تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/10/29 - 08:22
کد خبر: 154856

اقدامات گام به گام برای تصاحب یک دانشگاه؛

حلقه 17 نفره مشارکت چگونه گزینه‌های خود را تحمیل می کند؟!

حلقه 17 نفره مشارکت چگونه گزینه‌های خود را تحمیل می کند؟!

خیز افراطیون برای تصاحب مهمترین مرکز آکادمیک استان خوزستان را باید از حدود یک سال پیش واکاوی کرد؛ جایی که افراطیون به این نتیجه رسیدند که با جنجال سازی و شارلاتانیزم رسانه ای برای خود کسب اعتبار کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: از 28 اسفند 92 دانشگاه شهید چمران اهواز با سرپرست اداره می شود؛ و با تعلل وزارت علوم در معرفی ریاست پیشنهادی به شواری عالی انقلاب فرهنگی بر نگرانی ها افزوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خیز افراطیون برای تصاحب مهمترین مرکز آکادمیک استان خوزستان را باید از حدود یک سال پیش واکاوی کرد؛ جایی که افراطیون به این نتیجه رسیدند که با جنجال سازی و شارلاتانیزم رسانه ای برای خود کسب اعتبار کنند.

*ماجرای جلسه مهمانسرا

در هفته اول آبانماه 92 انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز در محل مهمانسرای دانشگاه شهیدچمران اهواز تشکیل جلسه می دهد این جلسه که با حضور افراطی ترین چهره های دانشگاههای خوزستان یعنی دکتر مسعود صفایی مقدم دبیر جبهه منحله مشارکت خوزستان؛ دکتر قمیشی رئیس سازمان منحله مجاهدین انقلاب، دکتر دادخواه دبیر انجمن مدرسین، خسرو نشان مدیرکل ارشاد اسلامی دوره عطااله مهاجرانی و مرتضی ممویی افراطی ترین چهره دانشگاههای خوزستان و تنی چند برگزار گردید؛ گفته می شود در این جلسه تصمیم مهمی مبنی بر "معرفی دکتر مسعود صفایی مقدم بعنوان تنها گزینه پیشنهادی رئیس دانشگاه شهید چمران به آقایان فرجی دانا و عبدالحسین فریدون و جعفر توفیقی و تشکیل جلسه مداوم با این آقایان تا زمان صدور حکم" گرفته شد.

ناکامی در اتخاذ این تصمیم –که به نظر می رسد به دلایل سوابق افراطی صفایی مقدم بوده است- آنجایی خودنمایی کرد که دکتر دادخواه دبیر این انجمن افراطی طی نامه ای به فرجی دانا چنین می نویسد : "..... ولی به رغم این، در باور من، او (رئیس اسبق دانشگاه شهید چمران) اکنون که شرایط سالمتری در کشور فراهم شده است، بهتر از جنابعالی می‌تواند اهداف دولت در بخش آموزش عالی و دانشگاه‌ها را تحقق ببخشد و اگر قرار است او را تغییر دهید، بهتر است خود شما، کنار بروید و رییس محترم دولت، ایشان را به جای جناب عالی بنشاند زیرا عملکرد سست شما در چهار ماه گذشته در موضوع دانشگاه شهید چمران اهواز، کم خطرتر از عملکرد رییس آن در سال‌های گذشته نبوده است!"( سایت بهارنیوز: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲)

*ماجرای تحصن ساختگی

حلقه یاد شده که نتوانسته بود به هدف خود برسد، با طراحی یک تحصن ساختگی دست به ابتکراری تکراری زد. برخی حضور مرتضی ممویی بعنوان مشاور استاندار و مهدی قمیشی مشاور دیگر استاندار -از افراد حلقه مذکور- را در این تحصن پررنگ ارزیابی می کنند.

