تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/10/25 - 08:02
کد خبر: 154436

مگر منفعتی بالاتر از پیامبر(ص) داریم؟

مگر منفعتی بالاتر از پیامبر(ص) داریم؟

هتاکی اخیر نشریه فرانسوی برای دومین بار پیاپی در هفته های اخیر و پس از حمله تروریستی به دفتر نشریه که با حمایت مستقیم اولاند و در تیراژی بسیار بالاتر از قبل در سه میلیون نسخه منتشر شد، می رود تا واکنش های جدی مسلمانان در روزهای آتی را به دنبال داشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: هتاکی اخیر نشریه فرانسوی برای دومین بار پیاپی در هفته های اخیر و پس از حمله تروریستی به دفتر نشریه که با  حمایت مستقیم اولاند و در تیراژی بسیار بالاتر از قبل در سه میلیون نسخه منتشر شد، می رود تا واکنش های جدی مسلمانان در روزهای آتی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این اقدام از آنجایی «هماهنگ شده» است که به فاصله ساعتی بعد از انتشار  این نشریه موهن، کامرون نخست وزیر بریتانیا  پشت تریبون آمد و گفت: « این بخشی از زندگی در یک کشور آزاد است.»

دیوید کامرون معترضات به بی حرمتی به ساحت پیامبر(ص) را به افراط متهم می کند و با آنکه داعش دست پرورده خود سرویسهای جاسوسی غربی است، آنها را به مسلمانان نسبت می دهد و می گوید: شما نمی توانید از یک فرقه متعصب که افراط گرایی اسلامی را دنبال می کند، دلجویی کنید. روزنامه ها باید آزاد باشند تا هر آنچه را که می خواهند، منتشر کنند.

پیاده روی ظریف و کری

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در راستای این اقدام نشریه شارلی ابدو از حمایت کامل آمریکا از حقوق این نشریه خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این اقدام شارلی ابدو را مطابق با دموکراسی توصیف کرده است.

اگرچه سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز این اقدام را محکوم کرده است،اما متاسفانه موضعی که نشان از عزم دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از این رخدادهای تلخ داشته باشد از سوی وزارت خارجه بیان نشد.

این عبارات که ما این حرکتها را محکوم می کنیم، می تواند از لسان سخنگوی چند کشور خنثی در معادلات بین الملل هم صادر شود، اما آیا جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به این اقدامات وحشیانه غرب به نام آزادی بیان موضعی بی اثر اتخاذ کند.

در همین روزها و ساعتها مسئول مستقیم دستگاه دیپلماسی به بهانه مذاکرات فرسایشی هسته ای که خیلی دوست دارند به نتیجه برسانند با حامیان و مسببان اصلی انتشار کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) جلسه می گذ ارند، گل می گویندو البته توهین نثار ملت ایران می کنند و لبخند می زنند.

پیاده روی ظریف و کری

اگرچه مذاکرات هسته ای در طول بیش از یک سال گذشته دقیقا هیچ نتیجه ای که مایه اثر برای مردم باشد را نداشته است و علیرغم لبخندهای ایران، توهین و بی حرمتی و تحقیر و خفیف کردن پاسپورت ایرانی و تشدید تحریم ها – که سخنگوی دستگاه دیپلماسی به آنها اشاره کرده – نثار کشور شده است باز ظریف و تیمش به نام «منافع ملی» پای میز مذاکره نشستند.

منافعی که مطمئنا به خاطر عدم همخوانی با منافع اسراییل، از سوی ایالات متحده مورد توافق قرار نخواهد گرفت و «بازی مذاکرات» صرفا دستمایه تبلیغاتی است.

از سویی نیز، طرف غربی با گسترش دامنه اسلام هراسی و ایران هراسی قلب آمال مسلمانان را هدف گرفته است و حقیقتا مذاکرات با هتاکان به پیامبر(ص) نمی تواند منفعتی را برای جمهوری اسلامی رقم بزند.

