تاریخ انتشار: شنبه 1393/11/04 - 15:17
کد خبر: 155565

ایستگاه پرتلاطم عدالت و پرونده سنگین آقازاده معروف؛

پس از ختم پرونده (م.ر)؛ انتظار برای فرجام پرونده (م.ه)

پس از ختم پرونده (م.ر)؛ انتظار برای فرجام پرونده (م.ه)

دادگاه (م.ه) قریب به 160 روز است که دستگاه قضایی کشور را مشغول به خود کرده است، دادگاهی که به زعم برخی، پشت درب‌های بسته بودنش دلیلی جز فشار خانواده این متهم معروف بر مسئولین ذیربط ندارد و اگر نه که خون (م.ه) که از سایر متهمین اقتصادی و امنیتی رنگین‌تر نیست.

خبرنامه دانشجویان ایران: «دانه درشت‌ها، نه آفتابه دزدها!»؛ این شعاری بود که دانشجویان و مطالبه‌گران برخورد با مفاسد اقتصادی بارها خواستار عملی شدن آن شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مشخص شدن حکم دادگاه آقازاده معروف (م.ه)، امروز دیگر خواسته یک جناح و بخشی از مردم نیست؛ از هر کسی در این مورد بپرسی نظرش بر روشن شدن تکلیف آقازاده معروف است.

دادگاه (م.ه) قریب به 160 روز است که دستگاه قضایی کشور را مشغول به خود کرده است، دادگاهی که به زعم برخی، پشت درب‌های بسته بودنش دلیلی جز فشار خانواده این متهم معروف بر مسئولین ذیربط ندارد و اگر نه که خون (م.ه) که از سایر متهمین اقتصادی و امنیتی رنگین‌تر نیست.

رهبر انقلاب در آخرین دیدار خود با مسئولین قوه قضاییه با اشاره به «لزوم عدم تأخیر در اجرای احکام» خاطرنشان کردند: برخی تأخیرهای طولانی در اجرای احکام، معلول برخی نقیصه‌ها است که باید شناسایی و برطرف شوند.

ایشان همچنین در خصوص اطاله دادرسی یک نکته را متذکر شده‌اند و گفته‌اند: کاهش آمار میانگین اطاله دادرسی، خوب است اما باید توجه شود که چه تعداد پرونده در محدوده مدت زمان حداکثریِ این آمار میانگین، بررسی می‌شوند که اگر این آمار بالا باشد، باید کاهش یابد.

خانواده (م.ه) در این مدت 160 روز بیش از هر چیز سعی در جهت‌دار نشان دادن اصرارها بر محاکمه متهم پر سر و صدای این روزهای کشور داشتند اما فراگیر شدن اعتراضات و مطالبات برای محاکمه آقازاده معروف و از طرفی صدور و اجرای حکم متهمان اقتصادی معروف از جمله مه‌آفرید خسروی و بعد از آن محمدرضا رحیمی، نشان داد که قوه قضاییه با کسی شوخی و نسبت به کسی ملاحظه‌ای ندارد.

استارت مطالبات دانشجویی برای تسریع در بررسی اتهامات (م.ه) از همان بدو ورودش به کشور خورد؛ وقتی از سفر خسته کننده و طاقت‌فرسای لندن! که برای سرکشی به واحدهای خارج از کشور دانشگاه آزاد رفته بود برگشت؛ همان سفری که از اواسط آن، حتی رئیس دانشگاه آزاد عوض شد اما (م.ه) هنوز در لندن مانده بود!

تجمع دانشجویان در فرودگاه امام خمینی با پلاکاردهای در دستشان، مجال هیچ رقم اغماض و تاخیر احتمالی در محاکمه آقازاده تازه به ایران بازگشته را نداد و این گونه بود که پرونده (م.ه) در قوه قضاییه به جریان افتاد.

(م.ه) انقدر عصبانی بود که همان روزهای اول جلوی درب دادگاه به رسانه ملی توهین کرد و این توهین از خبر سراسری تلویزیون پخش شد تا همه چیز بیش از پیش برای آقازاده معروف سخت شود.


 

این بار اما مردم دنبال مطالبه حق و حقیقت هستند؛ مگر نه اینکه انقلاب اسلامی ایران عدالت را برای مردم به ارمغان آورد و ملت شریف نیز به شکرانه آورده‌های این انقلاب است که در بزنگاه‌ها انقلاب را تایید کرده‌اند، بر همین اساس می‌شود هر گونه ملاحظه در محاکمه و صدور حکم نهایی (م.ه) را می‌توان دهن کجی به مردم و آرمان‌های انقلاب دانست.

اصلا مهم نیست که جزئیات پرونده (م.ه) چیست و اسلام هم افشای ریز به ریز جرم‌های یک مجرم ‌را صحیح نمی‌داند اما به نتیجه رسیدن محاکمه هر فرد، فارغ از اینکه آقازاده هست یا نه، ثروتمند است و با نفوذ یا نه، از محکمات دین شریف اسلام است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد علی
1393/11/04 - 22:07

در نهایت احتمالا ایشان همچون فائزه به اشد مجازات محکوم میشود!
تورهای مسافرتی آفری
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
مراحل طلاق توافقی در سال ۱۴۰۳
بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
مهلت دریافت کارت کنکور فردا به پایان می‌رسد
آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می‌شود؟
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top