تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/11/06 - 08:49
کد خبر: 155765

چه خبر از دانشگاه/ 6 بهمن

نامه 1235 دانش‌آموخته و دانشجوی بورسیه/ بررسی حضور نیروی انتظامی در خوابگاه

روز گذشته یک رسانه نزدیک به دولت مدعی قهر رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و آن را به ماجرای انتقاد از پیاده روی کری و ظریف نسبت داد. در این باره اظهار نظرهای متفاوتی شده است. حسام الدین آشنا از اساس تکذیب کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: جزئیات کاروان بندی عمره دانشگاهیانو بررسی حضور نیروی انتظامی در خوابگاه خصوصی از اخبار امروز صبح 6 بهمن است.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهم ترین اخبار دانشگاهی روز را در این بسته خبری تکمیل خواهد کرد که در ادامه خواهید خواند:

* احتمال تبدیل آموزش‌های پیش از ازدواج به واحد درسی

مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: با توجه به احساس نیاز مردم و استقبال از کارگاه‌های آموزش‌های پیش از ازدواج لذا باید گفت این امر ظرفیت تدریس به عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها را دارد.(جزئیات بیشتر اینجـــــا)

* انتصاب سرپرست اداره کل بورس وزارت علوم

 طی حکمی از سوی معاون وزیر علوم، سرپرست اداره کل بورس و اعزام وزارت علوم منصوب شد.(جزئیات بیشتر اینجـــــا)

* سرپرست دانشگاه جهرم منصوب شد

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، طی حکمی دکتر مسعود نادریان جهرمی را به سمت سرپرست دانشگاه جهرم منصوب کرد.(جزئیات بیشتر اینجـــــا)

* پایان مهلت ثبت‌نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام‌‌نور

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه چهارشنبه ۸ بهمن، مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دوره‌های فراگیر دانشگاه پیام نور به پایان می‌رسد، گفت: اعلام نتایج این آزمون مردادماه ۹۴ است.(جزئیات بیشتر اینجـــــا)

* نامه سرگشاده 1235 نفر از دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه خطاب به وزیر علوم

 ۱۲۳۵ نفر از دانش‌آموختگان و دانشجویان بورسیه با اشاره به احکام بورسیه‌ها و نحوه ابلاغ آنها و اعلام نیازهای صوری دانشگاه‌ها، از وزیر علوم خواستند احکام کمیته تعیین مصادیق بورسیه را راستی‌آزمایی کند.(جزئیات بیشتر اینجـــــا)

* رایزنی وزیرعلوم برای بودجه سازمان دانشجویان

وزیر علوم گفت:ما باید در خصوص پذیرش دانشجو متعادلتر عمل کنیم و روند این پذیرش باید مورد بازبینی قرار گیرد، زیرا تا کنون توسعه کمی به حد کافی صورت گرفته و باید بحث ساماندهی و ارتقاء کیفیت مطرح شود.(جزئیات بیشتر اینجـــــا)

* ماجرای قهر رئیس جمهور چه بود؟

روز گذشته یک رسانه نزدیک به دولت مدعی قهر رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شد و آن را به ماجرای انتقاد از پیاده روی کری و ظریف نسبت داد. در این باره اظهار نظرهای متفاوتی شده است. حسام الدین آشنا از اساس تکذیب کرد. دو تن از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع چالشی را دانشگاه فرهنگیان دانستند و قهر را تکذیب کردند. (گزارشی در این باره را اینجــــا بخوانید)

* نامه 1235 دانش‌آموخته و دانشجوی بورسیه به وزیر علوم

۱۲۳۵ نفر از دانش آموختگان و دانشجویان بورسیه با صدور نامه سرگشاده‌ای به فرهادی، از وزیر علوم خواستند تا احکام کمیته تعیین مصادیق بورسیه را راستی آزمایی کند. (متن نامه در اینجــــا) خبر دیگر از بورسیه ها این است که تحقیق و تفحص از اعطای بورس تحصیلی از سال ۱۳۶۸ به بعد در کمیسیون آموزش تصویب شد.(اینجا)

* جزئیات کاروان‌بندی عمره دانشگاهیان تهران

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص زمان بندی اعزام دانشگاهیان استان تهران گفت: زمان اعزام دانشجویان متاهل تهران از تاریخ ۱۴ ‌‌لغایت ۲۸ فر‌وردین خواهد بود و تمامی دانشجویان در این بازه زمانی اعزام خواهند شد.(جزئیات بیشتر در اینجــــا)

* نیروی انتظامی به خوابگاه‌های خصوصی می‌آید؟

معاون پشتیبانی و منابع انسانی صندوق رفاه وزارت علوم از سخت‌گیری‌های وزارت علوم برای مجوز تاسیس خوابگاه‌های خصوصی خبر داده است. اما نکته جالب در حرف‌های او بخشی بود که به دخالت ناجا در این موضوع اشاره می‌کرد: «براساس این دستورالعمل ناجا از فعالیت خوابگاه‌های بدون مجوز جلوگیری خواهد کرد، خوابگاهی که مجوز ندارد حق فعالیت ندارد. براساس این دستورالعمل خوابگاه‌داران برای راه‌اندازی خوابگاه باید از ناجا، آتش‌نشانی، کارشناسان رسمی دادگستری و سایر نهادهای ذیربط مجوز قانونی لازم را گرفته باشد.»(گزارشی در این باره در اینجــــا)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top