تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/11/02 - 11:12
کد خبر: 155314

در اعتراض به توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر(ص) اینبار در استان فارس؛

دومین تجمع مقابل دفتر وزارت امور خارجه برگزار شد +حاشیه و تصاویر

دومین تجمع مقابل دفتر وزارت امور خارجه برگزار شد +حاشیه و تصاویر

تجمع دانشجویی عاشقان حضرت محمد(ص) در اعتراض به اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام ، عصر امروز مقابل دفتر وزارت امورخارجه در شیراز برگزار شد که با استقبال دانشجویان و اقشار مختلف مردم نیز مواجه گردید.

خبرنامه دانشجویان ایران: تجمع دانشجویی عاشقان حضرت محمد(ص) در اعتراض به اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام ، عصر امروز مقابل دفتر وزارت امورخارجه در شیراز برگزار شد که با استقبال دانشجویان و اقشار مختلف مردم نیز مواجه گردید.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «من محمد(ص) را دوست دارم» به زبان‌های مختلف،‌ پرچم‌های یا حسین(ع) و لا اله الا الله عشق خود به پیامبر مهربانی ها و دین مبین اسلام را به رخ جهانیان کشیدند.

سفیر فرانسه اخراج باید گردد

اقشار مختلف مردم،تشکل های دانجشویی شیراز و مسئولین مختلف در این تجمع حضور داشتند و با سر دادن شعارهای «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «لبیک یا محمد(ص)»، «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر اسرائیل»،‌ «فرانسه فرانسه ننگ‌ات باد»‌، «لا اله الله محمد رسول الله»، «مرگ بر فرانسه و صهیونیسم»، «مرگ بر داعش آمریکایی»، خشم خود از اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اسلام و حمایت دولت فرانسه از این نشریه را ابراز کردند و با سر دادن شعارهایی چون  «سفیر فرانسه اخراج باید گردد» و «وزارت خارجه برخورد انقلابی»، خواستار تعطیلی سفارت فرانسه و اخراج سفیر این کشور در ایران شدند.

تجمع کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «من محمد (ص) را دوست دارم» به زبان‌های مختلف،‌ پرچم‌های یا حسین(ع و لا اله الا الله عشق خود به پیامبر مهربانی ها و دین مبین اسلام را به رخ جهانیان کشیدند.

همچنین شنیده شده است علی رغم قول همکاری برخی مسئولان دستگاه های دولتی، برگزاری این تجمع با موانعی از سوی مسئولین مواجه شد اما نهایتا مانع از برگزاری تجمع اعتراضی گروه‌های مختلف مردمی و دانشجویی که خونشان از اهانت دگرباره غربی ها به پیامبر اسلام به جوش آمده بود نشد.

کسی که عقیده دارد می شود با دشمن مدارا کرد، قرآن را نمی‌شناسد

دکتر سلمان پور، رئیس دانشکده علوم تطبیقاتی قرآن کریم در این تجمع گفت: اسلامی که هم «بسم الله الرحمن الرحیم» و «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» دارد معلوم است که شیاطین را عصبانی می‌کند و شیطان عصبانی معلوم است احمقانه در صدد تحریف چهره انسانیت و سند اصیل انسانیت یعنی رول خدا بر می آید.

رئیس دانشکده علوم تطبیقاتی قرآن کریم با تاکید بر اینکه عالم خالی از شیاطین نبوده و نخواهد بود افزود: اصحاب الله و حزب الله همیشه دشمن دارند و امکان ندارد دشمنی دشمنان تمام شود.کسی که عقیده دارد می شود با دشمن مدارا کرد و دشمن به دشنی اش پایان می دهد قرآن را نمی شناسد و یا به دنبال میراندن انسان های زنده می باشد. اصحاب الله که از تبار رسول خدا هستند همیشه دشمن دارند و با دشمن فقط یک کار میتوان کرد و آن متوقف کردن اوست.

وی با اشاره به اینکه شیاطین همواره دنبال تحریف چهره پیامبر، ائمه و ولی فقیه بوده اند بیان کرد: امام حسین را در کربلا با تحریف شخصیتش سر بریدند. دشمنان شیطان صفت یک روز موزیانه و امروز احمقانه چهره پیامبر را خراب کرده اند.