صبح شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ تعداد 17 نفر از به اصطلاح استادان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه مادر جنوب غرب کشور، که اکثرا عضو انجمن افراطی مدرسین و حزب منحله مشارکت بودند، برای اعتراض به عدم تغییر رئیس دانشگاه مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و پس از قرائت یک بیانیه اعلام کردند که اگر ظرف یک مدت مشخص رئیس دانشگاه عزل و صفایی مقدم جایگزین نشود، در اقدام بعدی تحصن خواهند کرد.

مسعود صفایی مقدم کیست: اگر چه نام وی در بین رجل سیاسی استان خوزستان سرشناس نیست اما در بین دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران شناخته شده است.

دبیر جبهه منحله مشارکت، عضو انجمن مدرسین دانشگاهها، متهم امنیتی که در فتنه 88 فعال و فرزند وی نیز بازداشت گردید.

صفایی مقدم بواسطه مدیریت بر دانشگاه شهید چمران از سال 80 تا 84 با فرجی دانا، دانش آشتیانی، غلامرضا ظریفیان و عبدالحسین فریدون ارتباط تنگاتنگی داشته و دارد.

مهدی قمیشی کیست: بودن در کنار صفایی مقدم(معاون اسبق مسعود صفایی مقدم در دانشگاه شهید چمران،) و مکاتبات تند و تیز وی باعث شد تا وی را چهره ای جنجالی در دانشگاه شهید چمران بشناسند، رئیس سازمان غیرقانونی مجاهدین انقلاب اسلامی خوزستان مسئولیت سیاسی او است. جالب اینکه مهدی قمیشی اخیرا بعنوان استاد نمونه کشوری انتخاب گردید!

*سرانجام چه کسی سرپرست شد؟

نهایتا اینکه دانشگاه چمرانی که قریب به 600 عضو هیئت علمی دارد در روزهایی که وزارت علوم در برخی دانشگاه ها روش رای گیری از اعضای هیئت علمی برای انتخاب رئیس برگزیده بود اما ظاهرا در این دانشگاه نظر 17 نفر بر نظر 600 عضو هیئت علمی غلبه داشت و یار دیرین دکتر مسعود صفایی مقدم یعنی دکتر محمد رعایایی را که عضو متحصنین غیرقانونی بوده و بیانیه فتنه گران را در فتنه 88 قرائت نمود در روز 28 اسفندماه 92یعنی آخرین روز کاری بعنوان سرپرست منصوب شد.

جالب اینکه در طرفه العینی اساتید متحصن بر تمامی کرسی های اصلی دانشگاه نشستند! 

افراطی گری برخی افراد مثل دکتر حسن دادخواه (از اعضای 17 نفره متحصنین) دبیر انجمن افراطی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز که به سمت مشاور و مدیر حوزه ریاست این دانشگاه منصوب شده است، آنجایی بیشتر معلوم شد که وی در نامه ای به آیت الله العظمی مکارم شیرازی می نویسد: "شما از تشخیص مصلحت نظام ناتوانید و تشخیص شما نادرست است و به مصلحت آن نیست ... ما با شما حوزویان در مسائل بنیادی علمی و دانشگاهی اختلاف نظر اساسی داریم و هیچ گاه به وحدت و یگانگی نمی رسیم. در دیدگاه ما دانشگاهیان حامی دولت تدبیر و امید، سیاست ها و برنامه های وزیر کنونی علوم عین مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و می تواند موجب قوام آن گردد".

در همین مدت اما کسانی تصدی مسئولیت در این دانشگاه شدند که حتی با ملاک های تلطیف شده مسئولان دولتی در خصوص فتنه همخوانی ندارند.

برخی مسئولان دولتی ملاک فتنه انگیزی را پس از خطابه مقام معظم رهبری در نمازجمعه 29 خرداد می دانند با این حال از مسئولین فعلی دانشگاه شهید چمران (که در جدول زیر اسامی آنها آورده شده است) در نامه ای که 20 روز بعد از این بیانات رهبری منتشر نموده اند جمهوری اسلامی را متهم به تقلب و مهندسی انتخابات نموده اند.

