تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/11/09 - 08:30
کد خبر: 156096

اندراحوالات گربه رقصانی بانک‌ها برای وام دادن به زوج‌های جوان؛

وقتی سودهای 30 درصد، به سود 4 درصد وام ازدواج ترجیح داده می‌شود +فیلم

وقتی سودهای 30 درصد، به سود 4 درصد وام ازدواج ترجیح داده می‌شود +فیلم

در روزهایی که حرف از مفاسد میلیاردی در میان است و محاکمه عوامل فسادهای اقتصادی به اما و اگر افتاده، باید هم کسی از مسئولین، دغدغه وام 3 میلیونی ازدواج یک زوج جوان را نداشته باشد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در روزهایی که حرف از مفاسد میلیاردی در میان است و محاکمه عوامل فسادهای اقتصادی به اما و اگر افتاده، باید هم کسی از مسئولین، دغدغه وام 3 میلیونی ازدواج یک زوج جوان را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آن دسته از جوانانی که امروزه در چارچوب فرهنگ اسلامی، اصرار خانواده و به امید سرو سامان دادن به زندگی قصد تشکیل خانواده دارند جهت تامین بخش کوچکی از هزینه‌های سرسام آور ازدواج که تحت تاثیر آداب و رسوم و فرهنگ غلط روز به روز در حال افزایش است، به اخذ وام ازدواج روی می‌آورند.

هرچند وام ازدواج در مقایسه با افزایش نرخ تورم امسال و هزینه های همسرگزینی همان 3 میلیون تومان سال گذشته است ولی بانکها همچنان به بهانه‌هایی مانند اعتبار نداریم، ظرفیت پرشده است و غیره از پرداخت وام ازدواج خودداری می‌کنند.

تا وقتی سودهای 30 درصدی در کار باشد، سود 4 درصدی وام ازدواج برای هیچ بانکی نمی‌تواند معنی داشته باشد! از همین رو است که تا افزایش اعتبار و اهرم کمکی از سوی دولت صورت نگیرد هیچ بانکی به خودی خود برای وام ازدواج پیش‌قدم نمی‌شود.

در روزهایی که حرف از مفاسد میلیاردی در میان است و محاکمه عوامل فسادهای اقتصادی به اما و اگر افتاده، باید هم کسی از مسئولین، دغدغه وام 3 میلیونی ازدواج یک زوج جوان را نداشته باشد.

دانلـــــــود

چگونه می‌شود از بانک‌هایی که امروز نیت‌شان سودآوری و کاسبی‌های میلیاردی است، انتظار داشت که به فکر بازکردن گره‌های اقتصادی 3 یا 4 میلیونی زوج‌های جوان باشند؟

نمی‌شود سختی‌های اقتصادی مسیر ازدواج را نادیده گرفت، از طرفی هم منطقی نیست به بهانه فراهم شدن شرایط مالی مناسب برای ازدواج صبر کرد؛ بر همین اساس است که از مسئولین انتظار می‌رود همانطور که رهبر انقلاب در سیاست‌های جمعیت متذکر شدند، حداکثر تسهیلات را برای هموار کردن مسیر ازدواج جوانان فراهم کنند.

باعث تاسف است که مسئولین ذیربط در این زمینه آمارهای متناقض می‌دهند؛ یک روز شرایطی می‌گذارند و مبلغ 5 میلیون تومان را برای وام ازدواج درنظر می‌گیرند اما چندی بعد دوباره و بدون اطلاع، در حالی که ممکن است یک زوج جوان روی این مبلغ برنامه ریزی کرده باشند، مبلغ وام را به همان 3 میلیون کاهش می‌دهند!

به نظر می‌رسد مسئله ازدواج که امروز باید یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولین کشور باشد، در نظر آن‌ها، کمترین اهمیت ممکن را دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
Ali
1393/11/11 - 17:25

دوستتان گرامى باين فكر نباش كه باوام سه ياپنج مليونى بجايي ميرسى خانه ازبيخ وبن ويران است خواجه درنقش ايوان است
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top