تاریخ انتشار: شنبه 1393/09/29 - 13:27
کد خبر: 151350

حال و هوای دانشگاه‌ها در هفته پایانی ترم اول؛

از میزبانی 2000 زائر اربعین در دانشگاه ایلام تا رتبه اول تیم شبکه هوشمند پلی‌تکنیک در کشور +عکس

از میزبانی 2000 زائر اربعین در دانشگاه ایلام تا رتبه اول تیم شبکه هوشمند پلی‌تکنیک در کشور +عکس

اطلاعیه ویژه برای متقاضیان عمره دانشجویی، همایش ملی مهندسی در دانشگاه خمینی‌شهر، نشست گفتمان سازی مردم سالاری دینی در دانشگاه تربیت مدرس، اردوی راهیان نور دانشگاه هرمزگان، سرخط مهمترین خبرهای امروز هستند که در ادامه به تفصیل بدانها خواهیم پرداخت.

خبرنامه دانشجویان ایران: در آستانه آغاز امتحانات پایان ترم اول نیمسال تحصیلی 93، رفته رفته کلاس‌های درسی نیز رو به اتمام است و هفته جاری، عملا آخرین هفته حضور دانشجویان در دانشگاه برای شرکت در کلاس‌های درسی در ترم جاری به حساب می‌آید اما با این حال، اخباری که از گوشه و کنار دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد کمی از سردی این فضا می‌کاهد و البته توجه به آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشست گفتمان سازی مردم سالاری دینی در دانشگاه تربیت مدرس، جشنواره فرهنگی دانشجویی «قرار دیدار» در دانشگاه خواجه‌نصیر، اردوی راهیان نور دانشگاه هرمزگان، رتبه اول تیم شبکه هوشمند دانشگاه امیرکبیر، میزبانی دانشگاه ایلام از 20 هزار زائر اربعین، همایش ملی مهندسی در دانشگاه خمینی‌شهر و همچنین در بین اخبار دانشگاهی، اطلاعیه ویژه برای متقاضیان عمره دانشجویی، اعلام زمان آغاز ثبت نام دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی و... سرخط مهمترین خبرهای امروز هستند که در ادامه به تفصیل بدانها خواهیم پرداخت.

نشست گفتمان سازی مردم سالاری دینی به کار خود پایان داد

در این مراسم استاد خسرو پناه در مورد تمایزات نطری مردم سالاری دینی و دموکراسی سخنرانی کرد و همچنین رحیم پور ازغدی به بررسی افق‌های پیش رو و آینده پژوهی مردم سالاری دینی پرداخت.

گفتنی است این نشست به همت قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی در محل دانشگاه تربیت مدرس، تالار شهید مطهری ساعت 14 برگزار شد.

این نشست  از صبح پنج شنبه با سخنرانی سعید جلیلی در افتتاحیه شروع شد عصر پنج شنبه با برگزاری نشست‌های تخصصی و  مناظره دکتر کواکبیان و دکتر نوروزی ادامه یافت.

در روز دوم نشست مباحث تخصصی با حضور برزگر، خرمشاد و میزگرد دانشجویی از سر گرفته شد و عصر جمعه نشست اول گفتمان سازی مردم سالاری دینی با سخنرانی خسروپناه و استاد رحیم پور در اختتامیه پایان یافت.

هفتمین همایش ملی مهندسی مکانیک در دانشگاه آزاد خمینی شهر

هفتمین همایش ملی مهندسی مکانیک 20 و 21 اسفندماه سال 93 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار می‌شود.

از محورهای برگزاری این همایش می‌توان به مواردی از قبیل هوا فضا، نانو مکانیک، دینامیک و ارتعاشات، مکانیک سیالات، بیومکانیک، مکانیک شکست و آسیب، احتراق و محیط زیست، انرژی و علوم حرارتی و غیرهاشاره کرد.

لازم به ذکر است، علاقه مندان جهت شرکت در هفتمین همایش ملی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد خمینی شهر می‌توانند مقالات خود را تا 10 بهمن ماه به این همایش ارسال کنند.

چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویی« قرار دیدار» برگزار می شود

چهارمین جشنواره فرهنگی هنری نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز و جهاددانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی در دو بخش دانشجویی و عموم در حال برگزاری می‌باشد.

این جشنواره در هشت محور فیلمنامه نویسی،رمان، فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویانمایی، تولیدات نرم افزاری، تولیدات سخت افزاری و عکاسی برگزار شده و به سه تفر از برگزیدگان هر بخش جوایز ارزندهای اهدا خواهد شد.

دبیرخانه مرکزی جشنواره، ستاد اقامه نماز استان گلستان، و دبیرخانه دانشجویی آن، جهاددانشگاهی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی می‌باشد.

