تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/11/23 - 11:58
کد خبر: 157792

نامزد نهایی «پایتخت کتاب ایران» مشخص شد

خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: نیشابور پس از ارائه طرح‌های بدیع خود در سال اقتصاد و فرهنگ توانست با عزم ملی و مدیریت جهادی نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، عباس کرخی در ارتباط با نامزد نهایی شدن نیشابور در طرح پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فراخوانی با عنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران را به همه شهرها ارسال کرد تا هر شهر امکان شرکت در این رقابت را داشته باشد، اعلام آمادگی کند و در همین زمینه ما آمادگی خود را اعلام کرده و طرح‌های خود را ارائه دادیم.

وی افزود: در این مدت با سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌های مختلف طرح و ایده‌های خلاقانه‌ای را انجام دادیم و این طرح‌ها را به دبیرخانه انتخاب پایتخت کتاب ایران ارسال کردیم.

کرخی یادآور شد: از میان ده‌ها اثر ارسالی به دبیرخانه طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، طرح‌های نیشابور به مرحله نهایی راه یافت و داوران معیار‌های متعددی را مد نظر قرار داده‌اند که طرح‌های ما در حوزه کتاب بدیع و خلاق بوده و خوشبختانه نیشابور در میان 10 شهری که به مرحله نهایی رسیده‌اند بین سه شهر برتر قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور خاطرنشان کرد: ابر شهر ایران، نیشابور نمونه و الگوی کاملی از یک شهر ایرانی – اسلامی است که جنبه‏‏‌های فرهنگی و تاریخی آن می‏‏‌تواند برای مطرح شدن پایتخت کتاب و از همه مهم‌تر پایتخت فرهنگی شرق کشور مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به مشاهیری همچون خیام، عطار، فضل بن شاذان و بیش از 7 هزار محقق و نویسنده آرمیده در این شهر بیان کرد: نیشابور نخستین پایتخت ایران بعد از اسلام بوده و از مشاهیر و مفاخری برخوردار است که می‏‎‎تواند این شهر فرهنگی و تاریخی را در ردیف پایتخت کتاب جهان قرار دهد.

کرخی در ارتباط با دفاعیه خود از این طرح در تهران بیان داشت: با عنایت به اینکه نیشابور جزء سه شهر نهایی قرار گرفته، از تمام طرح‌های خود دفاع کرده و پیشنهاد داده‌ایم بین این شهرها خواهرخواندگی فرهنگی صورت گیرد و نمایشگاه ملی کتاب در آنها برگزار شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور عنوان داشت: سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه یادآور شده که شهر برگزیده به سازمان یونسکو معرفی می‌شود تا نامزد پایتخت جهانی کتاب قرار گیرد و ما باید به دنبال کشف ایده‌ها و ایجاد فرصت‌های عملیاتی در این مورد باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top