در بخشی از بیانیه که 20 روز بعد از سخنان رهبری در سایت ضد انقلاب و صهیونیستی روز آنلاین و بالاترین منتشر شد، آمده است: "مردم در برابر درخواست روشن و ساده خود آن ھم از طریق راھپیمایی مسالمت آمیز میلیونی وسکوت اعتراض آمیز مدنی به مهندسی (مدیریت) انتخابات متاسفانه با پاسخ ضرب و جرح و حبس بی سابقه یی مواجه شدند.......مردم با نتیجه یی رو به رو شدند که در باور آنها نشست و وجدان عمومی نتوانست نسبت به آنچه اعلام شد، قانع شود"

دانشگاه چمران همچنان در شوک انتصابات سرپرست در وقت اضافی سال 92 بود که برخی از مسئولان این دانشگاه با محمد خاتمی دیدار می کنند.

از چپ به راست:

1- دکتر نشان،(معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران)

 2- دکتر صفایی مقدم (عضو هیات امنای دانشگاههای جنوب غرب کشور((دانشگاههای شهید چمران اهواز، کشاورزی رامین، جندی شاپور دزفول، علوم دریایی خرم شهر، خاتم الانبیا بهبهان، و صنعتی شهدای هویزه)  وعضو هیات امنای دانشگاه های آزاد خوزستان (نماینده وزیر علوم در هیات امنا ) عضو هیات ممیزه دانشگاه شهید چمران

3- سیدمحمد خاتمی

4- دکتر کیانوش راد(،عضو جبهه منحله مشارکت و نماینده اسبق مجلس ششم و بازداشتی فتنه 88)

 5- دکتر قمشی، مسئول سازمان غیرقانونی و منحله انقلاب اسلامی خوزستان و نماینده وزیر علوم در هیات نظارت برتشکلها و عضو هیات ممیزه دانشگاه شهید چمران

 6-  دکتر استادان

اسامی برخی از مسئولین حامی فتنه دانشگاه شهید چمران که نظام را متهم به تقلب در انتخابات نموده اند و در فتنه 88 سهیم بوده اند و اعلام نمودند در انتخابات 88 تقلب صورت گرفته است در جدول ذیل آمده است:

دکتر مسعود صفایی مقدم

* دبیر حزب منحله مشارکت در خوزستان

* عضو انجمن غیرقانونی مدرسین دانشگاههای خوزستان

* متهم امنیتی

1- عضو هیات امنا دانشگاههای جنوی غرب

2- عضو هیات ممیزه دانشگاههای خوزستان

3- نماینده وزیر در هیات امنا دانشگاههای آزاد خوزستان

با حکم رضا فرجی دانا  وزیر

محمد رعایایی   

 

فعال در حزب منحله مشارکت در خوزستان

عضو انجمن  مدرسین دانشگاههای خوزستان

قرائت کننده بیانیه تظاهرات کننده گان در فتنه 88

سرپرست دانشگاه شهید چمران

با حکم رضا فرجی دانا  وزیر

دکتر قمشی

مسئول سازمان غیرقانونی و منحله انقلاب اسلامی خوزستان

عضو انجمن افراطی مدرسین دانشگاههای خوزستان

1- نماینده وزیر در هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاهیان

2- عضو هیات ممیزه دانشگاههای خوزستان

با حکم رضا فرجی دانا  وزیر

چینی پرداز (رحیم)

فعال در حزب منحله مشارکت در خوزستان

عضو انجمن غیرقانونی مدرسین دانشگاههای خوزستان

رئیس دفتر تحقیق استان خوزستان

رئیس گزینش استاد استان خوزستان

با حکم جعفر میلی منفرد  معاون وزیر

حسن دادخواه

 

دبیر انجمن افراطی مدرسین دانشگاههای خوزستان

فعال در حزب منحله مشارکت در خوزستان

مشاور عالی سرپرست دانشگاه شهید چمران و مدیر حوزه ریاست دانشگاه

با حکم محمد رعایایی سرپرست دانشگاه شهید چمران 

 

