تاریخ انتشار: شنبه 1393/11/04 - 17:37
کد خبر: 155593

نامه‌ سرگشاده بسیج دانشجویی 4 دانشگاه مشهد خطاب به رئیس جمهور

بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه مشهد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور نوشت: آیا اقدام اخیر موجب تقویت این ظن نمی­‌شود که تجزیه و محدود کردن سازمان فضایی نیز یکی از موارد توافق شده‌ای پشت درهای بسته ژنو است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه مشهد در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور نوشت: آیا اقدام اخیر موجب تقویت این ظن نمی­‌شود که تجزیه و محدود کردن سازمان فضایی نیز یکی از موارد توافق شده‌ای پشت درهای بسته ژنو است؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن نامه سرگشاده بسیج دانشجویی ۴ دانشگاه مشهد خطاب به رئیس جمهور در خصوص انحلال سازمان فضایی بدین شرح است:

سلام علی الحجه ا... فی الارضین و سلام بر شهیدانی که با نثار خون پاک خویش مستحکم­ترین دژ را برای احقاق حقوق مستضعفین ساختند. آنان که با سلاح خویش، با کلام خویش، با فکر و عمل خویش مستکبرین عالم را به زانو آوردند؛ و سلام بر آنهایی که با پیمودن راه این شهیدان به پاسداشت خونشان درآمدند. آنان که ذره­ای از اندیشه­‌های بر حق اسلام و انقلاب عقب­نشینی نکرده و با همت استوار خویش در راستای اعتلای اسلام و ایران کوشیده و می­ کوشند.

به فرموده امیر المؤمنین، علی ابن ابی الطالب(علیه السلام): «علم اقتدار است، هر کس که آن را یافت، تحکم می­کند و هر کس که نیافت علم بر او تحکم می­کند.» در جهان امروز آنچه که بر سر ملت­های مظلوم و عقب نگه داشته شده می­ آید، حاصل جهل و یا عدم دستیابی به امکانات و تکنولوژی است. در حالی که صاحبان نامشروع قدرت و ثروت با بکارگیری علم در راستای اهداف شوم خود شیشه­ عمر این ملت­ها را در دست گرفته و آنان را چپاول می­ کنند؛ چه با استفاده از تکنولوژی در صنعت مادّیات آنها را به تاراج برده و چه با استفاده از آن در نشریات و رسانه­ ها، معنویات را یغما می­ برند.

در این میان جمهوری اسلامی ایران که برآمده از عزم ملتی مستقل است، طرحی نو در انداخت و به دنیا اثبات نمود، با تکیه بر ظرفیت جوانان یک ملت می­توان در مقابل هر ابر قدرتی قامت راست کرده و به پاسداشت حقوق خویش برخواست. موفقیت­های چشمگیر ملت ایران در طرح­های عمرانی، پزشکی، نانو، فناوری هسته­ای، صنایع دفاعی و موشکی، هوافضا و غیره، ملت­ های آزادی­خواه جهان را روحی تازه بخشید و برق امید را در چشمان کم­سو شده­ آنان متبلور نمود. حال در زمانی که می­ بایست با قدرت تدبیر، نشاط و امید در میان جوانان این مرز و بوم و مستضعفین عالم تقویت شود، خبر تجزیه سازمان فضایی ایران و انحلال پژوهشگاه فضایی آن همه­ی رشته­ ها را پنبه نمود.

آقای رئیس جمهور! بد نیست برخی اسناد بالا دستی کشور را با هم مرور کنیم؛ بر اساس سند نظام علم و فناوری و نوآوری کشور در افق 1404، دستیابی به فناوری اعزام انسان به فضا و کسب دانش طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره به مدار زمین از اولویت­های اصلی کشور می­باشد. از طرفی در نقشه جامع علمی کشور، اولین اولویت مربوط به حوزه فناوری، صنعت هوافضا است که نیازمند توجه و هدایت ویژه در سطح کلان مدیریتی کشور، شامل تأمین منابع مالی و نیروی انسانی لازم و کافی می­ باشد.

انحلال پژوهشگاه هوافضا در حالی است که تحقیقات این پژوهشگاه منتج به دستیابی موفقیت­های کلانی نظیر پرتاب موفقیت­آمیز کاوشگر 1، 2، 4 و پیشگام به فضا، اجرای فاز اول شبکه مراقبت­های ویژه پزشکی از راه دور، در بیمارستان مسیح دانشوری، زعیم پاکدشت و امام خمینی(ره) فیروزکوه، ارسال نخستین ماهواره تصویربرداری ایران رصد به فضا و ارسال موفقیت آمیز حیات به فضا شده است.

با توجه به موارد فوق و نقش این پژوهشگاه در ارتقاء جایگاه علمی فضایی ایران و جهان در سال­های اخیر، این سؤال مطرح می­ گردد که چرا باید شاهد انحلال این پژوهشگاه و تجزیه شدن مظاهر قدرت فضایی ایران توسط شخص جنابعالی مقابل چشمان بهت زده نخبگان و دانشمندان فضایی کشور باشیم؟ آقای رئیس جمهور! شما به قرآن سوگند خورده­اید پاسدار اسلام، قانون اساسی و تمامیت ارضی کشور باشید. امّا آیا به نظر خودتان این اقدام باعث تضعیف کشور و به خطر انداختن امنیت ملّی نمی­ شود؟!! آیا به نظر شما اقدام اخیر موجب تقویت این ظن نمی­گردد که تجزیه و محدود نمودن سازمان فضایی نیز یکی از موارد توافق شده‌ای پشت درهای بسته ژنو است؟!! چرا که سامانه­ی پرتاب ماهواره و موشک­های بالستیک حاصل تلاش مهندسان و اعضاء این سازمان بوده است.

آقای رئیس جمهور! سؤالات مطرح شده، از سوی گروهی از افراد سیاسی کشور و بعضاً مخالفین دولت نیست بلکه این سؤالات برآمده از ذهن پرسشگر و دغدغه ­مند دانشجویان وجوانان این مرز بوم است. افرادی که بنا به فرمان رهبرشان از هیچگونه تلاشی برای تداوم حرکت علمی فروگذار نکرده ­اند، لذا پاسخ به پرسشگری آنان لازم و ضروی است. باشد که به اراده­ی این ملت مبنی بر حفظ اقتدار و استقلال کشور توجه لازم را مبذول دارید.

معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

معاونت علمی بسیج  دانشجویی آزاد اسلامی مشهد

معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا(ع)

معاونت علمی بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خیام

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top