حال و پس از یک سال و اندی موانست دولت یازدهم با غرب و ایالات متحده مشخص شه است که رویکرد مبنایی سیاست خارجی این دولت با بنیانگذار این انقلاب فرسنگ ها فاصله دارد.

همزمانی مذاکرات و توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر مهربانی و رحمت این بخش از پیام تاریخی حضرت امام درباره پذیرش قطعنامه را به ذهن متبادر می کند: اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین - علیهم السلام - را با دستهای خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند، ولی در همان حدی که آنها آقا باشند ما نوکر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعیف، آنها ولی و قیم باشند ما جیره خوار و حافظ منافع آنها.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1393/10/25 - 19:31

آیا فکر می کنید آمریکایی ها خودشان نمی دانند که با این مذاکرات نمی توانند دوباره بر اوضاع داخلی ایران حاکم بشوند. پس چرا حاضرند برای کاری که هیچگاه نتیجه دلخواه آنها را ندارد اینهمه وقت و انرژی صرف کنند؟ اگر توانستید به همین یک سوال پاسخ بگویید ، در شناخت آنها و انگیزه آنها از این مذاکرات یک قدم جلوتر آمده اید.
انگیزه اصلی آمریکایی ها از ایجاد این پرونده سازی علیه ایران تحت فشار قراردادن حکومت جمهوری اسلامی است. در اینکه شکی ندارید ، یا دارید؟ پس برای چه آنها برای پرونده سازی خودشان ، ما را وارد مذاکرات این چنینی می کنند؟
مشابه این کار را با صدام انجام دادند. با صدام آنها 16 سال مذاکره کردند ، تحریم ، ترور ، تحدید کردند و وقتی فساد ، تباهی اقتصادی ، سردرگمی سران حکومتی را به حد مطلوب یک حمله نظامی رساندند ، مرحله اصلی یعنی حمله نظامی را شروع کردند. آنهم با ادعاهای بچه گانه که صدام توی کدام کامیون بمب شیمایی مخفی کرده است و این عکس ماهواره ای ، عکس آن کامیون است. نطق وزیر خارجه آمریکا ، جناب ژنرال چهار ستاره در جلسه شورای امنیت قبل از حمله به عراق یادتان می آید؟

برای آمریکایی ها یک اصل به هیچ وجه قابل مذاکره و چانه زنی نیست: اصل پذیرفتن آنها به عنوان ارباب و کدخدا و آنهم با دلار نه با حرف خشک و خالی. به عبارت دیگر یا ما بالاخره اربابی آنها باید بپذیریم و در نتیجه حقوق دلاری آنها را بپردازیم یا خودمان را برای یک نبرد سرنوشت ساز آماده کنیم. شاید خیلی ها فراموش کردند فرمایش مقام معظم رهبری را در آخرین دیدارشان در دانشگاه امام علی سپاه. ایشان نظامیان را به عموم و سپاه را بخصوص به آمادگی رزمی سفارش کردند و فرمودند که بزودی به آن نیاز پیدا می شود.
این مذاکرات فقط برای گمانه زنی از وضع داخلی ایران و تخمین دریافت فکری و قدرت عملی مدیران جمهوری اسلامی از مشکلات مملکت و براورد لیاقت و شایستگی آنها در حل این مشکلات است نه حل و فصل مشکلات سیاسی بین آمریکا و ایران. آنها مذاکره را می خواهند برای تخمین ما. بدون این تخمین ، آنها نمی توانند برنامه های میان مدت خودشان را برای تغییر رژیم در ایران اجرایی کنند. محاسبه و اجرای آن برنامه ها نیاز به داده های ورودی دارد که از جمله مهمترین آنها همین تخمین دشمن است.
کوثری
1393/10/27 - 00:09

آیا مسئولین بی غیرت شده اند که در مقابل اهانت به رسول الله (ص) ساکت اند؟
تورهای مسافرتی آفری
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top