تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/12/03 - 08:00
کد خبر: 158809

در گفت‌وگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح شد؛

برای اکران دانشگاهی «چشم در برابر چشم» کلیک کنید

برای اکران دانشگاهی «چشم در برابر چشم» کلیک کنید

مستند «چشم در برابر چشم» به کارگردانی سید محمدعلی صدری نیا و تهیه کنندگی میرمحمدحسین رضوی، پدیده شوم اسید پاشی را در کشور مورد بررسی قرار می دهد و روایتی متفاوت از وقایع تلخی که در چند سال گذشته در مورد جنایت اسید پاشی رخ داده است، ارائه می دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: ثبت نام اکران مستند «چشم در برابر چشم» همزمان با رونمایی این اثر در دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مستند «چشم در برابر چشم» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا و تهیه کنندگی میرمحمدحسین رضوی، پدیده شوم اسید پاشی را در کشور مورد بررسی قرار می دهد و روایتی متفاوت از وقایع تلخی که در چند سال گذشته در مورد جنایت اسید پاشی رخ داده است، ارائه می دهد.

ثبت نام اکران مستند «چشم در برابر چشم» به همت سفیرفیلم آغاز گردیده است. فعالان فرهنگی و دانشگاهیان گرامی می توانند برای ثبت نام اینترنتی اکران این مستند به آدرس http://safirfilm.ir/ekran مراجعه کنند.

علاقه مندان همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۰۹۳۸۴۴۶۰۳۴۴/۸۸۹۰۵۴۴۲ -۰۲۱ تماس برقرار کنند.

گفتنی است در این مستند جذاب به پرونده اسید پاشی «آمنه بهرامی» به شکلی متفاوت پرداخته شده است و وقایعی ناگفته را از زبان قربانی و همچنین افراد دیگر روایت کرده است.

میرمحمدحسین رضوی، تهیه کننده مستند «چشم در برابر چشم» در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن اشاره به حمایت کامل سفیرفیلم از این اثر بیان کرد: آماده پخش اختصاصی این مستند برای مسئولین هستیم.

رضوی در ابتدای گفت و گوی خود، پایه ریزی طرح اولیه این مستند را مربوط به پاییز امسال دانست و گفت: در ابتدا قرار بود داستان فقط حول محور اسیدپاشی اصفهان باشد، اما بعد جلسات اتاق فکر مستند و همچنین راهنمایی آقای فریدالدین حداد عادل، قرار شد که این مستند روایتی از پرونده اسیدپاشی آمنه بهرامی و عملکرد رسانه ها در آن وقت باشد و در ادامه به پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز برسد.

تهیه کننده مستند «چشم در برابر چشم» در ادامه وظیفه گروه های مستندسازی را یادآور شد و گفت: این مستند در سکوت خبری ساخته شد و این امر به این دلیل بود که در مستند «چشم در برابر چشم» به نقش رسانه های داخلی و خارجی که در پرونده اسیدپاشی نقش داشتند، اشاره شده است و اگر این رسانه ها هیاهوی خودشان را آغاز می کردند، ممکن بود کار از روند طبیعی خود خارج شود.

وی افزود: گروه های مستندساز باید با یافتن حقیقت و بازگوکردن آن در آگاه سازی مردم بکوشند.

رضوی در سخنان خود ضمن اشاره به حمایت سفیرفیلم از این اثر اظهار داشت: این مستند با هزینه شخصی و بدون حمایت رسمی ساخته شد که بعد از ساخت آن سفیرفیلم طبق رسالت خود - یعنی حمایت از آثاری که می تواند تأثیرگذاری داشته باشد- از این مستند حمایت کرد و امیدوارم تلاش سازندگان و حامیان این اثر به ثمر بنشیند و شاهد موفقیت این اثر در عرصه های مختلف باشیم.

میرمحمدحسین رضوی در انتها نیز مسئولین را خطاب قرار داد و گفت: ما برای همه مسئولین دعوتنامه فرستاده ایم تا به تماشای این اثر بنشینند و آن را ببینند و حتی حاضریم برای مسئولین این مستند را به شکل اختصاصی اکران کنیم. من امیدوارم اتفاقی که برای مستندهای پیش از این افتاد و آن قضاوت بدون اطلاع  و بی پایه بود-  برای این مستند نیافتد و مسئولین بعد از مشاهده این اثر در مورد آن اظهار نظر کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top