تاریخ انتشار: شنبه 1393/11/11 - 09:28
کد خبر: 156357

جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون اقدامات تضعیف کننده سازمان فضایی تاکید کرد؛

پرونده معلق ماهواره های پرتاب نشده ایران اسلامی را از تعلیق خارج کنید

پرونده معلق ماهواره های پرتاب نشده ایران اسلامی را از تعلیق خارج کنید

توسعه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران تا جایی پیش رفته که دشمنان این کشور مقدس همچنان در پی از بین بردن دانشمندان و اندیشمندان این مسیر بوده و قسم خورده آنند که اگر بتوانند در هر جایی و هر طور که شده اخلالی در حرکت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون اقدامات تضعیف کننده سازمان فضایی ایران بیانیه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: پرونده معلق ماهواره های پرتاب نشده ایران اسلامی را از تعلیق خارج نموده و از محدودتر نمودن سازمان فضایی که به زیر مجموعه وزارت ارتباطات منتقل شده و امکان کاهش حمایت های مادی و معنوی از این سازمان وجود دارد ، جلوگیری نماید.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

امروز بعد از گذشت شش سال از پرتاب ماهواره امید و رسیدن به دستاورد پر افتخار و ارزشمند فضایی شدن،  جمهوری اسلامی ایران اکنون به عنوان کشوری قدرتمند در این عرصه نه تنها در منطقه بلکه در جهان شناخته شده و این مهم جز با فعالیت و تلاش روز افزون نخبگان و جوانان آن به دست نیامده و همچنان مسیر صعود و پیشرفت را در این راه خواهد پیمود.

ایران اسلامی با تلاش های متعدد جوانانش در حوزه های علمی به خصوص در حوزه صنعت فضایی باعث شده تا بتواند به عنوان یک کشور اسلامی و قدرت منطقه ای الگویی مناسب برای کشورهای در حال توسعه و به ویژه عدم تعهد در این زمینه باشد.

توسعه علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران تا جایی پیش رفته که دشمنان این کشور مقدس همچنان در پی از بین بردن دانشمندان و اندیشمندان این مسیر بوده و قسم خورده آنند که اگر بتوانند در هر جایی و هر طور که شده اخلالی در حرکت پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنند .

و متاسفانه در داخل نیز در سال های اخیر صحبت هایی در زمینه صنعت فضایی مطرح شده که نگرانی را در بین جوانان نخبه این صنعت دوچندان نموده است ؛ چرا که با توجه به هزینه های مادی و معنوی بسیاری که برای پیشرفت این صنعت و تربیت نیروهای متخصص شده است شاهد آنیم که با برخوردی سیاسی و غیر علمی با این صنعت برخورد گردیده است.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) همواره دغدغه توسعه علم و فناوری را داشته و به مسئولین اجرایی کشور در این باره تاکید کرده و حتی در سیاست های کلی علم و فناوری نیز به این مسئله اشاره نموده اند ؛ با این حال ضمن توصیه های شدید به حرکت توسعه ای در این راه باز هم صنعت فضایی تحت الشعاع برخی تحرکات سیاسی و به ویژه مصلحت های دیپلماتیک قرار گرفته است.

ماهواره هایی که اکنون توسط نخبگان مسلمان ایران ساخته شده و آماده پرتاب می باشد ، به عنوان نمود بارزی از پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در زمان تحریم های غربی ها بوده و نشان داده که جمهوری اسلامی ایران همچنان و در هر شرایطی پله های ترقی را طی نموده و خواهد نمود .

جوانان بسیاری که علاقه مند به این موضوع شده و دست به پژوهش دراین زمینه زده اند اکنون با دلی آکنده از اندوه باید در برابر تعلیق و محدود شدن این پیشرفت در دولت یازدهم سکوت پیشه کنند.

ماهواره شریف‌ست که حاصل زحمات و تلاش‌های بیش از صد نفر از دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است باوجود آماده بودن یک سال است که در نوبت پرتاب قرار گرفته و مسئولان برای پرتاب آن همچنان وعده می‌دهند و امروز و فردا می‌کنند. ماهواره تدبیر نیز که به سازمان فضایی تحویل داده شده  بنا به برخی دلایل پرتابش معوق گشته و ماهواره ناهید هم در گوشه ای از سازمان فضایی خاک می خورد .

آن طور که ملاحظه می شود این ماهواره ها همه حاصل زحمات دانشمندان و دانشجویان نخبه ایران اسلامی است که بنا به دلایل گفته نشده باید در سازمان فضایی ایران چشم به انتظار فرمان پرتاب باشند.

سازمان فضایی ایران که پیشرفتش حاصل پژوهش های دقیق و زحمات بسیار نیروهای جهادی انقلاب اسلامی است باید با دستی باز به استقبال تمامی فکر های نو و خلاق در این زمینه رفته و قدرت علم و فناوری جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که همواره دغدغه پیشرفت و تعالی کشور را دارد به نوبه خود از مسئولین اجرایی کشور انتظار دارد که در راستای افزایش امید نخبگان به دستاورد های علمی شان و توجه دولت به علوم اقتدار آفرین، پرونده معلق ماهواره های پرتاب نشده ایران اسلامی را از تعلیق خارج نموده و از محدودتر نمودن سازمان فضایی که به زیر مجموعه وزارت ارتباطات منتقل شده و امکان کاهش حمایت های مادی و معنوی از این سازمان وجود دارد ، جلوگیری نماید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top