کلیه دانشجویان پس از ثبت نام در سایت didar-jd. ir و دریافت کدرهگیری، آثار خود را حداکثر تا بیستم بهمن ماه جاری به دبیرخانه دانشجویی جشنواره ارسال نماید. کلیه آثار دانشجویی پس از جمع آوری در دبیرخانه دانشجویی جشنواره، جهت ارزیابی، به هیئت داوران تحویل داده خواهد شد.

مراسم اختتامیه جشنواره نیز در اسفندماه سال جاری در استان گلستان برگزار خواهد گردید و از نفرات برگزیده در هر بخش تقدیر به عمل خواهد آمد.

نخستین اردوی راهیان نور دریایی بسیج دانشجویی هرمزگان برگزار شد

نخستین اردوی یک روزه راهیان نور دریایی دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان به جزیره هرمز به همت بسیج دانشجویی استان هرمزگان برگزار شد.

در این اردو بیش از 100 نفر از برداران دانشگاههای بندرعباس از جزیره هرمز بازدید کردند.

این اردو با روایت گری فرماندهان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام الهی مهر همراه بود و دانشجویان قبور مطهر دو شهید گمنام و ۳۶ شهید این جزیره را زیارت کردند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان هرمزگان هدف از برگزاری این اردو را آشنایی دانشجویان با موقعیت استراتژیک تنگه هرمز و منطقه خلیج همیشه فارس، آشنایی با شهدای دریا و شهدایی که شناخته شده نیستند ولی ظرفیت شناخته شدن و مطرح شدن را دارند و نیز آشنایی دانشجویان با توانمندی های نظام در مقابله با دشمن دانست.

تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه اول مسابقه شبکه هوشمند انرژی ایران را کسب کرد

هروز ذاکر، سرپرست تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این خصوص گفت: اولین دوره مسابقات شبکه هوشمند انرژی ایران با همکاری انجمن عملی شبکه هوشمند انرژی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در سه محور امنیت سایبری در شبکه هوشمند، طراحی بهینه تولیدات پراکنده در شبکه هوشمند و طراحی برنامه اندروید برای خانه هوشمند برگزار شد.

سرپرست تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در محور طراحی بهینه تولیدات پراکنده در شبکه هوشمند به عنوان تیم اول انتخاب شد و دو تیم از دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان تیم‌های دوم و سوم برگزیده شدند.

ذاکر تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه گسترش نفوذ مفاهیم شبکه هوشمند انرژی در جامعه، آشنایی با مباحث علمی و پیاده سازی شبکه هوشمند انرژی برگزار شده است. تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مسابقه متشکل از سجاد هادوی، علی ذوقی، علی اصغر خدا دوست آرائی، حسین شاهین‌زاده بود.

سرپرست تیم دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: جوایز این مسابقه در حاشیه کنفرانس شبکه‌های هوشمند که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد به تیم‌های بر‌تر اعطا شد. برای اعزام تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به این مسابقه دکتر قره پتیان و دکتر حسینیان بسیار تلاش کردند تا زمینه حضور دانشجویان در این مسابقه را فراهم کردند.

20 هزار زائر در مرز مهران مهمان شهدای هسته‌ای بودند

رضا صحرایی، رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه ایستگاه صلواتی شهدای هسته‌ای به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت شش روز در نقطه صفر مرزی شهر مهران به مناسبت اربعین حسینی در مسیر جاده زائران حسینی دایر شد، بیان داشت: بنا به جلسات متعدد این مرکز آموزش عالی با نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ستاد استقبال از زائرین اربعین از 15 آذرماه تشکیل شد.

وی ادامه داد: برای نیل به این هدف، یک دستگاه کانکس توسط دانشگاه ایلام حمل و در محل‌های مزرعه دانشگاه در مهران و کمپ هلال احمر نظر مستقر شد، با توجه به استقبال مسئولان استانی از این ایستگاه صلواتی و با مساعدت مسئولان دانشگاه این موکب در برگشت زوار به کشور نیز به ارائه خدمات به مدت سه روز پرداخت.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به این موکب به نام شهدای هسته‌ای مزین شده بود گفت: 20 هزار نفر مهمان ایستگاه صلواتی شهدای هسته‌ای بودند.

تصاویر مربوط به میزبانی دانشگاه ایلام از زائران اربعین

 

اخبـــــــــــــــــار دانشــــــــــگاهی

اطلاعیه ویژه ثبت شماره حساب واریز هزینه اولیه عمره و دریافت کارت ثبت نام

به اطلاع دانشجویان و اساتیدی که به عنوان زائر اصلی و ذخیره عمره دانشگاهیان انتخاب شده‌اند می‌رساند، با راه اندازی سامانه بانک تجارت می‌بایست هرچه سریع‌تر به سامانه جامع عمره مراجعه و با ورود در سامانه بانک، اطلاعات شماره حساب واریز هزینه اولیه عمره را ثبت نمایند.

