تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/12/05 - 08:02
کد خبر: 159017

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت؛ از «ختم جمهوریت» تا احیای افراطیون در دانشگاه

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت؛ از «ختم جمهوریت» تا احیای افراطیون در دانشگاه

دانشجویان در مواجهه با معاونت دانشجویی دانشگاه از چرایی صدور مجوز به این تشکل افراطی -آنهم با وجود فعالیت و حضور تشکلی با نام انجمن اسلامی دانشجویان- سوال می کنند که وی مدعی می شود هم از استانداری و هم از تهران از سوی حسام الدین علامه فشار می آورند!

خبرنامه دانشجویان ایران: از میان دولت مردان دولت یازدهم، این تنها وزیر بهداشت است که گوی تمجید و تعریف را از سایرین به دست آورده به طوریکه اکنون حتی گروه های سیاسی که همخوانی با طیف دولت ندارند، هنگامی که به قاضی زاده هاشمی می رسند از خدمان وی و وزارتخانه اش می گویند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تعریف و تمجیدها از وزیر بهداشت کار را به جایی کشاند که رسانه های نزدیک به دولت، دلواپس محبوبیت وی شده و مدعی شدند این اقدامات با اهداف انتخاباتی وزیر بهداشت صورت می گیرد و قاضی زاده هاشمی خواب صدارت در ساختمان پاستور را می بیند!

در ماجرای ریزگردهای اهواز نیز هنگامی که قاضی زاده هاشمی به این شهر سفر کرد، برخی نزدیکان معصومه ابتکار اقدام وی را شوی تبلیغاتی با طعم انتخابات عنوان کردند.

با این حال به نظر می رسد آنچه اقدامات این وزارتخانه و هاشمی را زیر سوال و حاشیه خواهد برد، حضور و فعالیت خاموش عده ای در زیرمجموعه های این وزارتخانه باشد.

اواخر شهریور ماه بود که حسام الدین علامه طی حکمی به سمت مدیر کل فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه بهداشت منصوب شد.

این انتصاب و با توجه به سوابق حسام الدین علامه نشان می داد که باید منتظر حضور و فعالیت طیف خاصی از تشکل های دانشجویی در دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت باشیم به طوریکه اکنون از دانشگاه های مختلف خبر می رسد، تلاش قابل توجهی از سوی شخص حسام الدین علامه برای میدان دادن به طیفی تندرو و رادیکال تحت عنوان انجمن اسلامی(!) صورت می گیرد.

پر و بال دادن به شاخه دانشجویی جریان فتنه در دانشگاه تحت عنوان انجمن اسلامی در حالی است که در برخی از دانشگاه ها تشکل انجمن اسلامی حاضر و فعال است با این حال با پسنودهای مختلف اجازه فعالیت به افراطیون دانشجویی داده می شود.

چندی پیش فعالین دانشجویی یکی از دانشگاه های جنوب شرق کشور و پس از آنکه مجوز فعالیت تشکلی با عنوان انجمن اسلامی با چراغ سبز و هماهنگی مسئولین دانشگاه صادر می شود، متوجه می شوند این اقدام با هدایت و پافشاری حسام الدین علامه انجام شده است.

دانشجویان در مواجهه با معاونت دانشجویی دانشگاه از چرایی صدور مجوز به این تشکل افراطی -آنهم با وجود فعالیت و حضور تشکلی با نام انجمن اسلامی دانشجویان- سوال می کنند که وی مدعی می شود هم از استانداری و هم از تهران از سوی حسام الدین علامه فشار می آورند!

مضحک اما اینکه با وجود حمایت های آشکار ادوار انجمن تهران در احیای شاخه دانشجویی افراطیون در دانشگاه، انجمن تهران طی بیانیه ای اعلام کرده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بدین وسیله رسما اعلام می نماید هیچ گونه نماینده یا فعالیتی در خصوص اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان تا کنون نداشته است. این تشکل هیچ مسئولیتی در قبال فعالیت های غیر رسمی در این خصوص ندارد.

حسام الدین علامه کیست؟

حسام الدین علامه که در ابتدای دهه 80 در دانشگاه تهران در کسوت دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نقش فعالی در اقدامات ساختار شکن این انجمن داشت امروز نیز دور از دهن نمی نماید که به دنبال احیای چنین فضایی در دانشگاه ها باشد.

