تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/09/20 - 14:13
کد خبر: 150463

همه ابهامات راجع به یک بازی مجوزدار

همه ابهامات راجع به یک بازی مجوزدار

بازی رایانه‌ای بازی «KICKASS ۲» که براساس نظام رده‌بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «اسرا» بالای 15 سال ثبت شده است، این درحالی بوده که کشورآمریکا این بازی را برای گیمرهای بالای 16 سال‌ درنظر گرفته است.

خبرنامه دانشجویان ایران: ایکنا گزارشی مبنی بر آیا مسئولان فرهنگی خبری از صدور مجوز بازی مبتذل «KICKASS ۲» از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دارند؟ منتشر کرده است که در پی آن جوابیه‌ای از سوی بنیاد منتشر شد! بر این اساس گزارش تصویری از روی بسته‌بندی بازی که در حال فروش در بازار نشر، انجام شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بازی رایانه‌ای بازی «KICKASS ۲» که براساس نظام رده‌بندی سنی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای «اسرا» بالای 15 سال ثبت شده است، این درحالی بوده که کشورآمریکا این بازی را برای گیمرهای بالای 16 سال‌ درنظر گرفته است.

بر اساس جوابیه‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که بازی «KICKASS ۲» فاقد مجوز از سوی بنیاد بوده اما در پشت بسته این بازی مجوز بنیاد درج شده است. همچنین در بخش اطلاعات بازی این بسته‌بندی عنوان شده که این بازی دارای شماره مجوز(م ن/93/6/13 ) و تاریخ مجوز(1393/05/15) است. همچنین در انتهای پشت بسته‌بندی بازی «KICKASS ۲» چنین جمله‌ای ثبت شده است که دارای مجوز رسمی از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

بهای این بازی هم از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای 40 هزار ریال اعلام شده است.

نکته حائز اهمیت در بازی «KICKASS ۲» این است که محتوای بازی و اسامی بازی‌ها کاملا بدور از ارزش‌های فرهنگی‌مان است تا جایی که اسامی برخی از کاراکترهای این بازی فاجعه به شمار می‌رود.

همچنین زمانی که والدین به نظارت بازی‌های فرزندان‌شان می‌پردازند متوجه می‌شوند که این بازی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز دارد، بنابراین کاملا خیال‌شان راحت می‌شود که فرزندشان کاملا یک بازی مورد تأیید را بازی می‌کند درحالی که بازی پیش روی فرزند‌شان کاملا یک بازی ضد ارزش‌های فرهنگی‌مان است.

براساس جوابیه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که «اسرا» به اصلاح پوشش کاراکترهای بازی، حذف کلمات رکیک و همچنین تغییر نام تعدادی از کاراکترهای بازی که اسامی نامناسبی داشتند، پرداخته است، این پرسش پیش می‌آید و آن اینکه چه ضرورتی برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که باید ساعت‌ها تحلیل‌های کارشناسانه‌ای برای بازی انجام می‌دادند درحالی که این بازی از ابتدا تا انتها تخریب کننده فرهنگ است؟ بازی سرشار از خشونت، خونریزی و کشتاری فجیع؛ پاشش خون در سراسر بازی.

همچنین در بخشی از جوابیه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای عنوان شده است، بنیاد به دلیل عدم سوء استفاده بهانه‌گیران به بازی تغییر نام یافته و ویرایش شده آن مجوز نشر داد. این درحالی است که عکس ذیل نشان می‌دهد این بازی با همان عنوان اصلی در بازار به فروش می‌رسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top