تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/11/21 - 14:31
کد خبر: 157658

بررسی استارت‌آپ‌ها در دستور کار مرکز ملی فضای مجازی

خبرنامه دانشجویان ایران: در این جلسه از سوی معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، مطالبی در خصوص روند ایجاد و شکل‌گیری این تشکل‌ها، هدف از گسترش آن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه شد.

شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور سیاست‌های حمایت از کسب و کارهای نوپا(استارت آپ) و فرصت‌های این شرکت ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه فضای مجازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا در جلسه شورای معین مرکز ملی فضای مجازی کشور با حضور اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای عالی فضای مجازی، چگونگی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا(استارت آپ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش، در این جلسه از سوی معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی کشور، مطالبی در خصوص روند ایجاد و شکل‌گیری این تشکل‌ها، هدف از گسترش آن در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارائه شد.

در ادامه نکاتی درخصوص هدف از شکل‌گیری اینگونه از فعالیت‌ها و تأثیرات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی این کسب و کارها در ایران را با بر شمردن نمونه‌های موفق آن ترسیم کرد.

در ادامه اعضای جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص فرصت‌ها و تهدیدات این فعالیت‌ها بیان داشته و تاکید کردند در فاز نخست که گام حمایتی است اصلاح قوانین و مقررات حوزه کارآفرینی، اشتغال، تربیت کارآفرینان جدید از طریق آموزش‌های تخصصی و در گام دوم شناسایی نیازهای بازار داخلی و پیشتیبانی و راه‌اندازی این شرکت‌ها می‌بایستی انجام شود.

همچنین در توصیه‌های سیاستی مواردی همچون توسعه کارآفرینی، صادرات محصولات و خدمات کسب و کارهای نوآورانه و نوپای حوزه فضای مجازی، تدوین قوانین حمایتی از کسب و کار شرکت‌های نوپا، ایجاد حمایت از مراکز خدمات مشاوره‌ای و توسعه شرکت‌های دانشگاهی مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است؛ کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ ها سازمان‌هائی موقتی هستند که با هدف یافتن تحقق پذیری یک مدل کسب و کار و یا تکرار پذیر بودن آن به وجود آمده اند و معمولاً سیر تحولات آن از تولید ایده تا نتیجه مطلوب بین ۶ تا ۷ سال به طول می‌انجامد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top