تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/11/20 - 23:05
کد خبر: 157668

یزدان محمدی

سبک زندگی‌ که لذت جنسی اصل است

سبک زندگی‌ که لذت جنسی اصل است

اقدام های لیبرالی دولت های بعد از جنگ بستر را برای فرهنگ آمریکایی محیا کرد. واین گویای این حقیقت است که حکومت سکولارزمانی میتواندحاکم باشد که اثبات کند حکوکت دینی برای کار کردن و ایجاد سبک زندگی مناسب نیست. با تغییر سبک زندگی در افراد سبک زندگی در جامعه تغییر می کند.

خبرنامه دانشجویان ایران: یزدان محمدی*// قرن بیستم میلادی اوج شکل گیری مکاتب بشری بود. در پشت صحنه مکاتب گوناگون در جریان جنگ های اول و دوم جهانی و جنگ سرد نبردی بسیار سخت در ارائه سبک زندگی به مردم جهان در جریان بوده است. بسیاری از مردم پس از این نبرد که با پیروزی لیبرالیزم خاتمه یافت سبک زندگی برگرفته از این تفکررا به عنوان تنها الگوی بشربرای برهه ای که از آن پایان تاریخ یاد شده است دانسته اند.

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اندکه یک  اتفاق غیرمنتظره باعث شدکه تئوریسین های لیبرالیزم ناچار شوند برای درامان ماندن از تحاجم ایدئولوژیک آن حادثه و اغنای افکار عمومی خودمبنای ماورایی را وارد سبک زندگی مادی گرایانه خودکنند. اتفاقی که سال ها قبل از فروپاشی قطب کمونیسم جهان یعنی شوروی این جنگ ایدئولوژیک تک فازی را وارد یک چالش بزرگ تمام عیار کرد. پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که در بحبوحه ی جنگ سرد مابین دوجبهه کمونیزم و لیبرالیزم در1979میلادی به وقوع پیوست با ادعای ارائه رد شده سبک زندگی متفاوت بر مبنای مبانی دینی دو جبهه را به چالش کشید.

چالشی که بسیاری آن را ناشی از تفاوت منبع الهام گیری این مکاتب می دادند. ولی به نظر می رسد جمهوری اسلامی نتوانسته است آن چیزی راکه مدعی سبک زندگی بوده است را ارائه کند. واین موضوع باعث ایجاد شبهه و سئوال های در رابطه با این افول گردیده است.

اما اکنون بعد از گذشت سی و چندسال از انقلاب اسلامی در ایران نه تنها سبک زندگی مبتنی بر اصول اسلامی ارائه نشده است بلکه تقریبا ضربه ای جدی از سبک زندگی آمریکایی خورده است.

دختران بی حجاب

سبک زندگی ای که اصول آن بر لذت جنسی و بی محابایی بنا شده است. این را می توان از 35 میلیون وبسایت رسمی پورن در آمریکا تا سال 2006 داشته اند فهمید.

اما چرایی این که جمهوری اسلامی ایران نتوانسته این ادعای خودرا که یک سبک زندگی اسلامی ارائه دهد را میتوان در 18آبان 1369زمانی که رئیس جمهور وقت الگو اداره کشوراسلامی را به وضوح لیبرالیزم معرفی کرد دانست. این حرکت نشان دهنده این بود که بسیاری از انقلابیون قائل به ایجاد سبک زندگی اسلامی برای مردم  نبودند.

هاشمی

اقدام های لیبرالی دولت های بعد از جنگ بستر را برای فرهنگ آمریکایی محیا کرد. واین گویای این حقیقت است که حکومت سکولارزمانی میتواندحاکم باشد که اثبات کند حکوکت دینی برای کار کردن و ایجاد سبک زندگی مناسب نیست. با تغییر سبک زندگی در افراد سبک زندگی در جامعه تغییر می کند.

اوایل قرن بیستم میلادی را میتوان کودتای فرهنگی و رسانه ای نامید. در آن زمان یهودیان اشک نازی با کنر زدن کمپانی های فیلم سازی آن دوران کمپانی های مهم هالیوودی را به وجود آوردند. و شاهد تغییرات جدی در ارزش های زندگی مردم شد. در این زمان که تمام مردم دنیا برای خود بدنبال یک سبک زندگی لذت بخش و راحت در قالب دین بودند سبک زندگی آمریکایی یک دین شد تا پاسخی برای این دسته از افراد جهان باشد. این دین زمینی پاسخ را داد ولی پاسخی که زمینه را برای فساد آماده کرد.

هالیوود

بسیاری از کارشناسان اسلامی و غیر اسلامی معتقداند که وقتی زنان یک جامعه بی حجاب و یا بد حجاب می شوند نشان از بی غیرتی مردان آن جامعه دارد. متاسفانه بیشتر مردان در این جامعه ها می خواهند یک اسطوره برای خود باشند ولی نه یک الگو زندگی برای جامعه بلکه اسطوره ای فوتبالی ویا بازیگرسینما و...

مدل زندگی تجویزی دولت آمریکا که در دهه 80 میلادی به مدل ریگانیزم شهرت یافت با کمک هالیوود تبدیل به یک مدل محبوب شد.

اما نکته اساسی و مهم سبک زندگی آمریکایی در اواخر قرن بیستم  بروز کرد وبسیار مورد توجه مردم دنیا قرار گرفت.

آمریکا

با گسترش فناوری اطلاعات در اواخر قرن بیستم زندگی فردی و اجتماعی انسان ها بسیار بیشتر از پدیده ی کشف نیروی بخار و انقلاب صنعتی تحت تاثیر قرار گرفت است. در سایه این تغییرات معادلات کشور علاوه بر قدرت نظامی متاثراز شبکه ارتباط جهانی و رسانه هاست. در این میان اینترنت بستر مهمی را برای سامان دادن به این جنگ رسانه ای فراهم آورده است. با وجود ویژگی مثبت فراوان اینترنت در زمینه های مختلف نقش آن در استحاله فرهنگ و سبک زندگی مردم جهان از جمله ایران غیر قابل انکار است.

اینترنت با تسهیل در ایجاد در ایجاد روابط دوستانه و عاشقانه و گسترش روابط نامشروع مجازی اصول و باروهای اخلاقی و حتی رفتار جنسی بشر را دستخوش تغییر کرده است. کنترل والدین بر فرزندان بواسطه کم بود آگاهی آنها از اینترنت و رایانه ها و از سوی دیگر دسترسی آسان به انواع و اقسام سایت های غیر اخلاقی موجب شده که سو استفاده از اینترنت  کم کم رنگ و بوی اختلال به خود بگیرد. آمریکا با گسترش هرزه نگاری در فضای سایبردر کنار کسب میلیارد ها دلار از این صنعت پر رونق آن را به منظور مشغول سازی انسان ها به خود، عادی سازی گناه و از بین بردن حیا در سطح جامعه به کار گرفته است.

*دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی کرمانشاه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top