تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/10/22 - 10:49
کد خبر: 154039

افزایش دست فروشی نتیجه مهاجرت از روستابه شهر

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس کمیسیون خدمات شهری، با ذکر برخی از آسیب‌های جدی سد معبر گفت: سهولت در عرضه محصول موجب می شود انگیزه برای افزایش سد معبر و فروش توسط وانت بارها ارتقا پیدا کند که این عوامل مهاجرت از شهرها و روستاهای دیگر را به قم افزایش می دهد.

عباس ذاکریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخی از معضلات شهری در رابطه با سد معبر و حضور وانت بارها، افزود: همچنین آسیب‌های اجتماعی بیشماری از جمله طلاق، اعتیاد و تکدی گری نیز نتیجه گسترش مهاجرت بی رویه به شهرهاست.

وی با بیان اینکه سد معبر و فروش بار توسط وانت بار، یکی از معضلات شهری شناخته می‌شود، گفت: باید به دنبال راه حلی برای حل معضلات ناشی از سد معبر و حضور وانت بارها در سطح شهر بود هرچند عدم برخورد قاطع با متخلفان موجب شده است تا هر روز شاهد افزایش آثار منفی از توسعه این معضل شهری باشیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری قم افزود: توسعه معضلات و آسیب‌های اجتماعی، زیبنده قم نیست که در این زمینه باید به طور قاطعانه و جدی با معضلاتی همچون سد معبر و فروش کالا توسط وانت بارها برخورد کرد البته شهرداری به تنهایی نمی تواند با این معضل برخورد کند و لازم است رسانه‌ها در جهت فرهنگ سازی تلاش کنند.

ذاکریان با اشاره به فعالیت بیش از 9 هزار وانت بار در سطح قم به ویژه در عرضه میوه اظهارداشت: این معضل به چرخه اقتصادی نیز آسیب می زند ضمن اینکه مشکلات جدی در زمینه ترافیک و آسیب‌های روحی و روانی و سلب آرامش را نیز در پی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: از آن جایی که وانت بارهای فروش کالا یک شغل کاذب به شمار می رود ساماندهی وانت بارها معنایی ندارد چرا که ساماندهی می تواند انگیزه مردم برای رویکرد به این شغل کاذب را بیشتر کند و معضلات را افزایش دهد.

وی درباره آثار منفی شغل‌های کاذب افزود: توسعه اقتصادی در گرو فعالیت‌های تولیدی در عرصه صنعت و فعالیت های کشاورزی است به همین دلیل شغل‌های کاذب باید کنار رود تا بسترهای لازم در توسعه اقتصادی فراهم گردد و دیگر انگیزه ای برای رویکرد به شغل‌های کاذب در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص برخورد ماموران سد معبر نیز گفت: قطعا برخورد ماموران با عاملان سد معبر باید قانونی باشد ضمن اینکه در بحث کلان مدیریت شهری، برخوردهای قانونی نباید مقطعی صورت پذیرد.

ذاکریان تصریح کرد: درآمدهای بالای وانت بارها موجب می شود که در مقابل ماموران سد معبر حاضر به تمکین قانون نباشند که در این میان درگیری لفظی نیز ایجاد خواهد شد از این رو ماموران سد معبر باید با شکیبایی و استناد به قانون از هر گونه درگیری بپرهیزند و فقط مطابق با قانون برخورد نمایند.

وی با تاکید بر لزوم رفتار مناسب ماموران سد معبر خاطرنشان کرد: ماموران باید ضمن فراگیری آموزش‌های لازم در برخورد درست و منطقی با مردم از فیلترهای مورد نیاز عبور کنند و با حقوق شهروندی و مباحث قانونی در برخورد با متخلفان به طور کامل آشنا شوند تا با مشکلات کمتری در مواجهه با سد معبر روبرو باشند.

رییس کمیسیون خدمات شهری قم عنوان کرد: مردم و رسانه‌ها نیز باید با مشارکت های خود مانع از توسعه این معضلات شوند چرا که بها دادن به این پدیده غیر قانونی ضرر و زیان های فراوانی دارد.

وی همچنین ایجاد بسترهای اشتغال زایی را یکی از راهکارهای مهم در کاهش شغل های کاذب برشمرد و گفت: دستگاههای اجرایی و ارگان های دولتی باید در صدد ایجاد شغل برای جوانان باشند تا سرمایه های جوانی به سمت شغل های کاذب نرود.

ذاکریان در پایان گفت: همچنین اقشار آسیب پذیری که توان کار ندارند و با دست فروشی و شغل های کاذب معیشت می گذرانند باید توسط ارگان های ذیربط ساماندهی شوند و امکانات معیشتی و اشتغال زایی متناسب با توان آنها تعریف گردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top