تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/11/08 - 14:27
کد خبر: 156147

نتیجه اعتماد به ملی پوش متخلف؛

اگر اینترپل خاوری را تحویل داد، پولادی را هم تحویل می‌دهد

اگر اینترپل خاوری را تحویل داد، پولادی را هم تحویل می‌دهد

یکی از جنبه‌های غیر اقتصادی تحریم‌های شدید علیه ایران نیز سبب شده تا دست دستگاه قضایی کشور، دیروز به مدیرعامل فراری و امروز به بازیکن(سرباز) فراری نرسد؛ مهم نیست که متهم فراری، به واقع مجرم بوده یا نه، ماجرا از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که چرا مجال فرار به وی داده شد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: هرکسی عدالت را از نظر خود معنا می‌کند؛ عدالت از نظر یک جوان در انتظار وام برای زندگی و کار، محاکمه مفسدین اقتصادی و توجه به خرده‌پاهایی که در صف وام‌های 3 – 4 میلیونی منتظرند است و از نظر یک دانشجویی که سربازی را پیش روی خود می‌بیند، بخشودگی جاعلان کارت پایان خدمت که از قضا از کشور نیز فرار کرده‌اند، عین بی عدالتی است، ولو این بخشودگی موقت باشد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سه سال پیش که محمدرضا خاوری از کشور فرار کرد و به کانادا رفت، تازه شصت مسئولین ذیربط خبردار شد که باید زودتر از این حرف‌ها حواسشان به سفرهای متعدد خاوری به کانادا و اسکان خانواده‌اش در این کشور شک می‌کردند.

چندی پیش اما در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا 2015 که کی‌روش لیست نهایی خود را اعلام کرد و گفت: «دو نفر را بعدا اعلام می‌کند»، فشارها بر سازمان نظام وظیفه آغاز شد؛ معلوم بود که یکی از این دونفر، مهرداد پولادی است که اتفاقا در تیم منتخب دور اول مقدماتی جام جهانی هم انتخاب شده بود.

از قضا با فشارهای فدراسیون و وزارت ورزش بر سازمان نظام وظیفه، ستادکل نیروهای مسلح در نهایت عفو و مهربانی با بخشودگی موقت پولادی و سه نفر دیگر، اجازه همراهی‌شان با تیم ملی در این تورنومنت صادر کرد، به شرطی که بعد از مسابقات به ایران برگردند و محاکمه شوند؛ اما پولادی نیامد و سط راه، مسیر را به سمت قطر کج کرد.

یکی از جنبه‌های غیر اقتصادی تحریم‌های شدید علیه ایران نیز سبب شده تا دست دستگاه قضایی کشور، دیروز به مدیرعامل فراری و امروز به بازیکن(سرباز) فراری نرسد؛ مهم نیست که متهم فراری، به واقع مجرم بوده یا نه، ماجرا از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که چرا مجال فرار به وی داده شد؟

در شرایطی که مردم و مسئولین جملگی با افتخار زیر بار فشار تحریم‌های دشمنان قسم خورده انقلاب کمر خم نکرده‌اند، چرا باید یک بی ملاحظگی سبب شود تا اینگونه از سوی کشورهایی چون کانادا و قطر و ... که نوکر بی بدیل آمریکا و استکبار جهانی‌اند تحت فشار قرار بگیریم؟

مطمئنا همانطور که اینترپل، ماجرای خاوری را تا به امروز پشت گوش انداخته و به شکایات و پیگیری‌های ایران در خصوص بازگرداندن وی پاسخ نداده است؛ در مواجهه با ماجرای پولادی نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

همان روزی که صدای دانشجویان به فریاد عدالتخواهی بلند شد و دلیل ماجرای بخشودگی موقت پولادی را در برابر عدم سهولت ادامه تحصیل و سفرهای تحصیلی برخی دانشجویان را خواستار شدند، نه مسئولین ذیربط پاسخ دادند و نه رسانه‌ها پوشش دادند.

پس جای سوال ندارد که چرا پولادی به ایران بازنگشت؛ مسئله این نیست که چرا پولادی یک تنه باعث باخت ایران شد، مسئله این است که اگر اینترپل خاوری را به ایران تحویل داد، پولادی را هم تحویل می‌دهد؛ الحق که بار کج با مقصد نمی‌رسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top