تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/11/02 - 07:35
کد خبر: 155255

در پی تأکید رهبری مبنی بر برخورد با متخلف بدون هیچ ملاحظه‌ای؛

رهبر معظم انقلاب، حرف دل دانشجویان را زد؛ واکنش مسئولین چیست؟

رهبر معظم انقلاب، حرف دل دانشجویان را زد؛ واکنش مسئولین چیست؟

رهبر انقلاب در دیدار نام‌آوران مسابقات آسیایی 2014 ابراز داشتند:در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل‌انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسئولین یا غیر مسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی.

خبرنامه دانشجویان ایران: رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته ورزشکاران و نام‌آوران مسابقات آسیایی 2014 در کنار نکات مفید و هوشمندانه‌ای که متذکر شدند، ابراز داشتند: «در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل‌انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسئولین یا غیر مسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی.»

دیدار رهبری با ورزشکاران

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمتر از یک ماه پیش بود که مسئله سربازی چهار نفر از بازیکنانی که کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های آسیا در لیست خود قرارشان داده بود مطرح شد و به سرعت به عنوان یک چالش بزرگ، رسانه‌ها را نیز درگیر با خود کرد.

اتفاق مهمتر و عجیب، موافقت رئیس ستادکل نیروهای مسلح با عدم اشکال در همراهی این چهار بازیکن با کاروان تیم ملی فوتبال در این تورنومنت بود؛ حال آنکه یکی از این چهار بازیکن به بهانه زیربار نرفتن ماجرای جعلی بودن کارتهای معافیت فوتبالیست‌ها از کشور فرار کرده بود.

این اتفاق اما بلافاصله با واکنش دانشجویان مواجه شد؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد و بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) هر کدام در نامه‌هایی جداگانه خطاب به رئیس ستادکل نیروهای مسلح، مراتب اعتراض‌شان را نسبت به این تصمیم اعلام کردند.

در حالی که نامه‌های دانشجویان، پاسخ و واکنشی را در بر نداشت و جالب‌تر اینکه حتی مورد اقبال رسانه‌های کشور هم قرار نگرفت، رهبر معظم انقلاب که هم او فرموده بود «لب انتظار ما از دانشجویان عدالتخواهی است»، حرف دل دانشجویان را زد: «در برخورد با متخلف نباید هیچ ملاحظه و سهل‌انگاری شود، زیرا تخلف قابل قبول نیست؛ اعم از تخلف مسئولین یا غیر مسئولین، زبدگان یا غیرزبدگان و قهرمانان سیاسی، ورزشی، و یا علمی و صنعتی.»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در بخشی از نامه خود آورده بود: آیا امکان سفر استرالیا برای متهمین جعل کارت معافیت سربازی و از سویی دیگر امکان خرید سربازی برای مشمولان فراری(!) شائبه ایجاد شهروند درجه 1 و 2 را در اذهان ایجاد نمی کند؟

این تشکل دانشجویی در بخش دیگری از نامه خود مطرح می‌کند: آیا یک نخبه علمی هم می تواند برای انجام پروژه های علمی خود، بی آنکه دغدغه خدمت سربازی را داشته باشد یا کسی آن را رفع کند، به کشورهای خارجی سفر کند؟

و در پایان یادآور می‌شود: از نظر ما دانشجویان همه در برابر قانون مساوی اند و کسانی که این رانت ویژه یعنی اخذ معافیت جعلی را فراهم کرده اند باید در دادگاه محاکمه شوند، نه اینکه امتیازهای ویژه تری برایشان فراهم شود.(متن کامل را از اینجا ببینید)

از طرفی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق نیز در همین رابطه می‌نویسد: سؤال اینجاست که آیا واقعاً بازیکنان نمی‌دانستند کارت‌هایشان جعلی است و در ذهنشان گمان می‌کردند احتمالا دو سال خدمت رفته‌اند و تصادفاً به خاطر نمی‌آورند؟! و یا با وقاحت تمام در حالی که نخبگان این کشور با مدرک دکتری و با فروتنی مقابل قانون، زیر پرچم جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند، در دل به ذکاوت خود در فرار از قانون آفرین می‌گویند و به جمعیت چند میلیونی خدمت رفته می‌خندند؟

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق همچنین در نامه خود آورده است: مشکل از آن‌جایی آغاز می‌شود که مسؤولین برقراری عدالت، حق چندین میلیون نفر را که سال‌ها و با افتخار به کشور خدمت کرده‌اند را با یک نامه می‌بخشند! و مگر حق آن‌هاست که ببخشند؟ و اگر روال به همین شکل پیش برود باید انتظار عدالت را از چه کسی داشت؟ از قانون‌شکن توقعی جز گرفتن عکس سلفی در خارج کشور با پاسپورتی که با کارت جعلی صادر شده نمی‌رود اما توقع از مسؤولین امر، بی شک چیز دیگری است.(متن کامل را از اینجا ببینید)

نمی‌شود نشست و منتظر بود که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چه نتیجه‌ای می‌گیرد؛ آیا بازیکنان مورد بحث، برای گذران سربازی به ایران بازمی‌گردند یا باز هم شاخه دیگری از عدالت در کشور، قربانی سیاست‌های مبتنی بر توفیقات و محبوبیت فوتبال خواهد شد؟

با این حال باید دید که واکنش مسئولین نسبت به این رویدادها چیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top