جنبش دانشجویی دچار این مشکل هستند یعنی مطالعات اندک، سطحی، تک‌بُعدی و این یکی از آسیب‌های حال حاضر جنبش‌های دانشجویی ماست. دوستان عزیز! بدون هیچ تعارفی، با مطالعه دوتا روزنامه! چهارتا سایت! یک کتاب! نمی‌شود تحلیل‌گر سیاسی بود. بنده که در خدمت شما هستم شاید نزدیک بیست سال است کارم این است و رشته تخصصی‌ام این است، فعالیتم این است، از صبح تا شب، و معیشتم از این راه است، در اکثر مواقع دچار تحلیل‌های اشتباه می‌شوم و همه این‌طور هستند."

از ویژگی های این دوره آموزشی استفاده از نرم افزارهای چند رسانه ای به صورت آنلاین و افلاین است که فراگیر در تمام دوره آموزشی، با محیطی جذاب و بدون خستگی دوره را به پایان می برد.

خاطر نشان می شود، دانشجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان به آدرس http://un.nahad.ir ضمن ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات و دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به مطالعه و گذراندن سرفصل‌های آموزشی مربوط به این طرح اقدام کنند.

اعطای گواهینامه معتبر پایان دوره از سوی مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان نهاد، اهدای جوایز و هدایای متنوع از جمله سفرهای زیارتی و هدایای فرهنگی از مزایای حضور در این دوره می باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top