پیروان اسلام آمریکایی از توهین به پیامبر هیچ غمی ندارند

سلمان پور با تاکید بر اینکه تخریب چهره پیامبر و انحصار وی در اسلام کار مستشرقان بوده است، گفت: در هیچ روایت و آیه ای نیامده که پیامبر تنها پیامبر اسلام است بلکه پیامبر رسول خدا و رحمت للعالمین است. قسمتی از مسلمین کافرند و رسول الله پیامبر مسلمانان و اسلام آمریکایی و شیعیان انگلیسی نیست و گرنه امروز رگ غیرتشان گل می‌کرد و امروز موضع نمی گیرند که چرا احمقانه به پیامبر می تازید. امروز مسلمانان آمریکایی چه در غالب شیعه انگلیسی و چه اهل تسنن هیچ غمی ندارند.

رئیس دانشکده علوم تطبیقاتی قرآن کریم تصریح کرد: امروز به یمن انقلاب و زنده شدن اسلام، پیامبر در حال پیدا کردن جایگاه خود در اسلام است و پیامبر مومنین عالم شده است. تمام مومنین عالم اعم از یهودیان، مسیحیان و .. به پیامبر عشق می ورزند. امروز پیامبر جایگاه خود را با آشکار شدن چهره اسلام در دنیا پیدا می کند و موج اسلام خواهی پویا در خانواده های اروپایی در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه نوه پیامبر 1400 سال پیش مبارزه با خشونت را در کربلا علم کرد؛ گفت: تنها راه مبارزه با خشونت در دنیا، قرار گرفتن زیر این علم است. حسین بن علی علم پیامبر است .

اگر زینبی وار حرکت کنیم اهانت و تهدید، تیری کاری در قلب ستیزه جویان می شود

سلمان پور پیامبر را سند شرافت و اصالت انسان ها و خط بطلانی بر حیوانات انسان نما دانست و افزود: امروز حیوانات انسان نما حیاتشان را در مخاطره می بینند و به دنبال تخریب چهره پیامبر هستند. روزی عالمان آن ها چهره پیامبر را تحریف کردند و امروز هم احمقانشان ناشیانه این کار را می کنند و این با حضور نخبگان مسلمان تبدیل به تطهیر چهره پیامبر اسلام می شود.

رئیس دانشکده علوم تطبیقاتی قرآن کریم با بیان اینکه ملت زنده دشمن دارد و ملت بی دشمن به تعبیر قرآن ملتی مرده است؛ افزود: پیامبر آمد که از ملل زمین ملل زنده بسازد. ملت زنده یعنی ایجاد پی تاریخی برای بشریتی که به سمت کلمه الکفر می رود. می خواهند ما را در این پیچ تاریخی بمیرانند. می گویند به مسیر گذشته برگردید تا تحریم ها را بر داریم و این یعنی بمیریم و دعوت رسول خدا را زیر پا بگذاریم تا دشمن نداشته باشیم. اگر زینبی وار بمانیم و حرکت کنیم اهانت و تهدید تبدیل به تیری کاری در قلب ستیزه جویان می شود.

تشکر نماینده رهبری در استان فارس از اقدام غیرتمندانه مردم شیراز

حجت الاسلام رصاف هم ضمن ابلاغ تشکر نماینده رهبری در استان فارس از اقدام غیرتمندانه مردم و تجمع در واکنش به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام؛ گفت: بار دیگر فرهنگ غرب خود را نشان داد. فرهنگی که برخی افراد عاشق خیابان های کشورهای غربی وقتی میخواهند حرف بزنند طوری حرف می زنند انگار ما کشورهای جهان سومی هستیم. فرهنگی که به سادگی به اسم آزادی به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان توهین می کند و کسی هم حرفی نمیزند در حالی که در این کشور ها سوال کردن از هلوکاست مجازات دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس با بیان اینکه امروز شاهد دوگانگی غرب هستیم؛ افزود: فرهنگ غرب بارها نشان داده چه فرهنگ کثیفی است. امروز فرهنگ غرب برای دنیا جاهلیت مدرن را به ارمغان می آورد.

وقتی دیدند تهدید و تحریم راه به جایی نمیبرد دست به دامن توهین شدند

وی هدف دشمنان ترویج مسائل ضد اخلاقی و بی مبالاتی به اعتقادات دانست و عنوان کرد: کجای این فرهنگ جای دفاع دارد درحالی که داد خودشان هم از آن درآمده است؟ بار اولشان نیست به مقدسات ما اهانت می کنند؛ فراموش نمی کنیم که قرآن را آتش زدند و دختران با حجاب را از دانشگاه ها بیرون می کنند در حالی که ادعای آزادی داردند و برخی افراد خود فریفته داخلی هم این ادعا را باور می کنند.

حجت الاسلام  رصاف اقدام اهانت آمیز اخیر به پیامبر اسلام را نشانه عجز دشمنان دانست و گفت: وقتی دیدند تهدید و تحریم راه به جایی نمیبرد دست به دامن توهین شدند و تصور می کنند میتوانند با توهین به پیامبر که از جان به مسلمانان نزدیک تر است؛ جلوی حرکتی که اسلام برای بشریت ایجاد کرده را بگیرند.