شاید دانشجویانی که در ایام پس از 2 خرداد سال 76 در دانشگاه های سراسر کشور مشغول به تحصیل بودند، حسام الدین علامه را به یاد داشته باشند، زمانی که هنوز شعارهای رادیکال و تند افراد منتسب به انجمن اسلامی دانشگاه تهران و طیف افراطی دفتر تحکیم وحدت آن زمان خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی فراوان به چشم می خورد.

با این حال شهرت حسام الدین علامه به انتشار عکسی در صفحه اول روزنامه شرق است آنجا که روزنامه شرق (ارگان غیر رسمی کارگزاران سازندگی در آن ایام) و مهم ترین رسانه نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی، عکس بزرگ صفحه اول خود را به حضور آقای هاشمی رفسنجانی که کاندیدای آن روز رقابت های انتخابات نهم بود و حسام الدین علامه (دبیر وقت انجمن اسلامی دانشگاه تهران وعلوم پزشکی تهران) اختصاص داد و در این تصویر آقای هاشمی به نشانه قرابت و نزدیکی با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران، میکروفن را برای صحبت کردن دبیر وقت انجمن اسلامی نگه داشته بود و این در حالی بود که حسام الدین علامه نامه موسوم به درخواست کاندیداتوری میرحسین موسوی را به همراه سایر ادوار انجمن تهران امضا کرده بود.

البته گشتی در رسانه های حامی جریان دوم خرداد نیز سوابق قابل تأمل تری از وی نمایان می سازد جایی که انجمن دانشگاه تهران در جریان تصمیم شورای نگهبان در خصوص برخی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات مجلس شورای اسلامی حسابی نقش پیاده نظام سیاسیون در دانشگاه را ایفا کرد به طوریکه انجمن‌های دانشکده‌های فنی، پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه تهران در اعتراض به ردصلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در مقابل دانشکده‌ی فنی تجمع برگزار کردند.

در این تجمع، دبیر تشکلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: شوری نگهبان در شب دوم خرداد حماسه‌ای دیگر در جواب حماسه‌ی دوم خرداد هفتاد و شش آفرید و تعداد زیادی از کسانی را که حداقل مطالبات مردم از آنان انتظار می‌رفت، رد کرد.

«حسام الدین علامه» اظهار داشت: شورای نگهبان [...] را تأیید می‌کند ولی مصطفی معین را که سه دوره وزیر بوده، اعلمی و یزدی را که در انتخابات دیگر تأیید شدند، کواکبیان را که معتقد به حداقل‌هاست و مهرعلیزاده را رد صلاحیت کرد!

وی همچنین خطاب به رییس جمهور گفت: شما انتخابات مجلس هفتم را برگزار کردید، ولی اینها معین را هم که کف مطالبات مردم بود رد صلاحیت کردند و از شما که شعار توسعه‌ی سیاسی سر می‌دهید انتظار داریم حداقل چانه زنی‌هایی بکنید.

اظهارات وی و سایر دوستان هم طیف وی در دانشگاه که آن ایام به طیف علامه مشهور بودند در کنار دیگر اظهارات چهره های سیاسی در مقابله با تصمیم شورای نگبهان به همین مقدار بسنده نشد و کار بجایی رسید که تجمع های شبانه اغتشاش آمیز در کوی دانشگاه شکل گرفت. در ذیل برخی از تصاویر را خواهید دید.

در فتنه 88 نیز جریان انجمن تهران و در مراسم 16 آذر در حالیکه تصویر امام(ره) را پاره کرده بودند، به همراهی اغتشاشگرانی که از بیرون به دانشگاه آمده بودند علیه جمهوریت نظام و رای مردم دست به آشوب زدند.

نکته تامل برانگیز اینجاست که  امروز این مدعیان خط امام که به دنبال تشکیل تشکل های دولتی با عناوینی چون «پیروان خط امام» هستند، با تکرار رفتارهای گذشته خود و با سوء استفاده از نام امام به رهبری نیز توهین می کنند. رفتاری که اعضای انجمن موسوم به پیروان خط امام دانشگاه سیستان در آستانه 9 دی انجام دادند، گوشه ای از این تحرکات فتنه جویانه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top