بر اساس این اطلاعیه کلیه زائرین اصلی و ذخیره بعد از افتتاح حساب به نام خود و همراهانشان در بانک تجارت به مبلغ ۷۵۰ هزار تومان می‌بایست جهت دریافت و چاپ کارت عمره خود به سامانه بانک تجارت در سامانه جامع عمره مراجعه کرده و با دیگر مدارک به رابطین دانشگاه‌های خود تحویل نمایند. سامانه این امکان را دارد که چنانچه دسترسی به پرین‌تر ندارید در مراجعات بعدی پرینت بگیرید.

جهت ورود به سامانه بانک تجارت برای هر نفر می‌بایست از کد ملی به عنوان نام کاربری و از کد رهگیری که در قسمت بالا و چپ پروفایلتان می‌باشد به عنوان رمزعبور استفاده کنید. بدیهی است برای هر نفر می‌بایست یک شماره حساب و به نام خود فرد اختصاص داده شود. کد رهگیری برای همه اعضای خانواده، یک کد می‌باشد که در قسمت اطلاعات زائر قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است بعد از ثبت شماره حساب واریز هزینه عمره در سامانه بانک تجارت، حساب مذکور مسدود شده وفقط در صورت انصراف قابل بازگشت خواهد بود همچنین دریافت وام عمره منوط به ثبت شماره حساب واریز اولیه در این سامانه می‌باشد.

نکته ویژه:

سامانه فعلا شماره حساب‌های قرض الحسنه را ثبت نمی‌کند و فقط حساب جاری کارت‌ها ثبت می‌شوند. بانک اعلام کرده تا ۷۲ ساعت دیگر امکان ثبت شماره حساب‌های قرض الحسنه فراهم شود. ضمن پوزش به دلیل تاخیر، کسانی که حسابشان قرض الحسنه است از روز یکشنبه به سامانه مراجعه کنند.

برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت برای کیفی‌سازی خوابگاه‌ها

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما قصد داریم خوابگاهی برای دانشجویان علوم پزشکی فراهم کنیم که از نظر کیفیت با خدمات یک هتل سه ستاره برابری کند و امکان دسترسی به انواع خدمات رفاهی برای دانشجویان ساکن فراهم باشد.

نبی در مورد مشکلات خوابگاه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی بدون مشکل نیست. ما قصد داریم خوابگاه‌ها را طوری ساماندهی کنیم که در شان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد. در واقع یک طرح خوابگاه مطلوب داریم که طبق آن الگوی خوابگاه استاندارد را طراحی کنیم که برای آن 40 الی 50 مطالعه پژوهشی باید انجام شود. در این مطالعات تطبیقی و پژوهشی همه جوانب خوابگاه‌ها ایدآل مطالعه شده و علاوه بر مطالعه شاخص های خوابگاه‌های دانشگاههای داخل و خارج از کشور، الگوهای ایرانی- اسلامی در طرح نهایی اعمال خواهد شد است.

مدیرکل امور دانشجویان وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 170 هزار دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند، افزود:70 هزار نفر از این دانشجویان در خوابگاه‌ها سکونت دارند. دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور کلی دارای 422 خوابگاه هستند که 403 عدد آنها متعلق به مجردین و 15 عدد آنها متعلق به 652 خانواده دانشجو است.

صدور کارت عضویت رایگان کتابخانه ملی برای اساتید دانشگاه

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: برای همه اساتید، پژوهشگران و مربیان دانشگاه‌ها، کارت عضویت کتابخانه ملی به صورت رایگان صادر می‌شود.

آغاز ثبت نام دوره های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول دی

متقاضیان ثبت نام و شرکت برای پذیرش دردوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 می توانند از روز دوشنبه اول دی ماه تا روز دوشنبه 8 دی ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

گزینش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های تحصیلی براساس معدل کل مندرج در گواهینامه معتبر دیپلم، نوع دیپلم و سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی - کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

داوطلبان بایدبرای دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org مراجعه کنند.

ثبت نام ۲۰۰ هزار نفر در کنکور دکتری سال ۹۴

حسین توکلی اعلام کرد: در این دوره ۲۰۱ هزار نفر و ۲۲۷ نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ ثبت نام کرده اند.

وی افزود: آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ روز ۱۵ اسفندماه برگزار می شود.

مهلت ثبت نام در سه پذیرش بدون آزمون فردا پایان می یابد

مهلت ثبت و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های کاردانی به کارشناسی موسسات غیرانتفاغی و غیر دولتی که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد از روز شنبه 17 آبان 93 آغاز شده بود با توجه به تمدید صورت گرفته فردا یکشنبه 30 آذر پایان می یابد.

همچنین مهلت ثبت و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی آزمون 93 دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاغی و غیردولتی که پذیرش در آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد از روز شنبه 10 آبان 93 آغاز شده بود با توجه به تمدید صورت گرفته فردا یکشنبه 30 آذر پایان می یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top