موج اسلام خواهی با این حرکت جان تازه ای خواهد

رئیس شورای هم افزایی حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه موج اسلام خواهی با این حرکت جان تازه ای خواهد گرفت؛بیان کرد: امروز همه دنیا حساس شده اند و نه تنها علمای شیعه و سنی بلکه علمای مسیحیت هم به این اقدام اعتراض کردند.

وی گفت: مسئولین وزارت خارجه بدانند این اقدام مذبوحانه را باید جدی بگیرند و در روابط با دولت های غربی تجدید نظر کنند. مسئولان ساده از کنار قضیه توهین به پیامبر عبور نکنند و حرکت های اعتراضی این چنینی یعنی مردم برخورد جدی را از مسئولان طلب می کنند.

 

دشمنان بعد از اسلام هراسی دنبال ایران هراسی هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس عنوان کرد: دشمنان بعد از اسلام هراسی و تقویت موج افراطی گری در شیعه و سنی به دنبال ایران هراسی هستند و برای همین است که مسئله هسته ای را با تلاش دنبال می کنند. اگر در مسئله هسته ای مسئولان ما کوتاه بیایند دشمنان به همین بسنده نمی کنند چرا که خطشان این است که باید اسلام نباشد.

مسئولان روی اعتقادات و دستاورد های ما پافشاری کنند

حجت الاسلام رصاف با بیان اینکه مطالبه مردم از مسئولان این است که باید روی اعتقادات و دستاورد های خود پافشاری کنیم؛ افزود: فریاد مردم از جوامع و سازمان های جهانی و صاحب نظران می خواهد که سکوت نکنند چرا که گذشتن از کنار توهین به پیامبر اسلام؛ گذشتن از انسانیت است.

چه می شود که خون چند فرانسوی از هزاران قطره خون مسلمانان مظلوم،رنگین تر می شود

در ادامه تجمع کنندگان بیانیه‌ای را در محکومیت توهین به پیامبر خواندند که در بخش از آن آمده است:

حضرت محمد محور وحدت امت اسلامی است همیشه سرلوحه سیره اخلاقی و مبنای الگوسازی برای بنیان‌گذاری تمدن نوین اسلامی در جامعه اسلامی قرار داشته، دارد و خواهد داشت و امت اسلامی هیچگاه از این آرمان خود در مقابل اندیشه های نوظهور پوچ و صرفا مادی کوتاه نخواهد آمد.

این بیانیه می افزاید: روند رو به رشد گرایش به اسلام در بین مردم کشورهای غربی، حاکمان این کشورها را به تکاپوی جلوگیری از امواج خروشان این حرکت با سیاه نمایی چهره رحمانی اسلام ناب محمدی انداخته است. حمله مشکوک و پرابهام هفته گذشته مترسک‌هایِ ریش‌دارِ عاملِ صهیونیست‌، با ادعای دروغین دفاع از اسلام، به دفتر مجله دست چندم و مبتذل نویس شارلی ابدو در فرانسه، بار دیگر بهانه مورد نیاز سردمداران تفکر الحاد را برای تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسیم چهره ای خشن از اسلام، به دست آنان داد. اگرچه اصل داستان تعریف شده توسط دولت فرانسه در این باره خود دارای شبهات فراوانی است.

در این بیانیه تصریح شده است: ما ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی این سوال را در حضور افکار عمومی جامعه جهانی مطرح میکنیم که چه می شود که خون چند فرانسوی از هزاران قطره خون مسلمانان مظلوم غزه، بحرین، نیجریه، یمن، میانمار، عراق، افغانستان و ده ها کشور مسلمان نشین دیگر رنگین تر می شود. ما این برداشتهای سخیف حقوق بشری که از جانب برخی سردمداران کشورهای چپاولگر غربیِ منفور در میان همه ی ملت های آزاده جهان ارائه می شود را محکوم می کنیم.

پافشاری تجمع کنندگان بر اخراج سفیر کشور هتاک فرانسه از ایران

تجمع کنندگان در این بیانیه ضمن محکوم کردن سناریوی پرابهام حمله تروریستی توهین بی شرمانه گردانندگان نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم؛ از وزارت خارجه ایران خواستند تا هرچه سریع‌تر نسبت به تشریح دلایل این اقدام نابجای خویش و قدمهای همراه با دیپلماسی لبخندِ غیرقابل پذیرش خود اقدام و مقدمات اخراج سفیر این دولت هتاک از کشور را فراهم کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top