دکتر مرتضی ممویی

 

فعال در حزب منحله مشارکت در خوزستان

عضو انجمن افراطی مدرسین دانشگاههای خوزستان

متهم امنیتی

رئیس کمیسیون دائمی هیات امناء دانشگاه رازی کرمانشاه

با حکم رضا فرجی دانا 

حالا اتفاق جالب تر این است که سایر مدیران دانشگاه شهید چمران با مدیریت دکتر صفایی مقدم از لیستی انتخاب شده اند که بطور غیرقانونی جلوی استانداری تحصن کرده اند(لیست 17 نفره) و اکثرا عضو انجمن تندرو مدرسین و جبهه منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب می باشند.

اسامی متحصنین غیرقانونی

مسئولیتی که پس از تغییر رئیس دانشگاه، برعهده گرفت

توضیحات

دکتر محمد رضا علم

معاون دانشجویی دانشگاه

 

دکتر کرم زاده

دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر

 

دکتر حسین آقایی

مدیر حقوقی و امور قراردادهای دانشگاه

 

دکتر قدرت ا.. محمدی

 

 

دکتر راسخ

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 

دکتر رعایایی

سرپرست دانشگاه

 

دکتر نامداری

معاون پژوهشی

 

دکتر چینی پرداز

رئیس گزینش استاد

 

دکتر عرفانی مجد

 

 

دکتر سجادی

عضو هیات ممیزه

 

دکتر حسن دادخواه

مشاور عالی و مدیر حوزه ریاست

دبیر انجمن مدرسین دانشگاه

دکتر مهرعلی زاده

عضو هیات ممیزه

 

دکتر عزیز آرمن

رییس دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی

 

دکتر محمودیان شوشتری

 

 

دکتر منصور میاحی

رئیس دانشکده دامپزشکی

 

دکتر مهدی قمشی

عضو هیات ممیزه دانشگاه

نماینده وزیر درهیات نظارت دانشگاه

رئیس سازمان غیرقانونی مجاهدین

به نظر می رسد طیف افراطی این استان برای تسخیر فضای دانشگاهی خوزستان برنامه ریزی قابل تاملی از تحمیل افراطی ترین افراد (با نامه نگاری و تحصن برای تحمیل صفایی مقدم) آغاز کردند تا نهایتا شورای عالی انقلاب فرهنگی به گزینه های ملایم تر قانع شود.

در این راستا به نظر می رسد با مخالفت استمزاجی شورای عالی انقلاب با سرپرست دانشگاه شهید چمران، فرد دیگری یعنی عبدالحسین خ - دوست صمیمی دکتر صفایی مقدم و عضو افراطی حزب منحله مشارکت- برای این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
دانش جو
1393/10/29 - 16:41

اهالی خبرنامه سلام و خدا قوت
خبر جالبی کار شده بود و اوج خبر اینجا بود که 17 نفر رفتن استانداری تجمع کردن که مثلا دلشون واسه دانشگاه و دانشجو و نظام می سوزه ولی تقریبا همشون با گرفتن پست های دهن پر کن نشون دادن که هدفشون دانشجو و دانشگاه و شتاب علمی نیست هدفشون گرفتن سمت بود که به حمد الله حاصل شد ولی ای کاش این مطالبه شون رو آروم تر مطرح می کردن نه با تحصن و ...
راستی چرا الان دیگه تجمع نمی کنن، ظاهرا دلسوزی شون تمام شده، دیگه از این همه مسایل صنفی و فرهنگی و آموزشی که دانشجویان چمرانی بهتر از همه می دونن چین واکنش نشون نمی دن.
یه تیتر بزرگ بزنید تو سایتتون بگید دانشجوها یکی رو می خوان که کار کنه و دانشگاه رو پیش ببره نه این این که بیان پست بگیرن و بشینن مصاحبه سیاسی بکنن...
دانشجویان را دریابید یه کلام.
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top